• mangelica

Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D

Hej! Jag är gravid i v 37 (36+0) idag och längtar då tills något händer :)

Jag väntar mitt 3:e barn och har en så länge rött så långt med tecken på att förlossningen närmar sig. Sammandragningar och förvärvar, men inget som gör särskilt ont eller så ennu.

Hur går det för er? :D några tecken? Ska vi följas åt den sista tiden och leta tecken på att förlossningen är igång, samt peppa varandra!

Hoppas någon hänger på, så har vi något att göra den sista tiden ;)

• Svar på tråden Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D
  • elinville
    Zandiii skrev 2016-01-06 12:37:49 följande:

Hej allesammans! Idag är det bf+4 för mig. Första barnet! Var hos bm igår och den lilla filuren hade krupit upp igen, från att ha varit fixerad/ruckbar var bebisen nu fullt rörlig! Så roligt, precis vad man vill eller hur! ????. Slemproppen gick för flera veckor sen, och jag har haft mycket sammandragningar sedan dess, men ingenting mer händer! Frustrerande! :(. Nu håller jag er sällskap här om det är okej! Kanske nån mer som gått över tiden?

38+2 med tredje barnet och min ligger också högt och rörligt. Gick över +7 med första och +14 med andra och nu säger bm att jag kan räkna med övertid denna gången med. Såå drygt! Mår väldigt bra så har inget att klaga på egentligen men är så färdig med detta nu! Har inga känningar, gamla vanliga sd bara. Önskar åtminstone lite mensvärk, haha!

Dom säger trean är lurig, och även om jag ställt in mig på +14 så hoppas jag på att den överraskar mig och kommer typ ikväll
  • Zandiii
    Amandaa92 skrev 2016-01-06 13:26:11 följande:

Åh nej! Visste jag inte ens att de kunde :O jag som är så lättad att hon varit fixerad ett tag nu haha.

Jag har inte gått över, beräknad 17e jan. Men har hela tiden fått höra att jag nog kommer föda för tidigt. 1a januari började jag röra mig som vanligt + lite mer. Promenader, bära saker och så vidare. Från sängvila till det.

Så på något sätt känns det som om jag gått över ändå haha :)

Nä jag visste inte heller, men tydligen är det väldigt ovanligt och behöver inte betyda några komplikationer, sålänge huvudet är vänt neråt när/ om vattnet går. Men känns ändå som att man tog några steg bort från förlossningsdags! Buhu! Har du börjat få förvärkar? Är det ditt första också? Varför tror dem att du föder gör tidigt? Själv hade jag nästan två litet för mycket fostervatten samt massa sammandragningar som hade kunnat sätta igång fl, men ack!! Är sjukt besviken ??
  • Zandiii
    elinville skrev 2016-01-06 17:46:34 följande:

38+2 med tredje barnet och min ligger också högt och rörligt. Gick över +7 med första och +14 med andra och nu säger bm att jag kan räkna med övertid denna gången med. Såå drygt! Mår väldigt bra så har inget att klaga på egentligen men är så färdig med detta nu! Har inga känningar, gamla vanliga sd bara. Önskar åtminstone lite mensvärk, haha!

Dom säger trean är lurig, och även om jag ställt in mig på +14 så hoppas jag på att den överraskar mig och kommer typ ikväll

Eller hur! Sammandragningar känner man till nu, nu vill man vidare! Lite mensvärk hade varit okej, så man vet att det är på g lite :). Du som har barn sedan tidigare, gick ditt vatten eller? Det verkar faktiskt vara lite ovanligt att vattnet går innan det är dags! Har du haft en bra graviditet än sålänge? Jag har klarar mig från foglossning och illamående (bara första veckorna). Nu har jag problem med sömnen dock! Några tips??!????
  • Amandaa92
    MCLRBL skrev 2016-01-06 17:20:25 följande:

Oj ja då är det ju en bit! Åker man då så vill man ju gärna inte behöva bli hemskickad förstås.

Vi har typ 5min gångavstånd.. Haha. Bor precis vid sjukhuset.

