• orzia1

BF Oktober 2016

aperfectsonnet skrev 2016-05-17 08:47:24 följande:

Jag hade RUL i torsdags morse och allt såg bra ut, men FRUKTANSVÄRT nog så hade jag mage att bli besviken över att det är ytterligare en liten pojke där inne. Jag grät hela dagen, inte över min lille son där inne utan över att jag skämdes så fruktansvärt mycket: HUR kunde jag tycka att det spelar någon roll?! Jag har den absolut ljuvligaste, underbaraste tvååriga pojken hemma och skulle inte kunna älska någon mer än jag älskar honom, det om något borde väl tyda på att jag kommer att känna likadant för lillebror?

Men det är nog så enkelt som att det här är vårt sista barn, och jag har från att jag var riktigt liten föreställt mig den dotter jag en dag skulle få. Har liksom sett henne framför mig så länge att det nu kändes som om jag förlorade henne, att ett verkligt barn togs ifrån mig.

Framåt eftermiddagen råkade jag hitta ett pojknamn som kändes HELT rätt, och plötsligt tog bilden av lillebror form inne i huvudet. Allt började kännas så himla mycket bättre. Både maken och sonen tyckte som tur är också om namnet - så nu väntar vi med spänning och glädje på att få träffa lillebror Edison i höst!

Jag tycker inte du ska skämmas över dina känslor, är övertygad om att de flesta ändå har en önskan kring kön, efter allt det där att barnet ska vara friskt osv... men det är så skuldbelagat att man "önskar" sig något. Jag ville ha en tjej, och i med jag har en svår graviditet så var jag osäker på om ja skulle ta till mig en pojke, har pratat mkt med kuratorn och känner till slut att om det blir en pojke så kommer det bli underbart. Vi fick besked om att det är en tjej, och vi blev glada. Skrev på facebook igår och berätta, då får vi kommentarer oj en flicka till, då blir det fler barn sen så ni får en pojke... blev så förvånad att så många bekanta verkar tycka synd om oss att det inte är en av varje...
  • orzia1
    Ggrahnen skrev 2016-05-17 12:31:06 följande:

En felfri liten tjej väntar vi!! Så jävla chockade. Var 100 på att det var en grabb! Min sambo kände sig lurad haha!! Vi var chockade ett par timmar och "sörjde" lite den "förlorade sonen". Sen jävlar jublade vi av glädje att vi plötsligt vunnit en dotter!!! Och flicknamn hade vi ju redan klart!

Har känt sparkar sen v.14.

Gårdagskvällen låg min sambo bara och pratade med vår dotter! På grekiska dessutom så jag har ingen aning om vad han sa. Haha! Fy fan vad lycklig man är nu!

Härligt. Stort grattis
  • orzia1
    TredjeBullen skrev 2016-05-17 13:52:38 följande:

Wow!! Nu e här en hel del som gått på rul o säkerligen många som snart ska gå. Jag e en av dom som går o längtar till rul. På torsdag e det dags för oss. Längtar ihjäl mig! Haha! Vill verkligen se vår vilding! :)

Grattis till er som sett era småttingar!

Lycka till.. tiden innan rul o speciellt dagarna innan är sååå långsamma
  • orzia1
    Dani84KR skrev 2016-05-24 23:22:34 följande:

9 Timmar kvar till RUL, vet inte om jag kommer kunna sova i natt. Är så sjukt nervös.

Lycka till
  • orzia1
    Ggrahnen skrev 2016-05-25 06:39:57 följande:

Halvvägs idag!!!!! Tjihooo!!

Visst är det underbart? Mitt nästa mål är v 22+0 när man tillhör förlossningen sen blir målet tvåsiffrigt..
  • orzia1
    Dani84KR skrev 2016-05-25 12:14:01 följande:

God Förmiddag tjejer

Nyss hemkommen från RUL

Gu så nervös jag var innan. Men allt såg jätte fint ut alla mätningar mm var som de skulle

Och jag blev flytta till 11oktober så idag är jag 20+0

Det ligger en liten pojke där inne <3

Tack för allt stöd och kram på er

Grattis till lilla pojken
  • orzia1

Vår lilla Ada var inte still många sekunder, så bm lyckades inte få ngn fin profil bild. Men hon lyckades fånga hennes fot. Magiskt

• orzia1
    Lilla Luna skrev 2016-05-25 12:34:22 följande:

Nedräkning! Är det onsdag nästa vecka snart?

Ja tiden går så långsamt när man väntar på rul.. Vi ska på moderkaks ul och kolla moderkakan och flöde osv, nästa tisdag, då ska de också göra om mätningarna och så får vi se om hon inte får i sig tillräckligt med näring och därför är mindre, el om de bara kommer ge oss besked att ni blir flyttade 10-14 dagar.. vi kommer dock inte acceptera ett sånt beslut. Men vi hoppas på att allt ser bra ut. (Det gjorde det vid rul förutom att hon var 10 dagar för liten enligt sista mens) och vi vet exakt när jag hade ägglossning och när vi hade sex.
  • orzia1
    Vanja skrev 2016-05-25 15:01:37 följande:

Allt såg fint ut här och vi väntar en liten tös! <3

Grattis
  • orzia1
    Alvsten skrev 2016-05-25 17:28:57 följande:

Men så fina bilder alla får <3

Vi får göra en lista sen med alla, bf och de som vet om de väntar pojke eller flicka :)

Jag måste vänta enda till 3e juni innan jag ska på rul. Evigheter bort!!! Längtar så mycket efter att få se bebisen igen.

Ja vi får skriva en ny lista snart..
Svar på tråden BF Oktober 2016