• mangelica

Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D

Hej! Jag är gravid i v 37 (36+0) idag och längtar då tills något händer :)

Jag väntar mitt 3:e barn och har en så länge rött så långt med tecken på att förlossningen närmar sig. Sammandragningar och förvärvar, men inget som gör särskilt ont eller så ennu.

Hur går det för er? :D några tecken? Ska vi följas åt den sista tiden och leta tecken på att förlossningen är igång, samt peppa varandra!

Hoppas någon hänger på, så har vi något att göra den sista tiden ;)

• Svar på tråden Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D
  • MCLRBL
    mangelica skrev 2016-01-04 17:11:02 följande:

Igår kväll kl 23.25 födde jag en liten flicka! Så nu är jag mor åt 3 tösabitar <3 hon inom i v 39+1 och vägde 3446 g och va 50 cm lång <3

Stooort grattis! :) Så underbart.
  • elinville

Igår kväll kl 23.25 födde jag en liten flicka! Så nu är jag mor åt 3 tösabitar <3 hon inom i v 39+1 och vägde 3446 g och va 50 cm lång <3

Grattis!! Då gjorde mirakeldrycken nytta
  • vindruva

Åh vad härligt. Ett stort grattis!!
  • Amandaa92

Stort grattis!!! :)

Nu måste jag ju verkligen prova "mirakeldrycken", är ju nästan dumt att intr prova liksom ;) haha. Ikväll ska jag blanda i ordning.
  • Mee

Åh, stort grattis! :D Hoppas allt gick bra för er! :)
  • Amandaa92
    MCLRBL skrev 2016-01-04 17:52:29 följande:

Hej!

Är gärna med och pepp-pratar i denna grupp. Har BF 25e januari. Har inte hunnit läsa igenom alla inlägg än så det är det första jag ska göra ;) Hur mår ni? Har alla gått hem på mammaledighet ännu eller är någon mer som fortfarande jobbar? :)

Hej förresten! Välkommen in ;)

Jag är beräknad till 17e, har varit hemma lääänge nu. Först sjukskriven sen gravpenning. Andra barnet.

Hur mår du?
  • Amandaa92

Alltså mirakeldrycken.

Jag som är känslig för starkt. Aj!! Känns ju som halsen brinner. Har tagit några klunkar, det här kommer nog ta hela kvällen haha.

• vindruva
    MCLRBL skrev 2016-01-04 17:52:29 följande:

Hej!

Är gärna med och pepp-pratar i denna grupp. Har BF 25e januari. Har inte hunnit läsa igenom alla inlägg än så det är det första jag ska göra ;) Hur mår ni? Har alla gått hem på mammaledighet ännu eller är någon mer som fortfarande jobbar? :)

Hej!

Jag har Bf 22/1 med mitt 4:e barn. Vart hemma på graviditetspenning sedan 1 dec.

Mår bra, inga känningar, men om det blir som med de andra så säger det "bara pang" så är värkarna igång.

Ända negativa denna graviditeten är att jag har fått så många och fruktansvärda migränanfall. BLÄ!!!!
  • MCLRBL
    Amandaa92 skrev 2016-01-04 20:14:13 följande:

Hej förresten! Välkommen in ;)

Jag är beräknad till 17e, har varit hemma lääänge nu. Först sjukskriven sen gravpenning. Andra barnet.

Hur mår du?

Tackar! :)

Åh okej, har du haft några "problem" eller har du ett tungt jobb så att det inte gått att jobba?

Jag mår bra.. Börjar ju dock bli tungt och obekvämt nu, alla "normala" krämpor som ryggont osv. Jobbar denna vecka och halvdagar nästa vecka, sen går jag hem. Känns absolut som det är dags att gå hem nu.. Blir lagom att trappa ner till halvdagar för eftermiddagarna börjar verkligen ta emot!

Du kanske har skrivit det tidigare men.. Hur gammalt är ditt första barn? Haft liknande graviditet denna gång eller är det olika? :)
  • Amandaa92
    MCLRBL skrev 2016-01-04 20:30:21 följande:

Tackar! :)

Åh okej, har du haft några "problem" eller har du ett tungt jobb så att det inte gått att jobba?

Jag mår bra.. Börjar ju dock bli tungt och obekvämt nu, alla "normala" krämpor som ryggont osv. Jobbar denna vecka och halvdagar nästa vecka, sen går jag hem. Känns absolut som det är dags att gå hem nu.. Blir lagom att trappa ner till halvdagar för eftermiddagarna börjar verkligen ta emot!

Du kanske har skrivit det tidigare men.. Hur gammalt är ditt första barn? Haft liknande graviditet denna gång eller är det olika? :)

Oj jobbar du ännu? Duktigt!

Ja då förstår jag att det ska bli otroligt skönt att få gå hem och vila upp dig. Ditt första barn? Har du haft några förvärkar eller sammandragningar ännu?

Jag var hemma pga mycket förvärkar. I december fick jag bricanyl och beodrad vila så bebis skulle stanna, och nu kommer den inte istället ;)

Min andra dotter är 2,5. Den graviditeten var mycket enklare, inga problem alls. Blev igångsatt två dagar över tiden pga migrän och början till havandeskapsförgiftning.
Svar på tråden Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D