• stajlish

Vi som ska påbörja IVF2 2016

irrbloss_83 skrev 2016-01-17 20:28:23 följande:
    Vad roligt! 

Jag har ingen glad gubbe än, och jag håller alla tummar för att gubben heller sig undan även imorgon. De gör inte FET på söndagar i Falun så jag vill inte ha glad gubbe en måndag! :)
    Lördag blir det FET för mig! :) Ok, så ingen glad gubbe idag heller hoppas vi då!
  • stajlish
    Iskristall skrev 2016-01-18 20:39:54 följande:
    Vad händer om du släpper ett ägg och ni har sex och det blir befruktat spontant?

Snart dags för dig att bli ruvare igen!
    Ingen aning? Sen tror jag chanserna är så minimalt små att det skulle ske med tanke på fem år av oskyddat sex o försök och orsaken är att makens simmare är för få för o befrukta ett ägg på naturlig väg :) Så det hade ju varit typiskt! Men vi hade faktist sex igår men han kom inte i mig, för säkerhets skull.. men jag tror ändå att dom hade informerat om det ifall det skulle va en risk?! :)
  • stajlish
    irrbloss_83 skrev 2016-01-18 20:53:52 följande:
    Ingen glad gubbe idag, tjoho! Så nu är det fritt fram för gubben ända tills nästa måndag, ju tidigare desto bättre :P
    stajlish skrev 2016-01-18 20:43:43 följande:
    Ingen aning? Sen tror jag chanserna är så minimalt små att det skulle ske med tanke på fem år av oskyddat sex o försök och orsaken är att makens simmare är för få för o befrukta ett ägg på naturlig väg :) Så det hade ju varit typiskt! Men vi hade faktist sex igår men han kom inte i mig, för säkerhets skull.. men jag tror ändå att dom hade informerat om det ifall det skulle va en risk?! :)

Jag tror det är så de tänker. Varför skulle det plötsligt hända nu när det inte hänt de senaste åren liksom. Och om det gör det så blir det väl tvåäggstvillingar va?
    Härligt! Hoppas det blir glad gubbe snart nu då° =) 

Ja, precis.. annars hade dom ju sagt att man inte fick ha sex innan!?
  • stajlish
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-19 08:28:11 följande:
    Stort lycka till! Hoppas du blir ruvare!! Då har jag en ruvarkompis
    Tack! Jag skriver om hur det gick på lördag sen =)
  • stajlish
    Iskristall skrev 2016-01-19 17:39:08 följande:

Stajlish: Har hör om par som fått sexförbud,därförjag undrade hur det fungerade

Okej =) Ja, man vet ju aldrig!
  • stajlish
    Calliope skrev 2016-01-21 18:47:28 följande:

Idag fick jag tillbaka en jättefin blastocyst så nu är det bara att vänta och se om det har lyckats. Ruvningen känns alltid så lååång.

Kul att vi är några som kommer ruva samtidigt.

Kul! Jag joinar dig om vår blastocyst överlever upptiningen på lördag! =)
  • stajlish
    LillhenNr2 skrev 2016-01-20 20:33:46 följande:

Roligt att det går framåt för er Regnbågsdröm, iskristaller, irrbloss och stajlish! Hoppas det går bra även för er andra!

Hur mår du nu Sally Cinnamon? När är det dags för dig att börja med sprutor?

Jag sprayar på, tålamodet och humöret har verkligen inte varit på topp + lite huvudvärk till och från, men det kan lika gärna vara förkylningen som aldrig bryter ut... Känns ändå som jag klarat mig lindrigt så här långt, låter som att många av er haft det värre :/

Tisdagen den 26e är det dags att börja med sprutor (Puregon 100ie). "Så klart" har jag en jobbresa och ska flyga just då... Läste på lite om kanyler i handbagaget och det är ju ingen hit utan intyg. vill helst inte krångla med intyg framför chef och kollegor heller, så hoppas nu verkligen att flyget inte blir försenat och att jag kommer hem och kan ta den på kvällen enligt plan. Dålig tajming, men det borde lösa sig!

Ta hand om er!

Ja, hoppas på lördag att jag blir ruvare igen =) Håller tummarna för dig med allt, inte så långt kvar tills det är sprutor då!
  • stajlish

Nu är jag ruvare igen! Blastocysten klarade upptiningen galant och har nu flyttat in i mig! Nu hoppas jag det är vår tur! Om två veckor vet vi :) Håll tummarna!

• stajlish
    Calliope skrev 2016-01-23 19:38:16 följande:
    Grattis. När har du testdag? Jag fick min blasto i torsdags och ska testa 2/2.
    6/2! Men tror jag kommer smygtesta lite innan... får se hur länge jag kan hålla mig. Har beräknad mens till den 4/2 så..vi får se =)
  • stajlish
    Linnsan skrev 2016-01-26 07:48:16 följande:

kul med alla ruvare, här är det testdag den 6/2

Samma dag! Va kul =)
Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016