• FörstaIVF

Vi som ska påbörja IVF2 2016

amandawic skrev 2016-02-19 14:50:46 följande:

Vilket försök räknas detta som nu för er? 
    Ja precis, det är nog läkarna som avgör det, men det skadar ju aldrig att fråga de om det! Hoppas på att du inte ens kommer behöva fråga om det och att ni lyckas denna gång! 

Läkarna har ju höjt min Puregon-dos med mer än det dubbla, från 125 till 300, så hoppas verkligen att det händer mer än förra gången.

Har första vul på torsdag, lite nervös inför det är man ju! 

Vilken klinik kör ni på?

Jag vet inte riktigt vilket försök detta räknas som... första försöket i höstas avbröts pga för låg dos, andra gången kom vi till äggplock fast inget ägg delade sig som det skulle. Efter det så körde vi på igen men då hade jag antagligen en cysta sen förra behandlingen som växte jättemkt så det försöket fick vi också avbryta. Nu är vi igång igen och första VUL är imorgon. Jag tror att det räknas som att vi har avverkat 0,5 av 3 poäng, man får ju tre gratis landstingsfinansierade försök.

Vi går på carlanderska, och ni??
  • FörstaIVF
    Iskristall skrev 2016-02-22 06:32:22 följande:

Äntligen!

Ivf nr 2!

Men gud va kul, GRATTIS!!! Skrattande
  • FörstaIVF
    amandawic skrev 2016-02-22 08:06:04 följande:
    Jaha okej! Det beror ju på vilket landsting man tillhör, vilket jag tycker är helt sjukt! Tycker det ska vara lika för alla och inte spela någon roll vart man bor. I mitt landsting (Stockholm) räknas det endast som ett försök när man kommer till ruvningen. Så blir nummer 2 för oss.

Har kört 300 enheter Puregon i 3 dagar nu och min mage känns som en ballong. Kan inte ens sova på magen just nu. Man får ju hoppas att det beror på att blåsorna växer där inne :) 
    Spännande med första VUL! Vårt första är på torsdag och imorgon lägger vi till Orgalutran. 
    Hur känns allt för dig?

Vi kör på St Görans i Stockholm :) 
    Tycker med det är kasst att det inte är samma överallt, känns som en självklarhet. Men min gynekolog sa att det verkar som att det ska skapas en nationell samordningsgrupp som ska skapa riktlinjer som ska gälla vart man än går.. men sånt kan ju ta tid...

Jag känner inte av så där jättemycket ännu, kanske att det känns mer när jag behöver gå på toa, då känns det som att det trycker mer i magen på nåt sätt. Annars känns det sådär...eller jag är nog egentligen hopplöst optimistisk men jag får påminna mig själv om att det kanske går åt helskotta, så blir jag inte så besviken om det skiter sig! :)

Ang orgalutranen så brukar jag alltid ta det på sprutdag 5 men av nån anledning så ville dom att jag skulle vänta med det tills mitt VUL imorgon dag 6...visste inte att det kunde påverkar tillväxten så mkt??
  • FörstaIVF
    amandawic skrev 2016-02-23 13:11:14 följande:
    FörstaIVF - har du varit på VUL nu? Hur gick det?
    Det gick väl ok idag på VUL... Jag hade runt 5 blåsor som var ok storlek, runt 10-12mm som man räknar med ska växa till sig. Sen var det några stycken som var strax under 10 mm läkaren inte riktigt visste om dom skulle hänga med. Men jag ska fortsätta med samma dos och ny koll på torsdag igen. Jag är medveten om att behandlingen kan dra ut på tiden och läkaren sa att det fanns hyfsat goda chanser att det kan bli äggplock.... så hoppas hoppas. Du hade väl VUL imorgon eller hur var det??
  • FörstaIVF
    amandawic skrev 2016-02-23 15:48:46 följande:

Men det var ju ett bra resultat! Bättre än att ingenting hade hänt ju! 
    Vad bra att du får en ny koll så snabbt så man kan höja dosen om det skulle behövas :) 
    Tror absolut att det kommer bli äggplock för er! 

