Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?
Stort grattis till flickan, vad roligt. Har du kompisar och så som också är gravida eller har barn? :)
Hej på er! Har förlagt foldern om rutinul någonstans som jag fick med första informationen. Tiden fick vi direkt av BM som bokade via datorn så undrar nu om det är något speciellt man behöver veta eller göra innan.
Med mina andra skulle blåsan vara full men inget annat har jag koll på. Registrerar man sig i receptionen i entrén först och hur är det med bilder, vad kostar dem?
Gärna jämnapengar i kontanter gkömde jag ju skriva
Jag höll mig lite, men var inte "full" så att säga :D Du går in vid akuten typ och tar hissen till våning 6 eller 7 (minns inte vilket) så ligger det precis runt hörnet.
Hur har ni andra det med sömnen?
Jag sover väldigt olika, antingen som en stock utan att vara medveten om något, eller som i natt först oroliga 3 timmar, vaken 2 timmar och sen lite halvt om halvt i två timmar till. Känner mig som värsta zombien dagarna efter...
Frågade lite om föräldragrupper och hur de gör och de gick efter när man skulle få bebisarna sa dem. Mig spelar inte åldern så stor roll, med de jag träffat genom fl med mina andra barn var det stor spridning i ålder.
Ligger själv i influensa men fick snabbt höjda och extra doser astmamediciner vilket gjorde skillnad efter bara någon dag, de var jättenoga och visade exakt vad det stod om medicinerna och att det inte var någon fara för liten. Önskar ingen denna influensa, som läkaren sa blir det ju mer komplicerat när man är gravid med. De var så söta på VC med, oj nu har magen vuxit och vad fin den är. Jättegulliga på apoteket med.
Rutinulet gick bra och han mår bra och har allt han ska, stämde med våra beräkningar med så BF blev 2 juli. Var roligt att se när han sparkade med benen så kände jag det, kul att se vad det är man känner. Vi har varit på flera ul innan men jag låg och grät och var så rörd över vårt lilla mirakel. Barnmorskan tyckte det var häftigt att vi lyckats bli gravida efter refertiliseringen, så många som tror att man inte kan återställa en sterilisering men finns så många läkare idag som är duktiga, speciellt i Norge och Danmark och min mans läkare i Danmark hade haft 100% som lyckats efter operationen.
Beställde även några små plagg från HM och två mammajackor i olika storlekar, tur det för den i Large kommer kanske inte räcka till slutet. Beställde tunna jackor så man kan komplettera med tjocka tröjor och med tanke på vädret kanske vintern ändå är slut nu. Tror den större parkasen kan vara bra sen om man vill sjala eller sela bebisen, kan man stänga jackan om liten också. Syrran har en jättefin ergonomisk sele vi får låna, babybjörn är tyvärr inget att föredra enligt våra erfarenheter.
Ha det fint så länge allihop!
Ja det känns ju så skönt när man får veta att liten har det bra där inne, snart bara en vecka kvar till halvtid, hoppas tiden går fort sen. Tack för bra vägbeskrivning förresten
Förstår att du inte vill bli sjuk, har en systerdotter på 1,5 som får baciller från dagis mest hela tiden men nu var ju hela makens jobb sjuka med och massa barn i skolan också. Brukar annars inte träffas precis när syrrans lilla är sjuk för att spara oss lite. Två av barnen här hemma har sluppit än så länge. Vi brukar bli sjuka samma tid varje år, så känns lite skönt med en sommarbaby denna gång så man slipper vinterinfluensorna. Har mest haft vånda inför hur liten mår när man har feber men verkade som att bara man tar febernedsättande och att det ger sig var det ingen fara.
Vilket bf-datum fick du förresten, har glömt bort vad du skrev. Ville du bli överrraskad med pojke eller flicka eller fick du veta?
Någon här inne som är sugen på att skapa/vara med i en facebookgrupp?
Jag hade en olja från Dove hemma sedan tidigare som jag har börjat använda. Det sägs ju att det inte hjälper oavsett, men jag tycker det är rätt skönt att ha den rutinen på kvällarna :)
Går in i v 24 idag, och känner att den här fruktansvärda tröttheten som varit med hela tiden börjar lätta till slut. Nu kanske man ska passa på att slappna av också innan de sista månadernas krämpor börjar.