Inlägg från: Misszandra |Visa alla inlägg
  • Misszandra

Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?

linnealakey skrev 2016-02-01 14:47:45 följande:
    Vi blev bokade på ett extra ultraljud för att hon låg i framvägg i magen när vi gjorde RUL i v18. Så de ville kolla en extra gång så att moderkakan hade följt med som den ska.

Nej jag har ingen kompis/nära bekant som är gravid/har barn.. Dock uppskattade jag att gå i föräldragruppen där vi fick träffa andra som är gravida samtidigt som jag :)
    Det hade den hoppas jag? Skönt att få hjälp. Jag längtar bara så till RUL och sen vet jag att jag måste vänta evigheter innan jag får se henne/honom igen, då hon/han föds. 

Aha, aaa det kan jag tänka mig, ser verkligen fram emot det. Själv har jag annars några vänner som har barn men de bor så långt ifrån mig så det är omöjligt att träffas ofta, tyvärr. Fick du va i en föräldragupp där de andra är i hyfsad ålder till dig eller det är inget de tar hänsyn till alls? Jag har ingen koll alls. 
  • Misszandra
    Tiana skrev 2016-02-01 15:42:53 följande:
    Jag kommer också få ett i v 30 om de fortfarande tycker det är aktuellt. Jag har en sjukdom i grunden som gjort att jag det tagit åratal att bli gravid så de vill hålla lite extra koll.
    Jaha, så man måste ha en speciell anledning. Verkar rimligt, jag hoppas allt går som det ska för er och att allt ser bra ut på ultraljuden! :)
  • Misszandra
    linnealakey skrev 2016-02-01 22:38:57 följande:

Ja allt såg jättebra ut! hon låg några procent under tillväxtkurvan, men ingenting som avvek från det "normala" :)

Ja det är en så häftig känsla att få se första gången hur någon faktiskt finns och växer inne i magen.

Nä ålder är ,tyvärr kan jag tycka, ingenting de tar hänsyn till ang föräldragrupp. Alla var ett par år äldre än mig men vi alla var iallafall förstagångsföderskor.

Vad skönt och höra! Verkligen helt sjukt overkligt. Älskade vart enda sekund av det. Längtar ihjäl mig till nästa ul därför jag blev så glad när du skrev att du fått ett till. Men jag överlever nog! ;) jag får se honom/henne på riktigt bara 20 veckor senare. Om det inte är så att hon/han vill stanna längre, vilket har hänt några av mina kompisar. Det får mer än gärna skippa mig.

Jaa, de kanske gör så gått de kan. Kanske inte fanns någon närmre din ålder när du skrev in dig, får man ju hoppas iallafall. Tråkigt om de väljer random. Man har ju oundvikligt lättare att knyta an någon som är i sin egen ålder, oavsett ålder.
  • Misszandra
    Tiana skrev 2016-02-15 08:21:34 följande:
    Jag hakar gärna på om den är hemlig. VI har inte släppt nyheten på sociala medier än, och vet inte när vi gör det heller.
    Jag skapar en hemlig, om jag får din mailadress så kan jag skapa den. Så lägger jag till fler om de är intresserade! :)
  • Misszandra

Om ni är intresserade av Facebookgruppen så skicka din mailadress till mig så lägger jag till er, ni kan inte hitta den för den är hemlig för alla oss som inte vill bli offentliga på Facebook än! :)

• Misszandra
    Oscli skrev 2016-02-23 19:43:16 följande:
    På rul kontollerar de alla organ och mäter på olika ställen på bebisen för att bestämma bf. Könsbestämning ingår inte men kan de se och man vill veta så kanske de säger något. Det är avsatt 30 min och vi fick hela tiden för vår visade upp sig ordentligt så vi fick fina bilder bla en där bebis sög på tummen.
    Åh vad underbart! Hela den tiden är avsatt för ul och inget annat?
  • Misszandra
    Oscli skrev 2016-02-24 11:26:36 följande:
    Nej bara för ultraljud. Väldigt häftigt men nervöst. Va ju rädd att det skulle vara något fel med bebis
    Jaa det förstår jag. Min nervositet kommer nog när det börjar närma sig. Men man har ju ändå den tanken i bakhuvudet, kommer va skönt när man får klara besked! :)
Svar på tråden Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?