• FörstaIVF

Vi som ska påbörja IVF2 2016

Hej!

Även jag ska hoppa på IVF karusellen för andra gången snart! Förra gången blev vi ju snuvade på återföringen samma dag som det skulle ske (22 dec) så det var lite deppigt ett tag men nu är det nya tag.

Jag är så otroligt tacksam att jag går till en sån underbar klinik, läkarna och sköterskorna är ju helt fantastiska, det gör så himla mycket :)

Först provera, sen menopur och har vi flyt blir det äggplock vecka 5! Ska bli spännande att följa er andra med! Är det någon som är duktigt på att göra en sån där lista så det blir enklare att följa varandra??

• FörstaIVF
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-11 11:03:02 följande:

Hej vänner! Allt gick bra idag på vårt andra ultraljud. Ska ta menopur en dag till, för att några nya blåsor förhoppningsvis ska hinna mogna de också. Men äggplock blir det på torsdag!

Åh men vad spännande!! Det kommer säkert gå skitbra på torsdag!

Det känns som en en evighet innan vi är där, även om jag vet att tiden går fort som attans! Ska börja med proveran imorgon :)
  • FörstaIVF
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-14 11:05:43 följande:

Äggplocket klart. Blev 4 ägg. Färre än sist och det känns lite jobbigt. Samtidigt vet man ju att det bara krävs ett guldägg för att det ska funka. Vi hoppas så att mina 4 ägg är de där perfekta äggen. Imorgon får vi veta om det blivit någon befruktning. Livrädd och orolig för tiden emellan nu. Men håller mina tummar fortfarande, släpp inte dem ni heller - ni som hoppas på oss. Kram!

Jag håller med dig, väntan på att höra om äggen blivit befruktade är sååååå jobbig!!  Du får hålla oss uppdaterade!

Vill att tiden ska fort nu så att vi också är där snart!
  • FörstaIVF
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-27 06:50:45 följande:

Hej. Tänkte bara meddela att resan har tagit slut för oss, för den här gången. Började blöda rejält igår och testade idag för säkerhets skull. Förstås negativt. Så nu behöver jag bryta ihop. Tack för all stöttning här. Ta hand om er!

Nej, vad tråkigt... :( Är hemskt ledsen för er skull...
    Ni får ta hand om varandra nu och förhoppningsvis har ni möjlighet att försöka igen senare i vår. Stor kram!
  • FörstaIVF

Kul Iskristall! Hoppas det går vägen denna gången :)

Har själv varit på första VUL efter 5 dagar med menopur... För det första så blöder jag fortfarande efter Proveran vilket är så jäkla frustrerande. Sen visade det sig att jag hade runt 7-8 blåsor i ungefär samma storlek, en av dom hade dock växt och blivit jättestor, typ 17 mm medans dom andra låg på runt 10mm. Läkaren sa att så länge dom mindre blåsorna hänger med och växer till sig tills nästa VUL på måndag så är det bara att köra på. Gör dom inte den och den här jätteblåsan tar allt så måste dom nog avbryta. Fan, fan, fan.... någon som har erfarenhet av detta?

• FörstaIVF

Grattis till er som har plussat! :)

Själv var jag på andra VUL idag och det fanns bara en monsterblåsa som ville växa till sig...förra gången var det 8-10 men denna gången ville det sig inte riktigt lika bra med mina jäkla pco äggstockar... läkaren sa att jag ska ta ägglossningsprutan ikväll och mysa på i några dagar och hoppas på det bästa. Jag vet att chansen är liten att det ska funka men den finns där iaf...

• FörstaIVF

Lycka till Iskristall! Glad

Kan ju också uppdatera lite då... som läkaren befarande på första VUL så fanns det en jättestor blåsa och flera mindre. På mitt andra VUL i måndags var blåsan 27mm och sprickfärdig så jag fick gå hem och ta ovitrellen och mysa på i dagarna tre. Så man kan ju bara hoppas att det faktiskt fanns ett ägg i den där blåsan och att det inte var en cysta. Hade ägglossningsmärta från hell igår morse, rätt så exakt 36 timmar efter ovitrellen så det hände ju något iaf! Har dock inga stora förhoppningar att det blir något utan det blir att påbörja nästa omgång så fort jag får mensen igen...

• FörstaIVF

Åh men vad skönt att allt gick bra! Och 10 är är ju skitbra! Nu hoppas vi på att många befruktas så du får några till frysen Skrattande Heja heja!

• FörstaIVF
    amandawic skrev 2016-02-19 08:17:42 följande:

Idag börjar vi spruta! Så glad inför att äntligen få börja igen! 

Är lite lugnare inför denna gång, har bestämt mig att ta det steg för steg och inte ta ut något i förskott, varken bra eller dåliga saker (Försöka kan man ju iaf..) Glad

Hej!

Har också precis börjat på en ny omgång med sprutor, den första togs igår kväll. Menopur 225, hoppas det kan ge nåt! Jag vet inte om jag säga att jag är lugnare denna gången, jag är nog tyvärr lite mer negativ till det hela nu för att jag är så svårdoserad...två gånger har vi fått avbryta. Men det är bara att tuffa på och hoppas på det bästa!
  • FörstaIVF
    amandawic skrev 2016-02-19 09:42:58 följande:
    Hej! 

Vad kul, då är vi ju i samma fas ungefär! Kör ni kort eller långt protokoll?

Jag är också svårstimulerad på grund av ärrbildningar i magen. Blev bara två äggblåsor och 1 ägg vid ÄP förra gången. Därför känner jag att, för min egen skull, att jag ska försöka ta det steg för steg, försöka glädjas åt allt som går bättre än förra gången Glad

Vi kommer klara det här! Får vara starka tillsammans! 
    Vi kör kort protokoll och har alltid gjort det. Frågan är om man inte skulle testa långt protokoll om det inte skulle ge något efter denna gången heller. Men det är väl läkarna som avgör. Mitt första VUL är på tisdag, ser det bra ut då kan jag kanske börja hoppas lite... :)

Sant som du säger, vi får peppa varandra!
Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016