• Alvsten

BF Oktober 2016

Decibel84 skrev 2016-06-13 18:28:44 följande:

I helgen låg jag på mage och skulle sovva.

Kände då ett knäpp...så jävla häftigt, det måste ha varit detta alla har pratat om!!

Dagen efter knäppte det två gånger igen när jag skulle sova..

Så jävla tacksam och grät!

Åh vad roligt!!!! Grattis! :)
  • Alvsten
    Decibel84 skrev 2016-06-13 18:39:41 följande:

tusen tack, längtar tills jag får känna det mer!

Nu kommer det bara bli mer och mer :)
    Babyonboard 2016 skrev 2016-06-13 20:58:35 följande:

Hoppar in här!!

Väntar mitt tredje barn 23:e oktober! Härligt att flera av Er börjat känna de små liven inuti Er?? Jag har känt ett par veckor nu, har moderkakan i framvägg så jag fick vänta ett tag!

Välkommen! Och grattis :)
  • Alvsten

Hur mår ni allihopa?

Själv mår jag äntligen bra, inget illamående :) Lite trött men det kan jag leva med. Dags att börja med järntabletter igen enligt min bm. Slutade med dem när jag spydde som mest.

Går in i vecka 22 imorgon och får nu mycket kommentarer om magen :) Bebisen bufflar på och väckte mig faktiskt imorse kl 6 med rejäla sparkar.

• Alvsten
    Satelliten skrev 2016-07-02 13:59:16 följande:

Hej alla! Hur mår ni?

Hur länge kommer ni vara lediga innan beräknad bf?

Särskilt ni med kontorsjobb.

Ni med mer fysiskt krävande jobb behöver säkert sluta jobba tidigare.

Jag jobbar på kontor och kommer ta semester från 5e oktober. Har bf 30 oktober. Skönt att kunna vara hemma och ta det lugnt sista tiden :)
  • Alvsten
    Decibel84 skrev 2016-07-04 19:28:54 följande:

Men är det inte jobbigt att vänta med semester tills så sent?:S

Jag har semester 4 veckor nu också hehe :)
  • Alvsten

Börjar bli så vansinnigt rädd för förlossningen! Har alltid varit förlossningsrädd men nu när jag vet att det närmar sig börjar jag känna mig pressad. Får typ panik. Och det hjälper ju knappast att Aftonbladet har en specialgranskning av bristerna inom förlossningsvården just nu, och att jag läser Födelsevrålets rapporter hela tiden. Läste nu att närmare 30 akutsjuksköterskor sagt upp sig här i Uppsala där jag bor...

Funderar på om man kan åka till något annat land och föda barn?

Inväntar remiss från Aurora men de har tydligen extremt ont om tider här i Uppsala...

• Alvsten
    Eili skrev 2016-07-05 21:27:02 följande:

Jag förstår dig. Såg också Aftonbladets specialgranskning. Dock så valde jag att inte läsa något just för att jag inte vill bli orolig i onödan. Jag är redan lite orolig för att få en stor bebis på grund av graviddiabetes och att jag själv va ganska stor när jag föddes. Ska dock ta upp detta med min BM på fredag när jag ska dit. Har nämnt det innan både för henne och min BM på spec-mvc men fick då till mig att det är långt kvar. Nu går tiden så jäkla fort så känns som att det börjar bli läge för att tas på allvar nu. 

Har du funderat på om du vill ha kejsarsnitt eller om du vill föda vaginalt? 

Nej det smartaste är att låta bli att läsa men jag kan inte låta bli!

Förstår att det känns som att tiden rinner iväg, känner lika dant och man vet ju hur fullt upp de har på sommaren.

Jag vill föda vaginalt om det inte finns några komplikationer, typ sätesbjudning eller så. Men efter de där artiklarna börjar jag fundera på om man ska kolla upp riskerna med kejsarsnitt istället.... Hur vill du göra?
  • Alvsten

Vi har förresten tänkt beställa vagn :) en Britax Smile 2 har vi fastnat för i färgen Lagoon green. Någon med erfarenhet av den vagnen?

• Alvsten
    orzia1 skrev 2016-07-06 11:20:28 följande:

Hur är de,, är det ditt första ??

Jag var jätterädd när mitt andra barn skulle födas (mitt första dog. ) Jag fick tid hos teamet för förlossningsrädda prata genom mkt vad det var jag var mest rädd för. Jag läste hundatals förlossningsberättelser, den ena hemskare än den andra, mina vänner gjorde det inte bättre heller

Förlossningshistorier blir lätt som männens fiskehistorier, och därför berättar jag så ofta jag kan om min alldeles perfekta förlossning. Den gick jättebra och det var så häftigt hur kroppen arbetar. Jag var också rädd för att spricka ,, skrev i mitt brev hellre sydd ett stygn för mkt än för lite ,, fick 3 istället för 2 stygn. Jag skrev in i förlossningsbrevet vad jag var mest rädd för.

Risken för stora bristningar finns där o min kompis råka ut för en av de värsta för ca 8 år sen. Hon stanna på BB i minst 10 dagar för att understryka dels vilka problem hon fått och nöjde sig inte med att det läker ihop annars hör av dig om en måna.. Hon skrev inte ut sig förrän hon hade en tid inbokad hos dr för återbesök ngn månad senare. Hon hade en jobbig period efteråt ,, men det jobbiga för henne var hennes man som inte avlasta henne så hon fick läka. Nu var det en annan kompis som var arbetslös som kom hem dagtid och hjälpte henne så hon fick vila och läka .. Hon behövde en till op sen var det som innan.

Sen är det viktigt att man är inställd på att underlivet blir förändrat efter en förlossning oavsett hur mkt man spricker jag var jätterädd att kolla i en spegel efteråt.

Sen ett tips också prata mkt med din partner om vad du är rädd för så han kan föra din tala om du inte kan få fram i stunden vad du tänker på

Tack för ditt svar <3

Beklagar verkligen att du förlorade ditt barn, vilken sorg.

Jag har beställt hem böckerna Att föda och Att möta förlossningssmärtan som jag hoppas kan hjälpa mig lite, plus att jag inväntar remiss till Aurora. Pratar mycket med min fästman och han försöker stötta så mycket han kan. Jag hoppas att Aurorasamtalen ger mig lite mer verktyg hur jag kan tänka.

Funderar på om man kan avböja sugklocka/tång och snittas istället om det blir aktuellt?
  • Alvsten
    Lilla Luna skrev 2016-07-06 12:13:12 följande:

Vi ska också köpa smile men inte valt färg än, vi köper dock vagnen i september. :) har läst lite om den och den toppar en bäst i test lista och när jag provade den i butik kändes den smidig. Lite svår att fälla ihop men då man väl får in tekniken så. :)

Vi kommer hämta ut vagnen och babyskyddet i september tänkte vi :) tyckte att den var rätt smidig att fälla ihop, vi fick väldigt grundlig visning av min kompis som äger butiken. Kul att ni också ska ha en Smile :) får se om vi är nöjda sen när bebisen kommer och man ska ut och köra den.
Svar på tråden BF Oktober 2016