• moaz

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Digestive

Minns ni när SVT, 2018, gick ut och bad om ursäkt efter att ha kränkt kineser i det satiriska programmet Svenska Nyheter? - två gånger bad man om ursäkt vid det tillfället.

https://www.svt.se/kultur/svenska-nyheter-ber-om-ursakt-efter-kina-satir

https://www.svt.se/kultur/ny-ursakt-fran-svt-godtas-inte-av-kinas-ambassad

Det kom iallafall inte jag ihåg - utan det här blev jag påmind om efter att ha sett inlägg på X som ukrainarna har lagt upp.

"I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • klyban
    Hysteri skrev 2024-03-24 12:23:38 följande:
    Där kommer han mer mer osaklighet och populism   

Följer du efter mig och läser alla mina inlägg? HAHAHAHA så trevligt att höra att du är så kränkt och arg att du har blivit helt besatt av mig 

I natt kommer du gråta dig själv till sömns pga mina inlägg 😂😂😂😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Inte alls, då dina inlägg är kliniskt rent ifrån ämnet och vi inser att även detta inlägg så förblir SVT/SR opartiska.
    Digestive skrev 2024-03-24 21:04:55 följande:
    Du bemöter inte riktigt det som jag skriver.

Att be om ursäkt och förklara oss när vi råkar kränka andra begränsar inte våran yttrandefrihet.

På samma vis så stärks inte våran yttrandefrihet av att nonchalera dem som blir kränkta.

Det ena har inte med det andra att göra.

Intressant, mycket intressant, och med tanken det är ingen skämt som finns där :no:

Snacka om missa vad som du svarade på.
    Och sen steg två, så tillåts ju bara en tanke har vi lärt oss och med "yttrandefrihet" som du kommer med där.(Som komiskt nog då blir ingen yttrandefrihet, trodde du verkligen vi skulle missa den biten?)

Digestive skrev 2024-03-25 08:45:14 följande:
    Att förvänta sig lite folkvett är inte det samma som att efterfråga ett förbud.

Men du vill uppenbarligen inte diskutera det som jag skriver.

Hyckleriet som uppstår är när du aldrig reagerat när det var muslimer skämten var om.
    Måste erkänna det ser rätt kul ut att vara upprörd över ett skämt, men inte 50st andra i samma program.

Det berättar det är något fel i ditt argument, och när vissa får passera och andra inte.
    Det är nästa man kan tro någon agenda finns bakom.(Ne, inte nästan...)

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Rataxes skrev 2024-03-25 14:18:52 följande:

Man kan skämta om allt.

Rataxes skrev 2024-03-25 14:33:32 följande:

Man ska kunna skämta om allt

Är detta på riktigt?
    Undrar då du nu i så fall berättar om något som är något precis annat.

För detta var faktiskt extremt komiskt, och då den grava missen.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • nattuw
    KillBill skrev 2024-03-23 11:11:47 följande:

Humor och satir och ironi är ofta en metod att desarmera etniska stereotyper. Normalbegåvade som sett programmet IFS Invandrare för svenskar förstår att syftet med programmet är motsatsen till vad du vill få det till.

Jag betvivlar inte att du skrattar åt "etniska" stereotyper. Men du går i otakt med tiden när du vill att skattebetalare skall betala för spridandet av "etniska stereotyper". Det var något som var populärt förra seklet men som idag inte anses salongsfähigt.
  • Meddelande borttaget
  • klyban
    Digestive skrev 2024-03-26 14:33:00 följande:

Givet att det blev en hel artikel i RT (Russia Today) av det här och med matchande kommentarer såklart:

Kiev's ambassador to Sweden incensed by prostitution joke

A Swedish journalist suggested that Ukrainian women stand out at brothels during a satirical show about immigrants

https://www.rt.com/news/594416-sweden-brothels-ukrainians-ambassadors/

Och som du lyckades aldrig få det rätt heller, länk trasig.
    nattuw skrev 2024-03-26 07:42:51 följande:
    Jag betvivlar inte att du skrattar åt "etniska" stereotyper. Men du går i otakt med tiden när du vill att skattebetalare skall betala för spridandet av "etniska stereotyper". Det var något som var populärt förra seklet men som idag inte anses salongsfähigt.
    Snacka om lägga orden i munnen och när du gör den slutsatsen.

• Digestive
    klyban skrev 2024-03-26 17:35:36 följande:
    Och som du lyckades aldrig få det rätt heller, länk trasig.
    nattuw skrev 2024-03-26 07:42:51 följande:

Misstänker att Familjeliv blockerar trafik till RT.

Det går dock att klippa & klistra adressen manuellt.
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Padirac
    Digestive skrev 2024-03-26 19:05:53 följande:
    Misstänker att Familjeliv blockerar trafik till RT.

Det går dock att klippa & klistra adressen manuellt.
    Det är lite sjukt att referera till en ökänd mediakanal som sprider Kremls desinformation och propaganda

RT är en av många ryska mediakanaler som av EU och andra organisationer i den fria världen klassas som att sprida desinformation och propaganda.

Det du vill poängtera måste väl finnas någon annanstans?

Det här slår spridande av SDs narrativ med hästlängder.

Sjukt att referera till RT som sagtKräks
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?