Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
SVT Agenda granskar Moderaternas skattepolitik:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/darfor-granskar-agenda-moderaternas-skattepolitik
"I vårt inslag intervjuas också nationalekonomen Eva Mörk om effekten av jobbskatteavdragen."
Eva Mörk på Twitter
https://twitter.com/EvaMork/status/731477093163339776
"Kaos i vårt soprum då sophämtarna gått i konkurs. Som den sosse man är längtar man tillbaka till den tid då det offentliga skötte detta"
Presenterar socialdemokrat som "nationalekonom" när hon tillåts "analysera" Moderaternas politk.
Uppfattar jag dig rätt om du menar att det har varit så här i långa tider? Men förr hade vi färre möjligheter att jämföra och det var svårare att avslöja trixandet?
Jag upplever själv att jag förr inte fann anledning att alltid behöva ifrågasätta fakta och sanningshalt i inslag på SVT nyheter.
Men kanske berodde det helt enkelt på att jag liksom de allra flesta faktiskt var indoktrinerade?
Nu är det ju hur uppenbart som allra helst att fakta och sanningshalt alltid måste ifrågasättas, det är ju visat att det är minst lika påkallat för SVT och public service som för s k alternativmedia.
Men bara då som ett enda litet exempel, effektskapande musik på nyhetsinslag, har det också funnits i långa tider?
Det behövs ju liksom inget internet eller liknande för att upptäcka sådana saker.
Har vi skattebetalare någon rätt,
mot bakgrund att vi ska lägga 54 tusen miljoner skattekronor,
kräva att public service utför det uppdrag de har fått, att de lever upp till sina löften, t ex gällande opartiskhet och faktabaserad sanning?
Som sagt, "fake news" slår verkligen åt alla håll.
Men på något sätt känner jag att "fake news" finansierade med gigantiska belopp skattepengar måst väl ändå vara den absolut värsta typen av "fake news"?
Henrik Jönsson pratar om SVT och deras senaste drag med en reklamfilm om deras egen "viktighet"
"När makten opinionsbildar"
">
Har vi skattebetalare någon rätt,
mot bakgrund att vi ska lägga 54 tusen miljoner skattekronor,
kräva att public service utför det uppdrag de har fått, att de lever upp till sina löften, t ex gällande opartiskhet och faktabaserad sanning?