• Alvsten

BF Oktober 2016

GästenT skrev 2016-04-28 16:58:03 följande:

Så jäklans typiskt när man sitter där nervös och så får man vänta 20min på att få bli uppropad! xD

Haha jaa! Sen går man väl säkert över tiden eftersom att det är första barnet, verkar vara vanligt. :)

Ja det var väldigt jobbigt haha! Stackars sambon var nog lite rädd att jag höll på att förvandlas till en mänsklig drake när vi satt i väntrummet xD

Lycka till idag <3
  • Alvsten
    orzia1 skrev 2016-04-28 17:18:59 följande:

Det låter jättebra

Ja hoppas bara att man klarar sig på 3 dagar/vecka annars får vi räkna om lite. Men det känns så avlägset än.
  • Alvsten

Sista dagen i tajt klänning på jobbet innan det är dags att berätta för dem. Tänkte avvakta några veckor till...

• Alvsten
    orzia1 skrev 2016-04-29 07:44:14 följande:

Tycker du inte att det är svårt att dölja magen? Vilken vecka är du i nu?

Jo nu börjat det bli på gränsen faktiskt. Tänkte och och köpa några mamma-byxor för byxor passar liksom inte längre xD

Jag är i vecka 14 nu, blir vecka 15 på måndag.
  • Alvsten
    orzia1 skrev 2016-04-29 11:04:49 följande:

Det var rena himmelriket för mig när jag börja använda mammatights...

Kan tro det :) Längtar redan efter mitt första par så jag slipper kränga på mig jeansen mer!
  • Alvsten
    Lilla Luna skrev 2016-04-29 12:37:31 följande:

Jag springer redan nu runt i stora tröjor för att dölja. Min bula är nog i likhet med din i storlek. Vecka 15 imorgon. Längtar tills vi gått ut med det till alla och magen börjat växa till sig ordentligt så man kan traska runt utan att behöva dölja den. :)

Ja tänk så underbart det kommer bli :)

Vilka har du berättat för? När kommer du berätta på jobbet?
  • Alvsten
    Ggrahnen skrev 2016-04-29 13:27:51 följande:

V.17 här och vi har gått ut med det. Fruktansvärt skönt!! Jag har BARA tajta kläder och vill att alla i hela världen ska se magen! Haha!

Och fått en Bola av min sambo som jag går runt och plingar med :)

Åh vilken fin mage <3

Jag tänker också skaffa mig en bola sen när jag har lite mer mage :)
  • Alvsten
    GästenT skrev 2016-04-29 15:42:11 följande:

Då var det klart! 31oktober som jag misstänkte!! Fick lägsta risk på kub!! Känner mig helt snurrig av glädje. :)

Stort grattis till kubresultatet!!

Då har vi bf dagarna efter varandra. Vore superkul om vi fick samtidigt :)
  • Alvsten
    Lilla Luna skrev 2016-04-29 17:49:18 följande:

Har berättat för min familj och ett par vänner. Så berättade jag för chefen i tisdags. Kollegorna på avdelningen får veta om en och en halv vecka då vi har möte. Resten av kollegorna vet jag inte. Sambons syskon får veta efter rul, lika så resterande av släkt och vänner. Vi träffar dem så sällan så. Bara de vi tråffar ofta som fått veta.

Vilken vecka är du i?

Jag tänkte vänta förhoppningsvis en månad till innan kollegor och chef får veta, men vi får väl se hur stor magen blir. Det kanske inte går.
Svar på tråden BF Oktober 2016