HejPippi skrev 2016-01-04 23:25:54 följande:
Vilka är det? Såg att du nämnde något om den där Totoro-filmen, men det kanske inte är samma tillverkare? Älskade den iaf! Men ska googla på det där för jag är SÅLD!! Exakt den känsla jag sökte efter så jag är dig väldigt tacksam för tipset :) det är liksom inte läskiga slagsmål, haha låter nog som värsta tönten men jag provade skyrim och jag fick hjärtsnörp bara en varg dök upp! Så detta spel är perfekt. Ska kolla upp Child of light och Never alone också senare :)
=P
Studio Ghibli's filmer är, helt i oordning (ska se om jag lyckas med de svenska titlarna).
Min Granne Totoro
Kiki's delivery service (den nya live-actionfilmen heter Kikis expressbud på svenska, men jag vet inte om den gamla filmen hette så. Kiki's delivery service hette den i alla fall på engelska)
Porco Rosso
Laputa - Castle in the sky (igen, vet inte om den hade en svensk titel)
Nausicaa från vindarnas dal
Prinsessan Mononoke
Spirited away
Det Levande Slottet
Jag kan höra havet
Om du lyssnar riktigt noga
Cat Returns
Ponyo (på klippan vid havet)
Lånaren Arrietty
Minnesdroppar/only yesterday
Uppe på vallmokullen
Det blåser upp en vind
Pom Poko
Legender från övärlden
(Vill även passa på att nämna en serie de gjorde för något år sedan - på vår egen Ronja Rövardotter! Du kan hitta den online. sök på Sanzuko no musume ronya på animeshow(.)tv)
Och icke att förglömma: Eldflugornas grav. MEN! Den är HEMSK! Fruktansvärd. Glöm alla hemska krigsdramer du någonsin sett, den här är värre. Sju gånger sju gånger värre. Den bästa, och hemskaste, filmen out there.