• Vanja

BF Oktober 2016

Vanja skrev 2016-02-10 15:43:53 följande:

Förstår din oro, jag blev gravid på första försöket men fick sedan missfall i v6. Två veckor senare blev jag gravid igen men fick då missfall i v 12 :( kändes rätt hopplöst. Nu är jag gravid igen, har haft en mens emellan sen senaste missfallet.. Verkat som jag har lätt att bli gravid iaf men kan inte förstå varför jag inte fick behålla dom? Jag har två friska barn sedan tidigare och har aldrig haft missfall förut, vad som har förändrats dom senaste åren är mig ett mysterium. Känner nu att jag antingen bara har haft otur dom senaste två gångerna och att det då kommer gå bra nu, Lr så har jag blivit för gammal lr nåt, men jag e bara 30 :(. Jag har iaf bokat tid hos en privat gyn och ska få komma o göra ett vul om två veckor. Känns lite lugnande, kanske kan man se vad som är fel redan om det nu är så. Jag vet ju nu inte varför du inte gärna vill göra vul, om det känns jobbigt (skämmigt) lr vad de är. Jag är inte heller så glad i tanken faktiskt :) Men jag tror helt klart det är värt de, att bita ihop och göra det om du Kan. Då kan man ju se mycket tidigare än vanligt ul.. Hoppas det går vägen för dig denna gång!! Kram

I vecka sex-sju kan man få se ett tickande hjärta med vul. ;)
  • Vanja
    miss september skrev 2016-02-10 16:56:43 följande:

Jag gjorde VUL idag, trodde jag var i vecka 7 (6+1), räknat efter senaste mens. Det sågs inget tickande hjärta. Gynekologen sa att jag är gravid men i vecka 5+3 och då är det för tidigt att se. Ska tillbaka om 2 veckor och hoppas då på ett tickande hjärta! Men jag är såklart orolig...

Hoppas det syns nästa gång.. Är ju jättevanligt att man blir tillbakaflyttad lite! Håller tummar o tår!
  • Vanja

Mensvärk! :( två positiva tester så det är ingen tvekan om att jag är gravid men den här mensvärken som kom nu gör mig jättenojig! När andra frågar om värk under graviditeten så svarar jag alltid att de är helt normalt, inget att oroa sig för! O nu sitter jag här själv och nojjar mig.. Känns verkligen som mensen är på g! Snälla ni, säg att jag oroat mig i onödan.. Vill så gärna att det ska gå jägen nu.

• Vanja
    Entjej93 skrev 2016-02-11 10:31:32 följande:

Du kan vara lugn! Jag har också "mensvärk" varje dag :)

Tack!! <3
  • Vanja
    avigmaria skrev 2016-02-11 10:36:05 följande:

Hej!

Jag är gärna med här i tråden. Fick veta i måndags att jag är gravid, bf 17/10. Har en son april-14, fick ett missfall i somras i vecka 10. Är nu otroligt rädd att även denna graviditet ska sluta illa. Nån som har bra tips mot oron?

Inga tips tyvärr, men hör du nåt får du gärna dela med dig!! :) Men stort Grattis!
  • Vanja

Skrev ett meddelande till min syster och orkar inte skriva om det igen så jag lägger in en skärmdump istället.. Vad tror ni? Kan man gå såhär länge utan att ha märkt nåt?? O jag som har druckit alkohol.. :(

• Vanja

Känner mig som en Graviditetshypokondriker..

(Jag är inte galen egentligen!!) :)

• Vanja
    Anonym (orolig) skrev 2016-02-11 13:40:41 följande:

Jag gick till typ v 14 när jag var 17. Gjorde sen abort, var precis i gränsen för antal tillåtna veckor. Jag märkte ingenting.

Testa du med grav.test efter ditt mf o såg att det blev negativt? Ang alkoholen tror ja inte du behöver vara orolig. De första v får bebisen inte näring via mammans blod. Ring gym o be om UL

Jag testade negativt eftet ja, fick missfall v.12 så jag fick komma upp på vul efter o se att allt var ute ok ok.. Har fått en vul-tid pga tidigare mf men de e inte förrän den 25e.. Lång väntan. :( Tack snälla för svar!
  • Vanja
    Anonym (orolig) skrev 2016-02-11 14:05:03 följande:

Jo jag vet den här eviga väntan. Jag ska till BM den 23 och prata och då hoppas jag att jag antingen får vul samma dag el väldigt fort...

Ring o fråga om du inte vet med säkerhet att dom KAN göra de där. Inte alla som har utrustningen. Så kanske du kan boka nån annanstans o slippa vänta så länge..
  • Vanja
    Anonym (orolig) skrev 2016-02-11 14:05:03 följande:

Jo jag vet den här eviga väntan. Jag ska till BM den 23 och prata och då hoppas jag att jag antingen får vul samma dag el väldigt fort...

Man får ljuga lite me tycker jag.. Säg att du haft en konstig blå flytning lr nåt! :) då lär dom vilja kolla!
Svar på tråden BF Oktober 2016