Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Hmm, jag sysslar inte med näthat - däremot tangerar ju du företeelsen i dina stunder av upprördhet.
Det jag tycker sämst om är det jag anmärkte på där du ser det som att jag tar med mig mina gelikar i fallet.
Jämför med rasister som ofta generaliserar utifrån en representant som står för allt det rasisten ogillar och sen smetar rasisten ut det på alla andra av samma sort.
På vilket sätt tar jag med mig mina gelikar? Varför dömer du dem bara för att du ogillar det jag skriver.
Ser du verkligen inte likheten mellan ditt smetande och rasisters smetande?
Det egentliga "problemet" är ju att public service inte ska vara värderingsfri eller värdeneutral utan spegla det somliga kallar grundläggande svenska värderingar.
Ju längre man befinner sig från dessa grundläggande svenska värderingar, desto mer känner man sig också avlägsen från public service och uppfattar det som att public service är tendentiöst.
ja, jag är medveten om att feminism/jämställdhet, klimatforskning och invandring är den auktoritära nyhögerns främsta hatfokusområden - faktiskt viktigare för dem än public service.
Förlåt.
Du har efter många och långa frågor redogjort för vad du menar med din ståndpunkt att PS INTE är opartiska.
Det egentliga "problemet" är ju att public service inte ska vara värderingsfri eller värdeneutral utan spegla det somliga kallar grundläggande svenska värderingar.
Ju längre man befinner sig från dessa grundläggande svenska värderingar, desto mer känner man sig också avlägsen från public service och uppfattar det som att public service är tendentiöst.
Jag tycker att argumentet att det är rasistiskt att vara kritisk mot en åsiktsriktning är lika befängt som uttjatat. Nej, det är inte rasistiskt att anse att SD eller nyhögern har feminism, klimatforskning och invandring som främsta måltavlor.
Jag är heller inte så pk att jag inbillar mig att en nyanländ från t ex Somalia tycker att svensk tv är en normalitet, lika lite som den auktoritära nyhögern gör det.
Jag anser heller inte att det är vi som redan bor här som ska anpassa oss till somaliska förhållanden och kvotera in en kvart i veckan om varför man bör ta bort vissa delar från flickors underliv.
Hoppas att du finner det du söker om du konverterar till islam.
* Aja, SKA dock inte ödsla tid på din Duplo-värld... även om det av naturliga SKÄL skulle gå ganska fort, som Bagheera säger till Baloo.
Nej, jag saknar relevant utbildning att hantera bulemiker - däremot hade jag en katt en gång som mellan varven fIck i sig en del mindre lämplig föda. Han hade för vana att kräkas men var tillräckligt civilliserad för att gå undan och göra detta.
Generellt anser jagatt religiösa ges tillräckligt utrymme som det redan är inom public service.
Och din tro att en person som växt upp under helt andra omständigheter än oss svenskar ska möta ett Sverige som anpassar sig efter hen är enligt min mening naiv pk-ism.
Statliga SVT är vänstervriden och bedriver kampanj-journalistik. Istället för att oberoende förmedla nyheter, berättar de ständigt hur tittaren ska tänka med sitt vänsterperspektiv. Det har visat sig att över hälften av alla "journalister" på SVT röstar på Miljöpartiet och det märks tydligt.
Statliga SVT är vänstervriden och bedriver kampanj-journalistik. Istället för att oberoende förmedla nyheter, berättar de ständigt hur tittaren ska tänka med sitt vänsterperspektiv. Det har visat sig att över hälften av alla "journalister" på SVT röstar på Miljöpartiet och det märks tydligt.