• mangelica

Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D

Hej! Jag är gravid i v 37 (36+0) idag och längtar då tills något händer :)

Jag väntar mitt 3:e barn och har en så länge rött så långt med tecken på att förlossningen närmar sig. Sammandragningar och förvärvar, men inget som gör särskilt ont eller så ennu.

Hur går det för er? :D några tecken? Ska vi följas åt den sista tiden och leta tecken på att förlossningen är igång, samt peppa varandra!

Hoppas någon hänger på, så har vi något att göra den sista tiden ;)

• Svar på tråden Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D
  • MCLRBL
    Amandaa92 skrev 2016-01-04 20:38:03 följande:

Oj jobbar du ännu? Duktigt!

Ja då förstår jag att det ska bli otroligt skönt att få gå hem och vila upp dig. Ditt första barn? Har du haft några förvärkar eller sammandragningar ännu?

Jag var hemma pga mycket förvärkar. I december fick jag bricanyl och beodrad vila så bebis skulle stanna, och nu kommer den inte istället ;)

Min andra dotter är 2,5. Den graviditeten var mycket enklare, inga problem alls. Blev igångsatt två dagar över tiden pga migrän och början till havandeskapsförgiftning.

Duktig eller dum... Det är frågan ;) Haha nejdå, men har ju mått bra och det har funkat så, har tänkt att tiden får lite fortare om jag jobbar längre... :b

Ja det ska det verkligen. Första barnet och har haft en el del sammandragningar, men inget som gjort ont direkt.

Åh okej! Men vad skönt att det gick att stoppa upp förlossningen lite då. Fast att det inte vill komma igång när man väl vill att det ska komma igång känns ju typiskt istället... Haha! Får hoppas att det drar igång snart för oss båda. Längtar så jag håller på o spricka nu!! :)

Okej. Härlig ålder!! Väntar ni en tjej till?
  • Amandaa92
    MCLRBL skrev 2016-01-04 20:46:46 följande:

Duktig eller dum... Det är frågan ;) Haha nejdå, men har ju mått bra och det har funkat så, har tänkt att tiden får lite fortare om jag jobbar längre... :b

Ja det ska det verkligen. Första barnet och har haft en el del sammandragningar, men inget som gjort ont direkt.

Åh okej! Men vad skönt att det gick att stoppa upp förlossningen lite då. Fast att det inte vill komma igång när man väl vill att det ska komma igång känns ju typiskt istället... Haha! Får hoppas att det drar igång snart för oss båda. Längtar så jag håller på o spricka nu!! :)

Okej. Härlig ålder!! Väntar ni en tjej till?

Åh jag förstår att du längtar. Det är ju helt underbart att få gå igenom. Tänk att man faktiskt längtar efter smärta?! Haha.

Ja, enligt tre ultraljud en till tjej. Men man vet ju aldrig ;) har ni tagit reda på kön?
  • mangelica

Tack för alla gratulationer . Ligger här på BB och bearbetar händelserna! Ja, prova mirakeldrycken alla som vill kan ju inte garantera att det var den som startade det! Drack första halvan lördag kväll, sammandragningarna övergick successivt till mensvärk. Det lugnade sig lite under natten. Men vid toabesök kom helt plötsligt massa slempropp! Har inte fått något sånt innan men en en millimeter stor prick för ett par v sedan :-P. Söndag morgon vaknar jag av att något rinner mellan benen och jag reser mig upp och ennu mer kommer, går ner på toa och då har där kommit massvis med slem/flytning blandat. Kan vart lite blod i då det var mörkgul eller orange i färgen. Sen kom sammandragningarna igång som började kännas mer och mer som mensvärk över dagen. Eftermiddagen började det komma slem med klara röda blodstrimmor i. Kvällen satt jag och klockade dem, oregelbundna och jävliga, bestämde mig dock för att åka in i alla fall då jag har 2 snabba förlossningar i bakhuvudet. Väl inne på fl går vattnet dirrekt. Blir undersökt och är öppen 1, knappt 2 cm! Stor besvikelse kände jag! Men hon sa att efter som vattnet gick så räknades jag från och med då som i förlossningsfasen (tidigt skede) så fick stanna, som tur va! För drygt 1 h och 20 minuter senare födde jag en flicka på 2 krystvärkar <3 så från att vara öppen ca 1 cm tog det 1 h 20 minuter så va hon ute <3 hoppas det är dags för er snart med!

