Meriall skrev 2016-08-22 17:56:19 följande:
Tack för peppen! :) Fick en till spruta som du sade och lika hemsk var den men skönt att det är över nu! Dock fick jag veta att vattenavgången beror på gbs-bakterier (jag är bara i v 33) så är nu insatt på antibiotika. Är lite orolig och tänker att det vore bättre för henne att få komma ut snart (hon väger ca 2 kg så är ju inte så liten) men jag har inga värkar alls numera och läkaren vill avvakta och skicka hem mig imorgon. Ska iaf få komma på kontroll varannan dag och ökar infektionen så får jag igångsättning/snitt då eller om jag får feber. Men jag tror de tänker att jag ska gå med detta tiden ut om det går :O Vattnet ska ju återbildas men det känns väldigt osäkert. Rinner massor hela tiden.
Fast till mig har de sagt att foster vattnet inte ökar/bildas nytt efter typ v 33-34.. Har ju på gränsen i underkant av vattenmängd och efter den v stoppar de inte mig, o en av anledningarna var att då bildas det inte nytt vatten så har man lite vatten så kommer det minska sakta.. Men jag förstår mig knappt på olika dr. Finns ju tusen olika sätt och teorier.
Ja min lilla väger typ 1700 så det är ju fortfarande litet men inte som de allra minsta som väger typ 600 gram.
Bara de har koll på dig om de skickar hem dig
Skickat över mer peppande kramar