• LisenB

BF Oktober 2016

orzia1 skrev 2016-05-05 10:11:34 följande:
    Jag har fått foglossning i blygdbenet, är jättrjobbigt...
    Oj det låter verkligen jobbigt! Har legat i landet och rensat ogräs några timmar idag så nu är jag lite stel ;)
  • LisenB
    eagle87 skrev 2016-05-05 18:16:11 följande:

Någon som har sjuk extrem envis huvudvärk? Vecka 15+3.

Jag har också fått huvudvärk. Är i v16 som sagt och får aldrig huvudvärk annars utan vid feber. Nu har jag fått det två gånger senaste veckan ..
  • LisenB
    Vanja skrev 2016-05-09 13:48:00 följande:
    Nja, kanske men jag ska ändå lämna in min semesteransökan så jag använde den som ursäkt. :) men jag är riktigt nervös! Haha som ett litet barn. Vet inte varför, vad ska hända lixom? Återkommer imorgon om hur det gick! :) ska va där kl 14. Hua!
    Lycka till! Jag tyckte också allt det där var jobbigt! Det är som att allt blir mer på riktigt när man kommer ut så ;)
    Men jag gillar inte riktigt att folk nu ska prata med mig om det hela tiden. De verkar tänka på det mer än jag... :p
  • LisenB
    bpumpkin skrev 2016-05-12 08:37:05 följande:

Då har vi varit på RUL och sett att allt såg "perfekt" ut, hurra! Kan man vara lugn nu att allt är bra med bebis eller kan det komma fosterskador efter vecka 19?

Vi fick även se könet så nu vet vi att det är en liten pojke som kommer. Jag har bara systrar så det känns som att jag, och min mamma, vet väldigt lite om hur det är leva med små pojkar... Men det ska bli så spännande.

Grattis va roligt och skönt! Det är två veckor kvar till rul för oss! Jag känner på mig att det är en pojke..
  • LisenB
    Mabo90 skrev 2016-05-12 09:34:26 följande:

Har knappt sovit inatt för jag har sån ångest över att prata med min chef om att jag kommer gå på mammaledighet efter semestern. Det känns så tråkigt för jag har inte kunnat glädjas fullt ut över min graviditet. Dom har tagit bort glädjen och längtan helt för mig och istället har jag bara vart orolig och arg????

Hur gick det att berätta?
    Ska du gå direkt efter semestern då? Jag har ingen aning om när det passar att gå. Men har du ett tungt jobb också? Vet inte hur mitt kontorsjobb känns..
  • LisenB
    Mabo90 skrev 2016-05-13 23:12:32 följande:

Det gick inte bra alls och nu känner jag mig helt tom och vill inte ens tillbaka efter mammaledigheten:( har mått riktigt kasst och gråtit mellan kunderna idag. Jag va väldigt orolig över hur det skulle gå men det gick så mycket sämre än jag kunde anat.

Styrka till dig!
  • LisenB
    Mabo90 skrev 2016-05-15 19:51:43 följande:
    Gick tyvärr ut ur facket för ett par månader sen för jag trodde aldrig det skulle slå så slint i skallen på dom då dom hela tiden berättar för kunderna hur glada dom är att jag är tillbaka och så. Men dom behöver värna om deras personal om dom nu tycker jag gör ett så bra jobb. :(
    Gå med i facket och be samtidigt om stöd. Du ska inte behöva bli behandlad så!
  • LisenB

Ja jag längtar till sista maj då vi har rul!! Spännande att se hen igen.
    Någon mer som får typ krampkänningar runt om livmodern, som muskelkramp. Hade jätteont igår kväll runt om magen och känner av i dag lite längre ner. Kan jag ha skadat något när jag styrketränade igår? Tog i för mycket med magen eller lyft för mycket. Någon med erfarenhet?

• LisenB
    EmelieB91 skrev 2016-05-18 09:55:36 följande:
    Vi har köpt en svart Kronan City Littlephant :)
    Oj! Jag har inte ens börjat kolla något. Mycket annat nu.
    NU kom min huvudvärk som ni pratat om tidigare! Haft i två dagar nu men har ännu inte ätit någon alvedon.. Är lite emot piller i vanliga fall också. Men vi får väl se hur det utvecklar sig..
    Har ni köpt något mer? Jag har bara hittat en fin liten hemmasnickrad kofta på second hand som jag inte kunnat motstå..
  • LisenB

Rul för oss på tisdag!! Längtar och är såklart lite nervös. Se vem det är där inne och om allt står rätt till. Magen varierar så mycket hur den känns tycker jag. Ibland drar det så det gör jätteont och andra gånger känns den mindre och känns inte alls. Hur känner ni med era magar?

Svar på tråden BF Oktober 2016