Jag har VUL på torsdag. Börjar bli väldigt nervös inför det! På förra försöket var det ju här det sket sig eftersom jag fick veta att det inte hade växt tills sig som det skulle, så man är ju väldigt nervös över att det ska bli samma sak igen! Men hoppas ju såklart på ett bättre resultat! Allt som är bättre än förra gången är ju en vinst Glad

Amandawic, hur gick det idag på VUL? Har dom växt till sig som dom ska?

Var på min andra koll idag och det såg rätt bra ut sa dom. Ska fortsätta på samma dos och en ytterligare koll på lördag, då dom är oroliga för överstimulering. Förhoppningsvis går det vägen så att det blir äggplock nästa vecka.
  • FörstaIVF
    amandawic skrev 2016-02-25 12:26:43 följande:

Jag har precis varit på första VUL nu. Det gick bra! Har 11 äggblåsor i bra storlek på ena sidan och ca 5-6 lite mindre på andra.
    Är helt chockad! 

Ska fortsätta med samma dos och så kör vi äggplock på tisdag Glad

Det var risk för att jag också skulle bli överstimulerad, och i sådanafall kommer vi köra en helfrys. Så tillbakasättningen blir ju senare, men just nu spelar det ingen roll! Är så glad över att det hade hänt något med blåsorna! Glad

Va bra! Det blir äggplock på tisdagmorgon för mig med! :) nu vill man bara ha det gjort!
  • FörstaIVF
    amandawic skrev 2016-02-29 08:34:51 följande:

Vill bara dubbelkolla mer er brudar,

Tog ju ägglossningssprutan igår, och idag har jag fått kraftiga beiga flytningar.. Känns som att mensen är på g.. Såhär kändes det inte efter förra gången jag tog den, men då hade jag ju bara 2 äggblåsor också.

Någon annan som haft samma sak efter Ovitrelle? 

Jag känner inte heller igen det... Men förhoppningsvis är det ingen fara! Kroppen kan ju spöka på massa olika vis utan att det är någon att oroa sig för.
    Håller tummarna! Jag har fått ta suprefact då dom är oroliga för överstimulering.
  • FörstaIVF

Hur går det för alla härinne??

Amandawic hur gick det med äggplocket? Själv punkterades runt 20 blåsor och det fanns 13 ägg...väntar på besked nu under dagen hur många som blivit befruktade. Vill att dom ska ringa NU! Hoppas innerligt att det finns något ägg denna gången som klarar sig till på söndag för återföring...

• FörstaIVF
    amandawic skrev 2016-03-02 08:46:47 följande:
    Hej! 

Mitt äggplock gick bra, gjorde rejält ont på ena sidan och är fortfarande rejält öm i magen.
    Men vi fick ut 16 ägg! Vi får besked imorgon men jag kan ringa idag och höra hur det gått men jag vet inte om jag vågar det, haha..

13 ägg är ju jättebra! Hur mår du idag?
    16 ägg är ju verkligen en bra skörd! :) Har du fått reda på hur många som blev befruktade?

Jag fick precis reda på att 6 av våra 13 ägg blivit befruktade, så jag en aning besviken...förra gången blev 7 av 12 ägg befruktade men inget delade sig normalt. Så det känns som att det är stor chans att det går åt skogen med dessa ynka 6 äggen med. Annars mår jag oförskämt bra faktiskt...ingen svullnad eller ont i magen (ta i trä) och hoppas det förbli så. Hur mår du??
  • FörstaIVF
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-02 13:48:44 följande:
    Allt har med kvalitet att göra. Så antal ägg är liksom strunt samma. Du vet ju själv att delningen gick åt skogen för er sist. Det behövs liksom bara ett bra ägg. Vårt andra försök gick mycket bättre än vårt första, och då hade vi färre ägg! 4 plockade, 3 befruktade och ett ynka litet som klarade sig till insättning. Så 6 ägg, var absolut inte ledsen över det resultatet.
    Ja det är ju så man ska tänka och jag vet det egentligen men ibland så går det liksom inte... :) ska försöka ha is i magen tills på söndag!
  • FörstaIVF
    MiniMe1 skrev 2016-03-03 06:47:13 följande:

Nu imorse kunde jag inte låta bli längre så vi tjuvtestade, ruvardag 13 med ett 2dagars embryo...och det blev starkt plus! Innan kontrollstrecket ens syntes på clearblue så såg man plusset. Tog även en billig sticka för jag trodde det var fel och den var också positiv. Kan inte fatta det...andra IVF-försöket, tredje återföringen fungerade!