• mangelica

Hon är alltså född dagen efter att jag började dricka mirakeldrycken drack upp resten under dagen pp söndagen, och på kvällen kom hon ju

• Sannas Mamma

Tjena tjejer!

Hoppar gärna oxå in här om jag får? :D
    Är 28, bor i Ludvika och väntar 4e barnet.
    Eller 3e, beroende på hur man ser det.
    Gjorde en sen-abort -04 i v 21 pga sent upptäckt missbildning. "Födde" då en son vid namn William. Blev rätt snabbt gravid igen med min härliga dotter Sanna som nu snart fyller 11. Sen kom lille Edgar för ganska exakt 1,5år sen. Så har jag en bonusdotter på 12 dessutom.

Nu har vi BF den 30e, men ska planera igångsättning nu på torsdag.
    Dottern föddes två dagar över tiden då jag blev igångsatt (var inne för nåt helt annat,men när dom kollade så var jag öppen 4cm utan att ha känt nånting), och det tog sen knappt 3,5 timme från att d hoppade igång. Sonen föddes i ambulansen påväg till lasarettet, ca 2,5 timme från första känning.

Har varken egen bil eller skjuts på standby heller.

Tar även fragminsprutor (proppförebyggande) två ggr om dagen, och man får inte epidural inom tolv timmar från sista sprutan. Nu har ju mina fl gått sjukt fort så jag inte hunnit få nån smärtlindring alls, men jag hoppas på att få test epiduralen den här gången iaf!

Går det som jag vill på torsdag så går läkaren med på att vi får komma på fredag morgon och sättas igång.

Jag fick magsjuka veckan före jul och fick åka ambulans med en puls på 160 och rejäla magkramper som övergick till värkar. Fick bricanyldropp och kortisonsprutor å sen en annan slags dropp som till sist fick stopp på sammandragningarna. Låg inne i 4 dagar och fick inte lämna rummet eller ha besök pga 48h-regeln. Tappen vad 2,5 cm andra dagen, och stannade av på 8mm innan jag fick åka hem. Dock öppen 2-3cm sa dom.

Haft lite fjuttvärkar till å från sen dess så man går ju på helspänn!

Vad är det för mirakeldryck ni skriver om?  Nyfiken som sjutton. Har haft så ont
    i bröstkorgen och bäckenet de senaste dagarna att jag konstant är tårögd och illamående av värken :( Kan nästan inte röra benen alls längre :(

Vill inte vara gravid mer!

• MCLRBL
    Amandaa92 skrev 2016-01-04 21:22:49 följande:

Åh jag förstår att du längtar. Det är ju helt underbart att få gå igenom. Tänk att man faktiskt längtar efter smärta?! Haha.

Ja, enligt tre ultraljud en till tjej. Men man vet ju aldrig ;) har ni tagit reda på kön?

Haha ja det är ju konstigt det där.

Haha nej man vet ju aldrig. Men grattis, mysigt med två tjejer och en syster är ju så underbart att ha! Vi väntar en liten kille har dom sagt ;)
  • Amandaa92

Pinade i mig halva mirakeldrycken. Hade väldigt mycket förvärkar, men inte regelbundna och de försvann under natten. Och jag vettesjutton om jag får i mig det sista, då får bebisen hellre komma senare än att dricka resten av det där, haha! :D

Men det kändes nästan som att lite vatten gick inatt. Svårt att förklara med liksom när jag kissat klart och skulle resa mig så kom det liksom en hel "kissning" till, helt klart vatten då som jag inte kunde hålla tillbaka. Och då har jag avsolut inte några problem med att hålla mig eller så, tvärt om väldigt starka knipmuskler.

Men sen har det inte kommit något mer, så jag vet inte, kan väl inte vara vatten ändå?. Någon som varit med om något liknande?

