BF Oktober 2016
Ja antagligen sprutar det hormoner ur öronen på mig... Men säger man "Hej tjockis!" till en när man är gravid? Och jag är inte tjock, men visst har jag såklart fått en ganska stor bebismage. Blev så jävla sur..
Ja antagligen sprutar det hormoner ur öronen på mig... Men säger man "Hej tjockis!" till en när man är gravid? Och jag är inte tjock, men visst har jag såklart fått en ganska stor bebismage. Blev så jävla sur..
Nej verkligen inte!!! Gu så oförskämt
Förstår att du blev sur! Vissa människor är riktigt oförskämda! Svara tillbaka att det minsann inte bara är jag som verkat gå upp i vikt såhär i sommar och titta på personens mage.... Och detta tafsande på magen sen! Det är mitt värsta problem. Min svärmor är nästan värst, slet upp min tröja i helgen när vi var på tivoli för att klappa på lilla barnbarnet. Nästa gång tror jag att hon får en smäll *arg*
Vi verkar vara många som upplever att omgivningen beter sig märkligt. Tur, då är det inte bara jag och en miljon hormoner :)
Jag smörjer in magen och brösten med en massagekaka från Lush som luktar citron. Ljuvlig! Blir väl lite då och då, har ingen rutin för det.
Är det någon mer här som har Instagram? Vore kul att följa varandra med magbilder och inköp :)
Jag var i kontakt med specMVC idag för mina blodsockervärden har gått upp. Ska träffa diabetesläkaren där nästa fredag så är väl rätt givet att jag kommer att börja med insulin nu.
Vad det verkar så kommer det bli TUL som jag ska göra. Första inom de kommande fem veckorna och andra lite senare. Skönt att veta att jag heller inte kommer att få passera 40+0.
Är det någon mer som får jättemycket konstiga kommentarer från folk för att man tränar under graviditeten?
Nån som tänkt använda sig av jämställdhetsbonusen när ni är lediga?
Hur har ni tänkt att göra med sparande? Kommer ni öppna ett konto i barnets namn, ert namn, ett gemensamt familjekonto eller inget alls? Om ni sparar i barnets namn kommer ni då att ge en klumpsumma när de uppnår en viss ålder?
Vilka kurser har ni tänkt gå/gått? Vi är anmälda till föräldrakursen via vår BM. Sen ska vi anmäla till profylaxkurs. Jag kommer antagligen även anmäla mig till en kurs för gravidyoga samt en amningskurs. Vet inte om jag kommer att ha råd med alla men hoppas verkligen det :)
Då vi är begränsade med min ork och förmåga att vistas i offentliga miljöer och vara igång så kommer vi gå en profylax kurs på nätet, sen har vi anmält oss till en förlossnings info typ via barnmorskemottagningen som är typ 3 timmar lång
är inte amningskursen gratis?
Går in i v 30 imorgon och idag köpte vi vagnen! Det blev en Emmaljunga Super Viking som var den vi båda tyckt mest om att rulla i butikerna, den känns så stabil och bra, gedigen liksom, och dessutom lättrullad. Jätteskönt att ha det avklarat! Nu är det bara spjälsäng och skötplats kvar av de "större" grejerna, sen se till att vi har lite kläder, blöjor, tvättlappar och babyapotek antar jag. Och slutligen packa bb-väskan... Vet att det är ett bra tag kvar MEN jag känner verkligen att det närmar sig!
Idag beställde vi barnvagnen. Nu känns att ännu verkligare och min sambo satt länge med mig och pratade om framtiden och allt sånt som kommer nu med bebis. Vi valde en Britax smile II, då det är en av få vagnar som blir så pass liten, ihopfälld, att den går in i våran bil med hundbur bak. För mig är det viktigt att hundarna sitter i en ordentlig och krocksäker bur, så buren tar ju en del plats, just för att hundarna ska få plats också.
Både jag och sambon tycker om vagnen för den är så lättkörd. Att man kan bli så kär i en barnvagn?
Två veckor innan bf. Så mitten på oktober. Får se om bebis håller sig på insidan tills dess eller inte. :)
Ni som köpte britax smile 2, vilka andra vagnar valde ni mellan? Jag tycker att den verkar bra (men har inte svängbara hjul?) men har inte så mycket koll i barnvagnsdjungeln :) Sugen på en cybex priam för den är ju så snygg men så dyr!!
Det låter ju jättebra! :) Jag har inte jämfört i butik än men lovande att ni gillade smile mer än priam! Testade ni kronan duo s också?
Finns det någon facebookgrupp för oss i Uppsala?