Anonym (ML) skrev 2016-08-12 20:44:47 följande:
Hej alla!
Har inte varit så aktiv i denna tråden men undrar hur många andra som har fått onda sd eller molvärk? Är i vecka 30 nu och har ständig molande värk i nedre delen av magen och höger sida. Sammandragningar kommer ibland, de är inte så jätteonda men känns absolut och så får jag typ "hugg" i höger sida och vid revbenen som jag inte vet om det är bebisen som sparkar in i revben och njurar eller nått annat.
Nån som känner igen sig?
Jag har fått prematura värkar och låg inlagd (igen) två dagar lördag till måndag och fick bricanylsprutor (har tabletter utskrivna sen innan) tappen lite förkortad och värkar ungefär var 3 min. fick sen annan medicin och värkstannande dropp för att få slut på värkarna.
Nu går jag på dels bricanyltabletter och en annan tablett som hjälper lite men de kommer fortfarande. De kommer troligen "bara" stoppa mig 2-4 veckor till sen får hon komma.
Fast jag har haft problem med onda sammandragningar sen tidigt, men de kommer tidigare ju fler barn man har,
Huggen tror jag är bebisen som sparkar,
försök vila och ta Alvedon och släpper de inte eller blir regelbundna så åk in och kolla