Ja men verkligen. Försökte ställa in mig på typ det resonemanget i början med det är ju omöjligt. Går ju ändå o hoppas att det ska sätta igång NU! :b

Oh vad skönt att ha så nära!

Fast jag skulle nog varit in var och varannan dag då haha :D

Haha ja det är ju omöjligt att tänka så. Och redan i vecka 36-37 börjar man ju tänka att det kan ske när som helst.
  • Amandaa92
    Zandiii skrev 2016-01-06 17:51:08 följande:

Nä jag visste inte heller, men tydligen är det väldigt ovanligt och behöver inte betyda några komplikationer, sålänge huvudet är vänt neråt när/ om vattnet går. Men känns ändå som att man tog några steg bort från förlossningsdags! Buhu! Har du börjat få förvärkar? Är det ditt första också? Varför tror dem att du föder gör tidigt? Själv hade jag nästan två litet för mycket fostervatten samt massa sammandragningar som hade kunnat sätta igång fl, men ack!! Är sjukt besviken ??

Aha. Ja jag förstår att det ändå känns som ett steg tillbaka. Du får gå och stå mycket :D haha.

Ja jag har haft förvärkar sen vecka 25, blev få sjukskriven. Och i vecka 34 åkte jag in och fick bricanyl för att stoppa alla förvärkar, då hade tappen påverkats. Så de förberedde mig på att bebis kan komma för tidigt.

Det är mitt andra barn. Första blev jag igångsatt två dagar över tiden :)

Oj, det var mycket fostervatten. Då har du rätt stor mage då? Min "lilla" bebis är 30% "för stor", precis som storasyster var. Beräknas väga ca 4600 på BF. Mitt SF mått är strax över den övre kurvan haha.
  • elinville
    Zandiii skrev 2016-01-06 17:56:18 följande:
    Eller hur! Sammandragningar känner man till nu, nu vill man vidare! Lite mensvärk hade varit okej, så man vet att det är på g lite :). Du som har barn sedan tidigare, gick ditt vatten eller? Det verkar faktiskt vara lite ovanligt att vattnet går innan det är dags! Har du haft en bra graviditet än sålänge? Jag har klarar mig från foglossning och illamående (bara första veckorna). Nu har jag problem med sömnen dock! Några tips??!????
    Med första tog de vattnet på förlossningen, och med tvåan fanns där inget vatten kvar visade det sig när jag kom in BF+14... Ska på UL ett par dagar innan BF denna gången för att kontrollera fostervattnet. Båda förlossningarna började med värkar, men hade varit kul med ett riktigt plask denna gång

Min grav har varit väldigt enkel, inget att klaga på! Sover som en stock hela nätterna och inga krämpor mer än tristessen och väntan och längtan! Tycker det gått fort denna gång, men denna sista tiden är dryyyg! Men det är bra att man tycker så säger min bm, då är man redo för förlossning
  • Zandiii
    Amandaa92 skrev 2016-01-06 19:30:53 följande:

Aha. Ja jag förstår att det ändå känns som ett steg tillbaka. Du får gå och stå mycket :D haha.

Ja jag har haft förvärkar sen vecka 25, blev få sjukskriven. Och i vecka 34 åkte jag in och fick bricanyl för att stoppa alla förvärkar, då hade tappen påverkats. Så de förberedde mig på att bebis kan komma för tidigt.

Det är mitt andra barn. Första blev jag igångsatt två dagar över tiden :)

Oj, det var mycket fostervatten. Då har du rätt stor mage då? Min "lilla" bebis är 30% "för stor", precis som storasyster var. Beräknas väga ca 4600 på BF. Mitt SF mått är strax över den övre kurvan haha.

