• Vanja

BF Oktober 2016

Ggrahnen skrev 2016-03-10 22:12:30 följande:

Usch ja! Jag fick också mf i v12.. Törs inte riktigt vara lika glad och öppen denna gång..

Håller tummarna för oss! I mitt "logiska" tänkande så betyder det bara att vi har större chans till att det ska gå vägen denna gång. :)
  • Vanja
    nepe skrev 2016-03-11 19:05:30 följande:

Jag var på vul igår (gick in i vecka 9 då) och såg ett fullt pickande hjärta! Jag är SÅÅ glad och lycklig även om jag fortfarande inte kan förstå detta!

Stort grattis!! Vad roligt att det var så många från Uppsala.. Vem vet vi kanske möts på Ackis ;) är med i v9 :):)
  • Vanja

För er som bodde i Uppsala så hittade jag en fb-grupp. Uppsala mammor BF 2016. :)

Kathen83 skrev 2016-03-12 14:07:08 följande:

Hej tjejer! Är gravid med mitt andra barn, är i v 8 just nu :) Vore jättekul att få gå med i en FB grupp om det har startats någon?

Grattis! Mitt tips är att gå tillbaka några sidor och kolla vem som startade grupp senast.. Ifall Ditt inlägg försvinner i mängden innan rätt person hinner se de.. :)
  • Vanja

Jag berättade för dom allra närmaste ganska direkt efter plus, mina föräldrar och närmaste systrarna och min bästa vän. Men resten har jag bestämt att inte säga nånting till förän jag passerat v 12. Vill känna mig säker denna gång. Skulle det gå illa så har jag ju iaf berättat för dom som jag vill ha stöd och tröst från isf. :) känns lagom.

• Vanja
    Ggrahnen skrev 2016-03-13 22:41:04 följande:

Precis så resonerar jag också! Men när du gick med i gruppen, det är inget som hamnar i flödet?

Det var nog fyra veckor sen tror jag..
  • Vanja
    Forthefirsttime skrev 2016-03-16 06:53:22 följande:

Är lite nyfiken på varför man gör ul så tidigt?:) jag är i v 11 men får inte göra ul förän KUB i v14 :) skulle gärna göra ett nu då man är så nyfiken ????

Det är väl för att stilla sin oro lite och se att allt ser ut som det ska mest men även otålighet kan jag tro. :) vem vill inte få chansen att se sitt lilla pyre.. Själv kommer jag inte göra KUB så jag skulle ha fått vänta till v. 18 om jag inte gjort ett tidig. Så ville jag även fastställa hur långt gången jag faktiskt var med då jag var lite osäker. Jag ringde till en provat klinik och bokade tid. Kostade 330:-
  • Vanja
    fartty skrev 2016-03-21 03:24:42 följande:

Hur kan grupperna vara fulla? Har sett grupper med flera tusen medlemmar? Låter märkligt..

Tror att den som skapar gruppen kan sätta en gräns på hur många som kan vara med. Vad jag har förstått så är det för att grupperna ska bli mer personliga.. Så man lär känna medlemmarna bättre. Svårt om det är flera 1000. Men mitt tips om du har tid och lust är att starta en!! Finns nog flera här som vill vara med! :)
  • Vanja
    Lillydilly skrev 2016-03-21 19:43:56 följande:

Syns det på Facebook om man går med i en sån grupp? Eller är den hemlig?

Jag tror inte det ska synas.. Det kommer iaf inte upp nånting i dina vänners flöde om du skulle posta nåt i gruppen.. Tror att dom brukar vara hemliga just av den anledningen, att ingen ska se. Det har inte gått o hitta grupperna själv utan man har fått skriva sitt användarnamn till personen som startat gruppen i pm så har denne bjudit in.
  • Vanja

Mig frågade Bm vad jag arbetad med osv. Sambon var hon mindre intresserad av.. Däremot spännade hon ögonen i honom och frågade om det fanns nån anledning för mig att ta om alla prover på diverse sjukdomar som han kunde komma på. Lite konstigt kanske man jag tyckte de var kul! :):) Min sambo var inte lika road tror jag, han tyckte nog de var lite "pinsamt".

• Vanja

Vill bara inflika att alla dessa "konstiga" frågor man får gällande sitt liv och sin livsstil är till för undersökningar. Dom är helt anonyma men informationen skickas vidare till annat ställe där man kan sammanställa alla svar. Det är helt frivilligt, man behöver absolut inte svara. Självklart är det bra att nämna om man tex har nån sjukdom lr liknande som kan innebära en risk för dig själv lr barnet men inte ens de är man skyldig att nämna. Allt hos MVC är frivilligt. :) Så har man bråttom lr tycker det är jobbigt så kan man säga de. Med de sagt är det ju ändå bra om så många som möjligt ställer upp och svarar på frågorna iaf, varesig det är hur hög utbildning du har eller hur många partners du haft. :) Allt har ju ett syfte.. Puss på er!

Svar på tråden BF Oktober 2016