• Tiana

Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?

Här är en till :) första barnet på gång i juni, och fyller också 35 i februari.

• Tiana
    Tolotoli skrev 2016-01-25 10:54:22 följande:

Tiana hej, vart bor du?

Ronneby men jobbar i Karlskrona :)
  • Tiana
    Tolotoli skrev 2016-01-25 16:00:10 följande:

Tiana det är ju inte så långt bort, min man jobbar i Ronneby och så bor vi lite mer än en mil ca. från stan. När fyller du 35 då?

Och vi bor strax utanför också mot Karlskrona till :) Det kan verkligen inte vara långt mellan oss :) 

Var inne på RUL igår, och vilken känsla! Var inte människa till att skriva något vettigt här efter det igår.
  • Tiana
    Tolotoli skrev 2016-01-26 10:19:00 följande:

Tiana vad roligt! Vad fick du för bf? Nej kan inte vara långt, känner du många mammor häromkring?

Inte så många, har bara bott i stan i ca 5 år, kommer från västra Blekinge från början.

20/6 blir bf, lagom till midsommar :)
  • Tiana
    Misszandra skrev 2016-01-26 16:36:30 följande:

Vad roligt, jag bor i Karlskrona men jobbar i Ronneby. Grattis till bebisen och vad roligt att ni vill hänga med i tråden! :)

Så det finns jobb här med? Det är mer än jag lyckats hitta haha. Har bara jobbat på annan ort :)
  • Tiana
    Misszandra skrev 2016-01-26 19:33:44 följande:

Haha jadå, på mitt jobb är det stor brist på vikarier. Men dom är dåliga på att tillsätta så undrar om det syns utåt. Vi flyttade först till Ronneby, så därför jag jobbar där. Nu ska jag inte jobba så värst många månader till så känns onödigt att söka nytt, annars hade jag sökt i Karlskrona också. 

Nej, jag känner samma sak nu. Går allt som det ska är det bara fyra månaders jobb kvar och dumt att försöka byta nu. Hinner tänka på saken under ledigheten sen.
  • Tiana
    Tolotoli skrev 2016-01-26 11:49:49 följande:
    Jag har bott här i 6 år till sommaren, man lär ju känna lite folk genom barnens klasskamrater och någon bebismamma känner jag till men inte direkt som ska ha nu i sommar. En tjej jag gått i skolan med ska ha nu i april tror jag det var.

Så spännande, 20/6, jag räknar ner veckor och månaderna nu, är lite otålig men är bra att ha tid att förbereda sig med. Vilket datum fyllde du år förresten? 

Har ni hunnit ordna något till bebisen än? 
    Fyller år om 3 veckor :) Känner mig gammal bara jag tänker på det haha.

Vi har inte ordnat något än i stort sett. Har lagt undan lite pengar till inköp men väntat med att genomföra dem. Jag brukar normalt sett inte vara vidskeplig men nu har jag väntat med allt till efter RUL.
  • Tiana
    Tolotoli skrev 2016-01-27 16:57:32 följande:

Då fyller vi nog år nära haha, fyller den 25:e.

Både jag och mannen har fått någon slags boarfeber, skyller på att jag ju väntat tre år på detta  

Då är ju jag en hel vecka äldre ;)
  • Tiana
    Misszandra skrev 2016-01-28 22:30:58 följande:

Någon annan som har en sjuk törst efter vatten? Jag är så himla törstig, dricker som aldrig förr. Speciellt på kvällarna, då kan jag dricka 1l bara så där. Är i vecka 14, om de spelar nån roll.

Jo, känner igen det där. Känns som man aldrig slutar vara törstig heller!
  • Tiana

Vet inte om det har med graviditeten att göra, men jag har tydligen börjat prata i sömnen! Har aldrig gjirt det förr. Någon som hört eller varit med om nåt liknande?

Svar på tråden Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?