• MCLRBL

[quote=76191091][quote-nick]Amandaa92 skrev 2016-01-05 10:35:59 följande:[/quote-nick]Pinade i mig halva mirakeldrycken. Hade väldigt mycket förvärkar, men inte regelbundna och de försvann under natten. Och jag vettesjutton om jag får i mig det sista, då får bebisen hellre komma senare än att dricka resten av det där, haha! :D

Men det kändes nästan som att lite vatten gick inatt. Svårt att förklara med liksom när jag kissat klart och skulle resa mig så kom det liksom en hel "kissning" till, helt klart vatten då som jag inte kunde hålla tillbaka. Och då har jag avsolut inte några problem med att hålla mig eller så, tvärt om väldigt starka knipmuskler.

Men sen har det inte kommit något mer, så jag vet inte, kan väl inte vara vatten ändå?. Någon som varit med om något liknande?[/

Nyfiken i en strut.... Har det hänt nått mer under dagen???? :)

• Amandaa92
    MCLRBL skrev 2016-01-05 17:45:21 följande:

[quote=76191091][quote-nick]?[/

Nyfiken i en strut.... Har det hänt nått mer under dagen???? :)

Nej :/ inte mer än förvärkar som vanligt. Riktigt snopet. Eftersom att det inte kommer mer fostervatten(om det nu var det?) så avvaktar jag också med att ringa in. Vi har nämligen en bit att åka. Ska ju ändå in på koll på fredag :)

Hur går det för dig?
  • Amandaa92
    Sannas Mamma skrev 2016-01-04 23:29:19 följande:

Tjena tjejer!

Hoppar gärna oxå in här om jag får? :D

Är 28, bor i Ludvika och väntar 4e barnet.

Eller 3e, beroende på hur man ser det.

Gjorde en sen-abort -04 i v 21 pga sent upptäckt missbildning. "Födde" då en son vid namn William. Blev rätt snabbt gravid igen med min härliga dotter Sanna som nu snart fyller 11. Sen kom lille Edgar för ganska exakt 1,5år sen. Så har jag en bonusdotter på 12 dessutom.

Nu har vi BF den 30e, men ska planera igångsättning nu på torsdag.

Dottern föddes två dagar över tiden då jag blev igångsatt (var inne för nåt helt annat,men när dom kollade så var jag öppen 4cm utan att ha känt nånting), och det tog sen knappt 3,5 timme från att d hoppade igång. Sonen föddes i ambulansen påväg till lasarettet, ca 2,5 timme från första känning.

Har varken egen bil eller skjuts på standby heller.

Tar även fragminsprutor (proppförebyggande) två ggr om dagen, och man får inte epidural inom tolv timmar från sista sprutan. Nu har ju mina fl gått sjukt fort så jag inte hunnit få nån smärtlindring alls, men jag hoppas på att få test epiduralen den här gången iaf!

Går det som jag vill på torsdag så går läkaren med på att vi får komma på fredag morgon och sättas igång.

Jag fick magsjuka veckan före jul och fick åka ambulans med en puls på 160 och rejäla magkramper som övergick till värkar. Fick bricanyldropp och kortisonsprutor å sen en annan slags dropp som till sist fick stopp på sammandragningarna. Låg inne i 4 dagar och fick inte lämna rummet eller ha besök pga 48h-regeln. Tappen vad 2,5 cm andra dagen, och stannade av på 8mm innan jag fick åka hem. Dock öppen 2-3cm sa dom.

Haft lite fjuttvärkar till å från sen dess så man går ju på helspänn!

Vad är det för mirakeldryck ni skriver om?  Nyfiken som sjutton. Har haft så ont

i bröstkorgen och bäckenet de senaste dagarna att jag konstant är tårögd och illamående av värken :( Kan nästan inte röra benen alls längre :(

Vill inte vara gravid mer!

Hejsan!

Välkommen hit :)

Jag vet precis hur du känner. Börjar också få så himla ont hela tiden. Konstant molvärk och så förvärkar. Och nu är foglossningen så jobbig också, gör så j*kla ont när man suttit/legat still ett tag och ska upp å gå.

Men snart är det över! Kämpa på :)

Vart föder du?

Jag ska in på fredag och prata om eventuell igångsättning. Stort barn och så är jag liksom "mjuk och mogen" och nästan utplånad tapp så dumt stt vänta egentligen.

Mirakeldrycken är någon häxblandning som sägs få fart På saker, funkat för några men inte för de flesta ;) googla så hittar du recept!
Svar på tråden Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D