Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Det finns ingen vettig själ som tror att SVT/SR är politiskt opartiska.
Att man ens försöker hävda det är löjeväckande.
Opartiska (S)(V)T's reporter i Sydamerika, rekryteras från vänsterextrema ETC, Flamman och "Arbetaren".
Menar alltså på allvar att oppositionen i Venezuela tvingar diktatorn Maduro att förtrycka befolkningen.
Den som har en viss intellektuellt, den inser omgående att det som tvinga betyder är att han är livrädd att förlora makten och försöker med våld istället.
Du kan inte vara så obegåvad att du inte förstår en så enkel sak väl?
För allt oppositionen ville ha i det läget var valrapport dokumenten.
Och det mer intressanta, vad skulle inte vara opartiskt med att berätta skeendet för?
För den biten glömde du av att påvisa.
Det finns ingen vettig själ som tror att SVT/SR är politiskt opartiska.
Att man ens försöker hävda det är löjeväckande.
Lycka till och påvisa att de inte skulle vara opartiska, för du vore den första som skulle lyckas göra detta.
Och som du förstår här funkar inte enstaka misstag, utan bara ett systematiskt partiskhet.
Och med tanke på hur "löjeväckande" det är, så vore detta enkelt för dig.
Lycka till
Jag vet faktiskt inte. Kanske inför debatter nära inpå val. Vet att många tycker det, men jag har svårt att se det.
Hur kan ni se att SVT är partiska?
Jag vet faktiskt inte. Kanske inför debatter nära inpå val. Vet att många tycker det, men jag har svårt att se det.
Problemet med den högerpolitik som innefattar SD, det är att de hatar granskning över allt annat.
Och pga att de försöker polarisera, så försöker de säga att SVT/SR int eär opartiska och pga de ofta fastnar i dessa granskningar med sina nazister, rasister, fascister, antisematister i dessa och andra partier gör inte detta i samma utsträckning eller ens nära.
Detta inbillar dom sig är pga att SVT/SR är partiska, det komiska i det hela är att än idag har SVT/SR tagit mer politiker som gjort fel i andra partier än SD.
Sen analyser av politik och när sakligheten kommer, så tenderar den berätta vem SD är och det tror dom är partiskt också.
Och det är ingen tillfällighet att "Eller Hur" inte kommer med exempel, för hen vet redan de finns inte annat än enskilda misstag och ej det systematiska som de försöker påstå.
Högerextremist 42 träffar, vänsterextremist 4 träffar.
höger populist 32 träffar och vänster populist står det 2 men det är en, andra träffen är generell. Det här är inte bra.
Nu förstår jag varför, har bara märkts av lite grann i tv debatter nära valet men inte mycket mer. Hmm blev lite ställd.
höger populist 32 träffar och vänster populist står det 2 men det är en, andra träffen är generell. Det här är inte bra.
Nu förstår jag varför, har bara märkts av lite grann i tv debatter nära valet men inte mycket mer. Hmm blev lite ställd.
Det är för vänsterextremism är svårt sällsynt idag.
Kommunism är stendöd idag och i Sverige, sure det finns avarter, men i politiken är inte ens V ens nära kommunism.
Men sure, nån enstaka finns, men vad ska de säga menar du?
Inbillade du dig att det var 50/50?
OK, om jag i stället söker med Bing får jag 458 träffar på högerpopulism vs 7(!) för vänsterdito på svt.se
För -extremism får jag 11.900 (höger) vs 210 (vänster)
Man kan förstås göra om samma sak för sverigesradio.se. Resultaten varierar förstås litet beroende på vad som för tillfället ligger ute på siten men tendensen är tydlig nog.
Det är för vänsterextremism är svårt sällsynt idag.
Kommunism är stendöd idag och i Sverige, sure det finns avarter, men i politiken är inte ens V ens nära kommunism.
Men sure, nån enstaka finns, men vad ska de säga menar du?
Inbillade du dig att det var 50/50?
Vi kommer inte undan att några är partiska. Hade förväntat mig ett reportage eller ett klipp. Kan märka av det ibland. Går inte att uttala sig av en sökning, det kan vara slumpen eller att anställda har semester osv. Min första sökning blev resultatet såhär, om en månad något annat. Statistilen blir tillförlitlig om den görs över en tid, inte en gång.
Bedömningen blir orättvis, vill ha mer evidence.
Haha! inbillade mig 55/45 inte 80/20.
Det är inte bra att sökningarna inte ligger lika. Det kan finnas förklaringar det kan finnas bortförklaringar.
Extremism finns åt båda riktningarna, hur många går inte att svara på. Jag vill inte hamna emellan någon nu. Jag är bara nyfiken, frågan har diskuterats länge.