Inlägg från: Misszandra |Visa alla inlägg
  • Misszandra

Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?

Jag undrar som rubriken antyder om det finns fler i Blekinge/Karlskrona trakten som väntar sitt första barn. Jag ska själv ha i augusti och det vore kul om det finns fler. Man har ju så mycket funderingar och frågetecken att det vore kul om man hade fler att vända sig till.

Själv är jag 23år väntar som sagt vårt första barn och bor i Karlskrona. 

Häng gärna på! :)

• Svar på tråden Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?
  • Misszandra
    emgus skrev 2016-01-24 18:30:49 följande:

Hej!
    Är från Olofström, 27 och väntar också första barnet. Bf den 20 juli :)

Åh vad roligt. Trevligt att du skrev! Vet du vad du ska få, pojke eller flicka? :)
  • Misszandra
    emgus skrev 2016-01-24 19:29:58 följande:

Ja! Jag har letat efter trådar i närheten men inte hittat fören nu :)
    Nej ???? inte än. Har första ultraljudet den 11 feb (v 18), så får se om det går att se :)
    Vet du vad du ska få?
    Vart i Blekinge kom du ifrån?

Jag har också letat ett tag men ser bara andra ställen. Så bestämde mig då för att göra en egen tråd, gick inte särskilt bra tills du skrev! :)

Nej, jag ska på mitt första ultraljud på onsdag för att se vilken vecka jag är i. Inte ens de vet jag! :/
  • Misszandra
    Tolotoli skrev 2016-01-24 20:14:24 följande:

Hoppar in här och säger hej, har dock tre barn och väntar fjärde barnet och letar efter blivande mammor i Karlskrona med omnejd. Är nio år sedan jag fick min minsta så är mycket som blir nytt igen.

Hej och välkommen! Va trevligt att du ville hoppa in här hos oss, jag hoppas på att hitta fler som bor nära! När ska du ha ditt barn då? :)
  • Misszandra
    Tolotoli skrev 2016-01-24 20:40:47 följande:

Vår bebis är beräknad 1 juli enligt BM, vi ska på rutinultraljud om ca. en vecka. Har gjort Nipt så vi vet att det är en liten pojke Känner inte direkt så många bebismammor då mina är så stora nu så skulle vara jätteroligt att lära känna fler som ska ha bebisar snart.

aha, grattis till en liten pojk då! :)) Jag är ganska så nyinflyttad i Karlskrona så jag känner inte många alls här så jag känner lika dant som dig på den fronten! :)
  • Misszandra
    emgus skrev 2016-01-24 21:49:08 följande:

Ja men det var bra gjort av dig ;) alltid kul att kunna prata med folk som bor nära :)

Oj, vad spännande! Men läste det stod augusti iaf. Då har du gått ett par veckor iaf! Önskar dig lycka till :)

Har du många vänner med barn eller är du bland de första? :)

Jaa precis, exakt så jag kände! :D 

Jaa vi gissar på v.13 nu men vi får veta säkert på onsdag. Tack så mkt, önskar dig också lycka till! :) 

Jag har en del vänner som fått barn redan men de bor nere i Skåne (Jag kommer därifrån, flyttade till Blekinge sep 2014) Så jag ser dem inte så ofta längre av naturliga skäl, lite tråkigt. Hur är det själv? Har du vänner som fått barn redan eller?
  • Misszandra
    hennaah skrev 2016-01-25 10:57:18 följande:

Här är också en som letat efter en sån här tråd! Jag fyller 21 i vår. Första barnet på g, är i vecka 25 just nu :) bor i Karlskrona :)

Åh vad roligt att vi bara blir fler. Och Karlskrona också, vad bra. Åh vad roligt, när är det du ska ha bebis då? :)
  • Misszandra
    Tiana skrev 2016-01-25 15:49:23 följande:

Ronneby men jobbar i Karlskrona :)

Vad roligt, jag bor i Karlskrona men jobbar i Ronneby. Grattis till bebisen och vad roligt att ni vill hänga med i tråden! :)
  • Misszandra
    hennaah skrev 2016-01-26 17:11:40 följande:
    Haha ja! Det var ju fler än man trodde! :) vi är beräknade till 13 maj :) när ska du ha? :)
    Jaa verkligen. Det tog några dagar innan någon skrev så jag trodde inte att nån skulle skriva alls, så är superglad över alla som skrivit! :) Åh, en vårbebis, så mysigt. Just nu ligger det på i början av augusti men ska på ultraljud imorgon för att se vilken vecka jag är i då jag hade så oregelbunden mens så jag har ingen aning egentligen. 
  • Misszandra
    Tiana skrev 2016-01-26 17:58:55 följande:
    Så det finns jobb här med? Det är mer än jag lyckats hitta haha. Har bara jobbat på annan ort :)
    Haha jadå, på mitt jobb är det stor brist på vikarier. Men dom är dåliga på att tillsätta så undrar om det syns utåt. Vi flyttade först till Ronneby, så därför jag jobbar där. Nu ska jag inte jobba så värst många månader till så känns onödigt att söka nytt, annars hade jag sökt i Karlskrona också. 
Svar på tråden Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?