• Alvsten

BF Oktober 2016

eagle87 skrev 2016-06-07 12:23:51 följande:

Va på rul idag, frisk pojke bf 25/10,,

Grattis! Vilken bra bild ni fick :)
  • Alvsten
    GästenT skrev 2016-06-07 16:57:40 följande:

Jag förstår det! Va mysigt det måste kännas! På något vis så känns rul som en viktig milstolpe.

Kanon! Tack då vet jag! :) Är verkligen supernervös! Vi har en jättesen tid 20.00. Haha kändes "smart" när jag bokade den, men nu känns det jävligt oplanerat. xD

Lycka till idag :) Vilken plåga att vänta ändå till ikväll!
  • Alvsten
    GästenT skrev 2016-06-08 20:56:35 följande:

Huuh allt såg bra ut!!! En frisk liten bäbis!!

Åh så skönt att allt såg bra ut! Och vilken fin bild ni fick! När blev bf?
  • Alvsten
    GästenT skrev 2016-06-08 21:51:15 följande:

Ja verkligen! Hon frågade vilket bf vi fick på kub och sa sen "den växer fint efter det" så jag antar att jag blev kvar på 31 oktober? Haha. :)

Då är vi verkligen dagarna efter varandra :) Vi måste ju ta en kaffe ihop någon dag!
  • Alvsten

Jag börjar fundera på det här med vagn. Är riktigt sugen på en Emmaljunga Mondial (antingen vanlig eller de lux). Någon som har erfarenhet av den?

• Alvsten
    Anonymm29 skrev 2016-06-09 11:18:04 följande:

Jag är också sugen på Emmaljunga fast (double viking 735). Hört att de är av bra kvalitet. Någon som

har den? Har brio smile i dagsläget och den är jag faktiskt nöjd med, men 20:e oktober blir det två minisar som måste få plats.

Fick förslaget att köpa efter sommaren då dem rear ut emmaljunga vagnar när 2016 modellerna kommer in :)

Åh rea! Då kan jag klämma och känna lite nu och väntar till efter sommaren med att beställa
  • Alvsten
    Anonymm29 skrev 2016-06-09 13:32:02 följande:

Precis, vi har ju gott om tid på oss :)

Det var de sa på babyproffsen iaf så hoppas att det stämmer.

Skadar inte att vänta och se :) tack för bra tips!
  • Alvsten
    orzia1 skrev 2016-06-09 22:01:51 följande:

Jag är i för sig kort typ 155-157 cm, och jag upplever den som väldigt hög och bred, så jag gillar den inte alls... även min man upplevde den som stor, han är väl ca 185 cm..

Jag är också 155 cm, så den kanske blir för hög... Måste testa iaf.
  • Alvsten

Idag fick fästmannen för första gången känna en spark :) så himla häftigt!

• Alvsten
    Dani84KR skrev 2016-06-12 19:42:19 följande:

Hej Hoppas alla mår bra och har en trevlig helg

Tänkte kolla med er andra gravida kvinnor. Foster rörelse? är det för er som för mig, att han ena dagen är jätte aktiv med starka sparkar och andra dagar e han lugnare inte lika starka sparkar

Läste att man ska vara uppmärksam på minskad foster rörelse men gäller det nu oxå eller e det senare närmare slutet? Kanske bara jag som är onödigt nojig.

Kram på er tjejer 

Jag började känna rörelser ganska tidigt, men det var för typ 1,5 vecka sedan som de började bli mer intensiva och mer aktivitet. Sen kände jag inget alls på 3 dagar och när jag ändå ringde bm för att boka tid så nämnde jag det och fick åka in direkt till gynakuten. Allt var bra dock så ingen fara, han som gjorde ultraljudet sa att bebisen antagligen sparkat inåt istället för utåt. Senare samma kväll var bebisen igång med full aktivitet igen.

Är du orolig så ring din bm :)
Svar på tråden BF Oktober 2016