• Alvsten

BF Oktober 2016

Den här dagen började inte riktigt som jag hade tänkt mig. Vi har rul kl 8.30 men sitter med fästmannen på akuten då han inväntar magröntgen. Jag hoppas verkligen att han kommer kunna få vara med och se sin bebis. Personalen är supergulliga och gör allt för att han ska kunna ta sig till ultraljudet. Är så sjukt trött efter att knappt ha sovit inatt och tackar min lyckostjärna att jag har tagit ledigt idag. Håll gärna en tumme för oss att ultraljudet går bra!

• Alvsten
    orzia1 skrev 2016-06-03 09:10:09 följande:

Hoppas han hann med. Annars kanske ni har fått en ny tid så han kan vara med

Kram

Tack!

Vi hann ta oss dit båda två som tur var. En söt liten bebis med bf 30/10.

• Alvsten
    Dani84KR skrev 2016-06-03 09:49:36 följande:

Va skönt att ni hann, och jag hoppas gubben din mår bättre.

Verkligen supersöt bebis, Grattis  

Tack!

Vi är kvar på akuten men han mår bättre <3 vi inväntar röntgensvar innan vi får åka hem.
  • Alvsten
    Lilla Luna skrev 2016-06-03 12:07:57 följande:

Men vilken dag för er! Tur ni båda fick se bebis. <3

Ja verkligen en märklig dag! Men den slutade bra som tur var :)
  • Alvsten
    orzia1 skrev 2016-06-04 12:04:48 följande:

Just nu är jag inlagd igen för mitt illamående och uttorkning. De har dessutom upptäckt att jag har för lite fostervatten. Kan vara en följd av uttorkningen. följd men de vet inte. Fått ngr sprutor så lungorna mognar snabbare om de behöver plocka ut henne tidigare.. men vi hoppas på att bara jag får i mig mer vätska så ska fostervattnet öka

Men fy så jobbigt :( Tur att du är inlagd iaf så du kan få all hjälp de kan ge dig <3 håller både tummar och tår för er!
  • Alvsten
    Decibel84 skrev 2016-06-04 12:24:14 följande:

jag har funderat på att boka in ett UL där vi gjorde vår fertilitetsutredning, men är lite"feg" för o fråg...typ.."vi har gjort rul men fick dåliga bilder"... har högkostnadsskydd så det skulle inte kosta något iaf:D

Äsch jag skulle ha bokat in! Man behöver väl inte uppge någon anledning? Om de frågar så säg bara att du är orolig.
  • Alvsten
    Meriall skrev 2016-06-05 12:54:15 följande:

Hej alla!

Jag upptäckte väldigt sent att jag är gravid (i v 17-18!) efter att ha tagit test som blivit negativt trots att jag var gravid. Jag har en rätt komplicerad hemsituation och det är inte alls läge för en bebis men nu blev det som det blev och jag försöker ta in det som hänt och vänja mig vid tanken och göra det bästa av det så tänkte att jag går med här och tar del av alla härliga positiva känslor ni har kring era små kommande! :)

Jag har bf i slutet av oktober och magen har just börjat växa och det känns som att den vuxit allting senaste veckan bara! För två veckor sedan visste jag inte att jag var gravid och nu känner jag hur bebisen rör sig i magen varje dag. Jag borde vara i v 19-20 nu, har gått upp 2,5 kg och magen är 81 cm på största stället. Hur ser det ut för er? :)

Har fått göra nipt eftersom det var försent för kub och allting såg bra ut och jag väntar en liten flicka.

Välkommen :)

Vad överraskande att få reda på det så sent, men stort grattis till flickan :)

Jag har faktiskt slutat väga och mäta för jag mår så sjukt dåligt av att jag går upp i vikt. Vill kunna glädjas åt bebisen utan att känna ångest. Jag överlåter den biten till BM istället :P
  • Alvsten
    LisenB skrev 2016-06-05 17:20:39 följande:

Är det någon mer än mig som har tvivel? Vi planerade att bli gravida, men bara några månader innan vi blev det. Och hela tiden när vi planerade och fram till v 12 gick det bra - då va det liksom att man inte visste om man skulle bli gravid eller om vi skulle få behålla det. Fokuset låg där. Men nu så blir jag så förvirrad. Vi har ett bra förhållande och jobb och hus.. Det var liksom barn som stod på tur. Och jag har väl alltid tänkt att jag vill ha barn.. Men nu när jag är här i v 21 får jag bara en ledsam känsla, vet inte varför jag ska ha barn och blir förvirrad inför alla förändringar jag tvingas och kommer tvingas till.. Jag ogillar verkligen att vara gravid. Inte för att jag mått så dåligt utan för att jag går upp i vikt och blir stor - och folks kommentarer, att alla ska vara så glada hela tiden. När jag mest inte vet vad jag ska känna..

Vet inte vad jag ska göra för att se fram emot detta... Efter rul har jag nästan mått sämre. Jag hade förväntat mig att jag skulle känna något mer då. Och när vi fick reda på kön... Men jag har mest känt mer ledsamhet, att det närmar sig men att jag fortfarande inte vet vad jag känner. Det känns som det är någon annans barn vi har på bild på kylskåpet.

Är det någon som känner igen sig?

Åh vad jobbigt att gå med dessa känslor <3 Jag kände mig rätt panikslagen till en början och känner ibland "hur ska vi klara detta". Vad säger din kille?

Kan du inte kontakta någon kurator så du får prata med någon?
  • Alvsten

Blev tvungen att väga mig iaf bara för att jag blev så nyfiken. Drog en lättnadens suck när vågen "bara" visade 5 kg upp :) vecka 20 idag.

• Alvsten
    GästenT skrev 2016-06-07 09:17:30 följande:

Vilken fin bild!! Skönt att allt såg bra ut!! :) visst var det på fostermedicinska på ackis man gör rul? Jag har mitt imorgon!! Huuh.

Tack! Kan inte låta bli att sitta och titta på bilden titt som tätt :)

Ja precis det är på fostermedicinska du ska. Samma som för kubtest. Åh så spännande!! Håller mina tummar!
Svar på tråden BF Oktober 2016