BF Oktober 2016
Uppsala här! :)
Uppsala här! :)
Alltså... jag har mjölk i brösten? I vecka SJU? Andra barnet förvisso, men ändå, är inte det helt bisarrt?
Nä, det är bara lite grann, och jag måste jobba lite för att det ska komma ut. Men ändå, det känns väldigt tidigt... Väljer att tolka detta som ett tecken på att det går bra där inne :P
Zzzzz.. Någon här som varit gravid som vet när trötthet (extrem) brukar ge med sig? Förstår att det även är individuellt. .
Hej! Hoppar gärna in i denna tråden. Är i vecka 6 (5+5), har BF 19/10. Mitt andra barn men första med min nuvarande sambo. Jag/vi har svårt för att känna glädje för vi har fått 2 missfall redan (första började jag blöda v 9 men hade avstannat redan v 5, andra började jag blöda redan i v 5-6 och jag sökte aldrig då). Jag är så nervös att det inte ska gå vägen denna gången heller.
Det är många som skriver här att de är inbokade för VUL. Jag har försökt få detta men inte lyckats. BM hade inte den utrustningen och sa att sjukhuset inte heller gjorde det. Sa att jag skulle vända mig privat. Jag går till privat gynekolog och ringde dit. Men "de gjorde inte heller detta". Jag fick tid 29/3 för nytt cellprov och då skulle de även göra VUL. Känns sååå långt dit, jag blir galen. Har ni några tips till mig?
Tack för alla svar, det betyder mycket. Vet inte varför jag inte kan citera, jag är dessutom ny på det här.
Usch ja det är jobbigt med MF och tanken på att det kan hända igen. Min gyn sa att det är ingen fara med cellprov innan v 12, tar bara på livmodertappen. Jag bor i nordöstra Skåne. Jag ska prata med min BM om hon kan hjälpa mig att komma till någonstans. Annars får jag nog överdriva som ni säger... Jag håller på att bli tokig. Hade bara lugnat mig om jag fått se ett litet hjärta ticka. L
Någon annan som redan fått en linje på magen från naveln till blygdbenet ? Vecka 4+5?
Finns det någon från uppsala trakterna här inne?
Gick in i v 9 häromdagen och börjar nu må illa från morgon till kväll.. :( Jag som var så säker på att jag skulle slippa. Mådde aldrig illa med mina tidigare två. Hoppas det går över snart, känner att mitt tålamod när det gäller barnen inte räcker till riktigt nu med illamåendet som maler hela dagarna..
Ja! Jättekul att vi var ett gäng!!! Är i v.10 och är första barnet :) Ni andra?