Jag förstår inte vad dem menar med "%för stor" menar dem enbart vikten då? Min bebis var 7% för stor senast de kollade, de nämnde bara att den skulle hamna lite över normal vikten. Och ja magen är stor... Men senast jag var på kontroll så tyckte läkaren att det hade jämnat ut sig bra, har fortfarande lite för mycket fostervatten men det ska tydligen inte vara farligt för barnet! Usch nä.... Hur ska man utnyttja dagarna nu innan man klättrar på väggarna :(((! Var din förra förlossning bra tycker du? Hade du nåt smärtstillande?
    N
  • Zandiii
    elinville skrev 2016-01-06 20:19:04 följande:

Med första tog de vattnet på förlossningen, och med tvåan fanns där inget vatten kvar visade det sig när jag kom in BF+14... Ska på UL ett par dagar innan BF denna gången för att kontrollera fostervattnet. Båda förlossningarna började med värkar, men hade varit kul med ett riktigt plask denna gång

Min grav har varit väldigt enkel, inget att klaga på! Sover som en stock hela nätterna och inga krämpor mer än tristessen och väntan och längtan! Tycker det gått fort denna gång, men denna sista tiden är dryyyg! Men det är bra att man tycker så säger min bm, då är man redo för förlossning

Ah då är jag super redo för förlossning om din bm säger så haha :)! Så skönt att du har haft en bra graviditet, jag ska inte klaga på min heller. Men precis som du säger så är det en aning drygt nu i slutet! Är det inte farligt med inget fostervatten alls!!! Det hade gett mig panik, antar de satte igång dig direkt eller?
  • Sannas Mamma
    Amandaa92 skrev 2016-01-05 23:32:29 följande:
    Åh jag också!!

Skulle ju vara superkul om vi båda blir igångsatta, då måste vi ju ses sen när bebisarna kommit ut :D

Glömde mitt hallonsbladste idag, typiskt.

Haha visst var det äckligt? Eller sjukt starkt iallafall! Fick aldrig i mig resten idag. Gick på långpromenad med dottern istället ;)
    Åh vilket sammanträffande! :)
    Ja visst lär vi säga hej isf :P
    Jag ska träffa läkaren från Falun här i Ludvika imorn, börjar bli nervöst.
    Ska du till Falun på fredag då eller bara till din mvc?

Nu har vi börjat boa lite hemma iaf, känns bra. Irriterande dock att man får så lite gjort pga värken :(  Börja bli lite pirrigt inför morgondagen med..Såå orolig att dom inte går med på att sätta igång mig på fredag som jag önskar.
    Kroppen känns helt redo för slakt nu!

Har knappt haft nå sammandragningar alls idag så "mirakeldrycken" dissar jag nu. Brännande magknip men ingenting mer.
    Kör på med ett par koppar hallonblad om dagen istället, det är ju iaf gott i jämförelse! :P

Hur gammal e din dotter? :)
  • Amandaa92
    Zandiii skrev 2016-01-06 20:30:17 följande:

Jag förstår inte vad dem menar med "%för stor" menar dem enbart vikten då? Min bebis var 7% för stor senast de kollade, de nämnde bara att den skulle hamna lite över normal vikten. Och ja magen är stor... Men senast jag var på kontroll så tyckte läkaren att det hade jämnat ut sig bra, har fortfarande lite för mycket fostervatten men det ska tydligen inte vara farligt för barnet! Usch nä.... Hur ska man utnyttja dagarna nu innan man klättrar på väggarna :(((! Var din förra förlossning bra tycker du? Hade du nåt smärtstillande?

du kan ju själv räkna om vi säger dom exempel (minns inte alls) väger i snitt 3500gram vid BF, så tar ju 0,07x3500=275gram. Alltså bara lite för stor. Gångrar du istället med 0,30% är vi istället uppe på en extravikt på ca 1000gram. Så 7% är helt helt normalt! :) skönt att de har så bra koll tycker jag.

Ellerhur! Det värsta jag visste när jag väntade första var när folk sa att man skulle passa på att njuta av lugnet, och sova osv. Det har man ju gjort hela livet, nu vill man ju ha sitt hjärta i famnen. Nu andra barnet kan jag känna mer att jag faktiskt passar på att njuta av ensamtiden på kvällen osv.

Ja den var bra. Gick snabbt dock, hann inte med annat än lustgas. Epiduralen fick jag lagt när jag skrek "bebisen kommer!!" Och dom sa bara " nej nej, så fort går det inte". Men mycket riktigt var jag 10cm öppen och tio minuter senare var dottern ute. Så jag hann inte känna av epiduralen mer än några minuter :)
Svar på tråden Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D