amandawic skrev 2016-02-22 08:06:04 följande:
Jaha okej! Det beror ju på vilket landsting man tillhör, vilket jag tycker är helt sjukt! Tycker det ska vara lika för alla och inte spela någon roll vart man bor. I mitt landsting (Stockholm) räknas det endast som ett försök när man kommer till ruvningen. Så blir nummer 2 för oss.
Har kört 300 enheter Puregon i 3 dagar nu och min mage känns som en ballong. Kan inte ens sova på magen just nu. Man får ju hoppas att det beror på att blåsorna växer där inne :)
Spännande med första VUL! Vårt första är på torsdag och imorgon lägger vi till Orgalutran.
Hur känns allt för dig?
Vi kör på St Görans i Stockholm :)
Tycker med det är kasst att det inte är samma överallt, känns som en självklarhet. Men min gynekolog sa att det verkar som att det ska skapas en nationell samordningsgrupp som ska skapa riktlinjer som ska gälla vart man än går.. men sånt kan ju ta tid...
Jag känner inte av så där jättemycket ännu, kanske att det känns mer när jag behöver gå på toa, då känns det som att det trycker mer i magen på nåt sätt. Annars känns det sådär...eller jag är nog egentligen hopplöst optimistisk men jag får påminna mig själv om att det kanske går åt helskotta, så blir jag inte så besviken om det skiter sig! :)
Ang orgalutranen så brukar jag alltid ta det på sprutdag 5 men av nån anledning så ville dom att jag skulle vänta med det tills mitt VUL imorgon dag 6...visste inte att det kunde påverkar tillväxten så mkt??