• Iskristall

Vi som ska påbörja IVF2 2016

Nmg skrev 2016-02-08 15:57:54 följande:

Och jättekul att du fick 10 ägg, när vet du hur många som blivit befruktade?

På onsdag när jag ska tillbaka för återföringen får vi veta. Om det inte skulle skita sig helt att inget blir befruktat och klarar sig till onsdag då ringer de tidigare.
    Nmg skrev 2016-02-08 16:35:33 följande:

Ja ingen upplyste mig om det i alla fall. Läkaren på VUL kallade det för folikelrester men hon idag sa att det var cystor. Helt ofarliga och ska tydligen försvinna av sig själv men man blir ju nervös när hon sa "flertalet på bägge sidor". Suck alltid är det nåt. Ringde även kvinnokliniken och de sa att de blåsor som blev kvar kan fyllas med vätska men hag vet inte om gamla blåsor och cystor är samma sak.. Hur mår du? Har du ont??

Hoppas de försvinner snart och att du slipper problem.

Jag har ont ja, ömt. Mer än förra gången definitivt. Förra gången hade jag inte ont alls faktiskt. Men nu känns det när jag sätter/ställer mig och när jag kissar ömmar det i magen. Men jag tar detta framför illamåendet och kräkningarna jag fick sist
  • Iskristall
    Sally Cinnamon skrev 2016-02-08 19:46:21 följande:

Hurra! Ruvar! Lite rapport: elva plockade ägg, fyra befruktade. Tre till frysen. Så nöjd!!

Jippi vad bra! Stort lycka till nu! Klart du ska vara nöjd
    stajlish skrev 2016-02-08 19:56:58 följande:

Grattis! Va härligt =)

Tack!
    LillhenNr2 skrev 2016-02-08 20:04:56 följande:

Grattis! Härligt att höra att du mår ok och att det gick bra Iskristall!

Jag hade också äggplock idag, har varit lite illamående och haft ont i magen efteråt, men kunde tackochlov tillbringa dagen i sängen och vila, så det känns ändå ok. Förhoppningsvis ET på fredag om allt går som det ska!

Härligt att det gått bra för dig med!

Jag har ont efter detta ÄP. Har också tillbringat eftermiddagen i sängen o soffan. Efter förra hade jag inte ont alls, men antar att det är skillnad på att plocka 4 ägg mot 10 ägg.

Hur blev din skörd? Jag får ET på onsdag om allt går som det ska, sen kan vi följa varandra
  • Iskristall

Då var återföringen idag gjord! Nu är det bara att hålla tummarna att IVF nr2 ger gott resultat!

• Iskristall
    MiniMe1 skrev 2016-02-10 22:27:47 följande:

Tack! Jodå blodprovet är ju det minsta problemet, förutom att lab kvinnan hade en dålig dag så fick stort blåmärke i båda armvecken innan hon var klar!

Oj bara 1? Vi fick ut 7 ägg första gången, 1 tvådagars till oss och 1 blastocyst i frysen. Hoppas på iaf liknande resultat denna gång. Fick en liten dosökning av Gonal-F första dagarna och ska även äta trombyl detta försök, ska bli spännande!

Får jag fråga vad de säger till er som gör att du ska ta trombyl? Har du missfall i bagaget?
  • Iskristall
    Nmg skrev 2016-02-11 19:09:37 följande:

Hej jag tänkte precis på dig, såg inte att du hade skrivit igår. Vad spännande! Nu ska det funka

Tack gumman!

Ja jag hoppas ju på att det är den här gången det kommer funka!
  • Iskristall
    MiniMe1 skrev 2016-02-12 16:21:01 följande:

Lite uppdatering nudå. Det känns ganska bra för oss idag! Ultraljudet igår gick jättebra, har ca 15 äggblåsor just nu som växer precis som de ska. Blodprovet var helt okej så samma dos på sprutorna tills nästa ultraljud på måndag

Vad skönt! Lycka till!
  • Iskristall

Ja, välkommen Happy15! Beklagar ma!

Jag säger som Sally C, det är nog bara att göra inte tänka så mycket på hur man ska ladda. Tänka positivt och fokusera på sitt mål, graviditet/bebis!

Lycka till!

• Iskristall

Åh! Vågar mig nog på ett grattis! I fass står det att ovitrelle försvinner ur kroppen på 10 dgr men på andra ställen läst 14 dgr.

• Iskristall
    Sally Cinnamon skrev 2016-02-18 23:59:07 följande:

Tack alla! Vågar fortfarande inte riktigt tro det. Vill sjukskriva mig och ligga med benen högt till vecka 20, minst.

Haha jag kan förstå dig! Men det kommer gå bra nu!
  • Iskristall
    MiniMe1 skrev 2016-02-20 19:18:03 följande:

Vad kul att ni är flera som har fått börja spruta! Hoppas era VUL ser bra ut!

Själv fick vi tillbaka ett jättefint 4 celligt embryo igår och 2st ska odlas vidare. Så ruvardag 1 idag, testdagen känns väldigt långt bort just nu...

Härligt! Grattis
  • Iskristall
    amandawic skrev 2016-02-29 08:34:51 följande:

Vill bara dubbelkolla mer er brudar,

Tog ju ägglossningssprutan igår, och idag har jag fått kraftiga beiga flytningar.. Känns som att mensen är på g.. Såhär kändes det inte efter förra gången jag tog den, men då hade jag ju bara 2 äggblåsor också.

Någon annan som haft samma sak efter Ovitrelle? 

Tyvärr, kan inte hjälpa. Så har jag inte fått av Ovitrellen.
  • Iskristall
    MiniMe1 skrev 2016-03-03 06:47:13 följande:

Nu imorse kunde jag inte låta bli längre så vi tjuvtestade, ruvardag 13 med ett 2dagars embryo...och det blev starkt plus! Innan kontrollstrecket ens syntes på clearblue så såg man plusset. Tog även en billig sticka för jag trodde det var fel och den var också positiv. Kan inte fatta det...andra IVF-försöket, tredje återföringen fungerade!

Ja vad härligt! Så trevligt att vi blir fler som plussar! Stort grattis! Visst är det en underbar känsla!
Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016