Inlägg från: Misszandra |Visa alla inlägg
  • Misszandra

Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?

gal91 skrev 2016-01-26 19:52:48 följande:

Hej!

Vad spännande att läsa detta forum. Jag och min sambo väntar vågar första barn, jag är 24 ! Barnet är planerat att komma 16/8. Så spännande ! Bor i Karlskrona :) kul att de e fler som ska få sitt första barn i våran lilla kommun!

åh vad roligt, ännu ett augustibarn. Och nära dessutom. Ja det är verkligen spännande, och vi verkar bara bli fler och fler, superkul! :)
  • Misszandra
    Tiana skrev 2016-01-26 21:29:29 följande:
    Nej, jag känner samma sak nu. Går allt som det ska är det bara fyra månaders jobb kvar och dumt att försöka byta nu. Hinner tänka på saken under ledigheten sen.
    Jaa men precis. Lika bra att tänka på det sen under "ledigheten". 
  • Misszandra

Tänkte bara ställa en fråga. Jag var på inskrivning hos barnmorskan för 2 veckor sedan och sa då att jag kunde sluta med mina ACO gravid tabletter efter vecka 12. Men var idag på ultraljud och då sa läkaren att jag kunde ta de hela graviditeten. Är det verkligen nödvändigt då jag hört att det kan bara hjälpa barnet undertiden organ och allt håller på att bildas. Hur gör ni? 

• Misszandra
    hennaah skrev 2016-01-27 16:13:01 följande:
    Ja men det är jättekul att se ju :) Aha, va spännande då! Angående din fråga om vitaminer så tar jag fortfarande mina, lär göra det resten av graviditeten också :)
    okej, alltid bra att få höra hur andra ska göra. Jag har några veckor kvar i burken, kan ju lika gärna köpa en burk till då. Man får ju alla vitaminer, folsyra, järn m.m så det är som sagt nog bara bra. Tack för ditt svar! :)
  • Misszandra
    Tolotoli skrev 2016-01-27 16:59:47 följande:
    Jag tar inga vitaminer förutom extra folsyra men BM tyckte jag skulle äta upp allihop som var i burken i alla fall och det är ett gäng kvar. Tror lite extra järn och annat kan vara bra annars, jag hade bra värden så har inte behövt det än och äter rätt allsidigt. 
    Aha okej, jag valde såna ACO Gravid då de hade all folsyra i sig och även vitaminer och järn. Så jag bör nog ta dom, har haft järn och B12 brist innan så. Tack för ditt svar. 
  • Misszandra

Någon annan som har en sjuk törst efter vatten? Jag är så himla törstig, dricker som aldrig förr. Speciellt på kvällarna, då kan jag dricka 1l bara så där. Är i vecka 14, om de spelar nån roll.

• Misszandra
    Tolotoli skrev 2016-01-30 16:16:05 följande:
    Jag är med jättetörstig, tänkte att det kunde vara tecken på graviditetsdiabetes men det verkade det inte som, är nog ganska vanligt. Är jättevarm med av och till och blivit mer andfådd av ingenting. 
    Åh, så det är inte bara jag som tänkt den tanken? Jag blev så rädd för det, men läste att det tydligen är vanligt. Jag är bara van vid att knappt dricka något alls till nu att dricka hela tiden. Däremot så ska man kissa mkt också om man har graviditetsdiabetes, och jag tycker inte jag kissar så mkt jämfört med hur mkt jag dricker. 
  • Misszandra
    Tolotoli skrev 2016-01-30 16:47:00 följande:
    Jag både dricker och kissar mycket, men var som sagt ingen fara alls. Gjort en glukosbelastning och ska göra en till då min mamma har diabetes. 

Annars kan du bara be dem ta prov på MVC
    På inskrivningen tog de en massa prover och det var bara 2.5 veckor sedan. Och då sa barnmorskan att allt såg bra ut, men ska ta ännu fler tester på måndag så tänkte att jag skulle nämna det då. Men man blir ju lite nervös, men skönt att de sagt till dig att allt var bra! :)
  • Misszandra
    linnealakey skrev 2016-01-30 18:04:08 följande:

Hej!
    Jag hänger med här, har också letat efter en liknande tråd i mina trakter.
    Jag är 20 år och bor i Karlskrona
    Har bf 16 februari. Så det börjar verkligen att närma sig! :) 

Välkommen, vad roligt att du ville hänga på. 
    Oj, det är ju inte alls lång tid kvar nej, gud vad roligt. Vet du om det är en pojke eller flicka du ska ha? :)
  • Misszandra
    linnealakey skrev 2016-01-30 20:55:59 följande:
    Jättekul! Har förövrigt inga känningar alls ännu.. Det är en liten flicka därinne, fick vi veta när vi gjorde ett tillväxtultraljud i v30 :)
    Får man göra det här i Karlskrona eller det är något ni frågat om? Jag har hört att i de flesta kommuner får man endast RUL i vecka 18-20 och sen inte fler UL alls under graviditeten. Jag hade gärna också velat ha ett i vecka 30! :) 

Stort grattis till flickan, vad roligt. Har du kompisar och så som också är gravida eller har barn? :)
Svar på tråden Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?