• HejPippi

Hjälp mig hitta passande tv-spel!

Jag har ett Playstation 3 som ligger och skräpar och tänkte väcka det till liv med lite nya roliga spel. Spelar extremt sällan och spel jag tidigare har gillat är typ Little big planet (att bygga banor) och för längesedan Super mario och Zelda osv.

Gillar drömlika och vackra miljöer i typ fantasy/sagostuk. Gärna spel som jag kan spela själv och med en till person!

För att vara övertydlig vill jag alltså inte spela FIFA, Grand theft auto och allt vad det heter... Ogillar våld men det går bra om man "måste" döda en boss typ.

Så, finns det något spel därute som matchar dessa krav? ;)

• Svar på tråden Hjälp mig hitta passande tv-spel!
  • Aniiee
    snedtak skrev 2016-01-02 18:53:29 följande:

Jag gillar Kingdom Hearts, tror att Kingdom Hearts HD 1.5 Remix heter spelet som är avsett för PS3. Tydliga banor, fantasyliknande miljöer då det är en crossover-värld mellan Final fantasy och Disney.

Annars är Skyrim som någon sagt tidigare bra, kanske lite mörkt om man gillar mer "glada" spel.

Min syster spelar Dragon Age som också är lite äventyrsliknande tydligen.

Kindom Hearts 1,5 Remix = Kingdom Hearts Final Mix, RE:Chain of Memory (Båda dessa hela spelen som man faktiskt får spela) och Alla videoklipp från 358/2 Days.

Sen har även 2.5 Remix släpps, vilket är: Kingdom Hearts 2 Final Mix, Birth By Sleep (båda hela spelen) plus alla klipp från Re:Coded.

Snart kommer 2.8 Final Chapter Pologue, med Dream Drop Distance, X Black Cover och Birth By Sleep - A Fragmenatry Passage, de två sista helt nya, och är tänkt fungera som brygga mellan 2 och 3.

Sorry. Geek-out.....
    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • HejPippi

Åh tack snälla för alla tips! Ska kolla upp alla sen när jag kommer hem, återkommer :)

Annie, jag hoppades lite på svar från dig och Child of light var ju en ren fullträff! Tack!

• Aniiee
    HejPippi skrev 2016-01-02 19:45:43 följande:

Åh tack snälla för alla tips! Ska kolla upp alla sen när jag kommer hem, återkommer :)

Annie, jag hoppades lite på svar från dig och Child of light var ju en ren fullträff! Tack!

Any time =)
  • Aniiee

Oh, BTW, Kolla upp Never Alone också. Gulligt litet spel om en indian-flicka och hennes hund/varg/räv..... Faktiskt gjort av en Kanadensisk stam (indian eller inuit. Glömt vilket....)

• snedtak
    Aniiee skrev 2016-01-02 19:08:44 följande:
    Kindom Hearts 1,5 Remix = Kingdom Hearts Final Mix, RE:Chain of Memory (Båda dessa hela spelen som man faktiskt får spela) och Alla videoklipp från 358/2 Days.

Sen har även 2.5 Remix släpps, vilket är: Kingdom Hearts 2 Final Mix, Birth By Sleep (båda hela spelen) plus alla klipp från Re:Coded.

Snart kommer 2.8 Final Chapter Pologue, med Dream Drop Distance, X Black Cover och Birth By Sleep - A Fragmenatry Passage, de två sista helt nya, och är tänkt fungera som brygga mellan 2 och 3.

Sorry. Geek-out.....
    Du har alltid koll :)
    Jag har själv inget PS3, så därför har jag dålig koll. Vet endast att mina PS2-spel inte funkar på systerns PS3 så därför kollade jag snabbt om det fanns ngt släppt till 3:an. Toppen att man släpper om + lite tillägg.
  • HejPippi

Har kollat igenom tipsen lite nogrannare nu och min lista ser ut såhär:

Folklore

Rayman 3

Child of light 

Never alone

Kingdom hearts 1,5

Little big planet 3 

Skyrim 

Ni no kuni

Beyond two souls 

Portal 2 

Pupetter

Final fantasy

Tack för alla tips!

• Aniiee
    HejPippi skrev 2016-01-03 18:37:20 följande:

Har kollat igenom tipsen lite nogrannare nu och min lista ser ut såhär:

Folklore

Rayman 3

Child of light 

Never alone

Kingdom hearts 1,5

Little big planet 3 

Skyrim 

Ni no kuni

Beyond two souls 

Portal 2 

Pupetter

Final fantasy

Tack för alla tips!

Bra lista!
Svar på tråden Hjälp mig hitta passande tv-spel!