Stort grattis! Måste va en häftig känsla :)
  • FörstaIVF
    amandawic skrev 2016-03-03 15:59:49 följande:
    Nu är jag ruvare! Glad

12 ägg av 16 var befruktade, så nu har jag ett superfint 2-dagarsembryo i magen. Nu SKA det gå vägen!
    Jäklar vad fort det gick :) Men nu blev jag fundersam, hur kommer det sig att dom valde ett sätta in ett två-dagars embryo? Eller fick ni välja själva?

Där jag går så har dom som tumregel att alltid långtidsodla om man har fler än fem befruktade ägg, dom satsar alltså på att föra tillbaka en blastocyt till mig, om ägget lever så länge... men hur som helst är det ju superspännande!
  • FörstaIVF
    irrbloss_83 skrev 2016-03-03 21:50:21 följande:
    Vi har gjort ett ET innan det nuvarande FET. 
    Jag har tyckt att det gått bra fram tills nu, men idag har känslorna varit all over the place, en stund här på eftermiddagen VISSTE jag att jag var gravid, för att minuterna senare få mensvärk igen och tänka att allt är kört forever and ever. :D Galet! 
    Jag kan helt hålla med om att IVF karusellen spökar med hjärnan. Inatt drömde jag att min sambo helt iskallt skulle lämna mig för en annan. Fruktansvärt! Mitt i vår IVF behandling.. Jag var helt förstörd när jag vaknade, men som tur var hade min sambo inga sådana planer när jag frågade honom imorse. :) Men fy vad jobbigt det var!
  • FörstaIVF

Hej! Nu kan jag för första gången kalla mig ruvare :) fick tillbaka en jäääättefin blastocyt, som läkaren förklarade det så nu är det bara att vänta... Testdag 17 mars!

• FörstaIVF
    irrbloss_83 skrev 2016-03-06 13:25:30 följande:
    Grattis! Vad roligt! Håller tummar och tår att blastisen vill fästa! 

Här är det RD10 nu, och det går segt! Men dagens stora händelse var när jag insåg att förra försöket började jag blöda lite på RD8 och blödde ordentligt på RD9. Så åtminstone har det gått längre än förra gången. Alltid nåt. :)
    Man håller ju verkligen hårt i varje ny milstolpe som man lyckas passera... :) Men då har du testdag rätt snart ju! Håller tummarna!
  • FörstaIVF
    amandawic skrev 2016-03-07 08:11:23 följande:
    Grattis till ruvningen! :)
    Tack! Fick dock en klump i halsen för jag precis mail från kliniken om att vi inte fick nåt till frysen...
  • FörstaIVF
    amandawic skrev 2016-03-07 09:13:45 följande:
    Åh nej! :( 
    Men ni får vara hoppfulla om att det här är ert guldägg! :) 

Vilket försök är ni inne på nu? (Du kanske har skrivit det tidigare)

Vi väntar på vårt besked.. Vi bör få hem ett brev på posten i veckan, man är ju riktigt nervös! 

Men jag förstår din känsla! Sådär hade ju jag förra gången eftersom vi endast fick ut 1 ägg vid ÄP :/ 

Styrkekramar!
    Jag har gjort två äggplock men detta är första gången vi faktiskt har fått tillbaka ett ägg. Man kan ju inte göra så mkt utan bara hoppas!
  • FörstaIVF
    amandawic skrev 2016-03-07 13:44:38 följande:

Fick ett mail från kliniken nu.

2 starka kämpar (blastocyster) fick vi till frysen Glad

Bra jobbat! :)
  • FörstaIVF

Det har varit tyst här ett tag, hur går det för alla??
    Själv är jag på ruvardag 8 med en blastocyst... Känner inte sådär jättemycket men på tjuvtestet i torsdags så fanns det ett svaaagt plus! Testade imorse med o plusset har blivit starkare. Frågan är bara hur mkt glad man vågar bli... Det finns ju risk att det går på skogen ändå ju.. Men nu har vi iaf kommit ett steg närmare målet!

Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016