• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Filli89 skrev 2016-02-26 07:22:25 följande:

Test från i morse visar plus. om det inte blir starkare har jag fått en kemisk som sist. Blir det starkare är det bara att tacka och ta emot.

Hur var din blödning? Hade du ont i magen också eller bara blödning?
  • engsan
    Filli89 skrev 2016-02-26 08:15:45 följande:
    Näe hade inte ont. Kände bara som mensvärk och så började det det blöda lite grann som övergick till flytningar. De va lite åt rosa hållet o så en pytteliten lagrat.

Asså tror helt ärligt d är en kemisk. Kände mig gravid förra gången med värmevallingar och illamående men nu är dessa borta känner bara en minni illamående men inget blod. Mitt problem verkar inte vara att bli gravid utan att behålla det vilket jag ser som ett större problem om ja ska vaa ärlig.
    Ok men det var så jag menade med ont, alltså mensvärk! Jag har ju rosa bruna flytningar och lite som mensvärk mellanåt men inte någon kraftig sådan! Nåja vi får se vad mitt test visar ikväll! Får sluta att spekulera och försöka jämnföra mig med andras symptom osv!

Jag har ju lite samma problem, har ju blivit gravid några ggr men slutat i MA. Efter sista MA:t har jag ej blivit gravid igen. Den gången fick vi framkalla en abort för att få ut det och ibland undrar jag om det på något sätt har påverkar min kropp när det inte blivit nå mer efter det. Men det säger dom att det inte gjort!
  • engsan
    Filli89 skrev 2016-02-26 08:38:33 följande:

Aah finns inget att göra åt verkar det som. Känns bara så löjligt o få upp hoppet. Hoppas på ingen graviditet än kemisk igen för det skrämmer mig till o tro att d är fel på livmodern isf. Har det slutat blöda på dig föresten? Har inte kommit mer sen igår. Kan prognoserna förhindra så pass? Sist använde jag inte lutinus utan progesteron men dett blödde igenom ändå nu kommer det inget.

Ja det kommer blodblandad flytning hela tiden sedan onsdag morgon! Och lite mensvärk mellanåt! Vill bara att det ska bli eftermiddag nu så man for åka hem och ta test och få ett besked! Sen ska jag ligga i soffan hela helgen och kolla film och deppa!!! Tragiskt!!!!
  • engsan
    Mariana79 skrev 2016-02-26 09:47:15 följande:

Nu drar jag, mannen och våra bästa vänner till Uppsala och ska se Ghost ikväll! Ska bo på hotell och bara slappna av. Ska bli så kul och skönt att tänka på lite annat ett tag. Tevlug helg på er allihop. Och engsan, Lycka till i em!

Kram!!

Ha en toppen helg och ha riktigt skoj!
    Stor kram <3
  • engsan

Testet var negativt vilket jag redan räknat ut. Mer ont i magen nu och blödningen är klarröd och ökar i mängd! Då är det bara försöka ta sig upp ur gropen igen och hitta nya krafter om än det känns just nu att jag fan ger upp! Så jävla orättvist livet kan vara!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• engsan
    Mollan79 skrev 2016-02-26 18:47:25 följande:

Ja, livet är bra orättvist ibland.
    Men vi är starkare än vad vi tror. Jag trodde aldrig att jag skulle gå igenom detta en 5:e gång men här sitter jag, och ännu så länge trots brännande underliv så är det värt det. Kram

Jo om man får sin fullgångna graviditet någon gång så är det ju värt allt. Men lyckas vi inte så är det väldigt stor psykisk press vi genomlidit. Jag hoppas jag en dag kan känna att det var värt allt detta. Det var visserligen vårt första ivf försök så det är väl egentligen inte konstigt att det inte tog sig. Men alla dessa långa år av kämpande och alla motgångar vi haft gör varje nederlag så otroligt plågsamma! Varje månad av väntan käns plågsamt långa!
  • engsan

Stort grattis till er tjejer! Förra inlägget skulle avslutas med Ett hjärta men det blev tydligen frågetecken i stället! Kram

• engsan
    Filli89 skrev 2016-02-29 01:06:51 följande:
    Hej engsan hoppas du mår lite bättre nu. Tänkte bara fråga blödde ju jätte lite på dag 9 samtidigt som grav testet va positiv morgonen där på. Så undrar när du började blöda och använde lutinus blödde du igenom ändå trots att du använde lutinus lr kom mensen efter att du slutade. Har test dag på onsdag så hoppas plusset är kvar har inte blödit mer än i torsdags någon sekund.
    Hej lite bättre känns det efter att helgen passerat men men.....
    Jag började ju med rosa flytningar på dag typ 13,14 som sen gick över i mer och mer mensliknande blödning och jag blöder än i dag. Har inte slutat med lutinus utan tar dom sista dagen idag då vår riktiga testdag är i morgon! Så jag har alltså blött rejält trots lutinus. Men jag har också haft rejäl mensvärk under tiden jag blött. Den avtog typ i lördags! I morgon bitti gör jag gravtest igen och medelar kliniken detta.
  • engsan
    Filli89 skrev 2016-02-29 12:01:07 följande:
    Aha okee. Vad skönt att det börjar kännas bättre, vi klarar mer än vad vi tror men man vill ju helst slippa tror att lättnad snart kommer för dig

Alltså jag har ju inte blött en enda droppe sen torsdag då de kom för en sekund och sen slut så undra om det var en nidblödning på dag 9. Eftersom testet visade gravid och jag blödde lite har jag inte vågat ta nytt test. Jag funderar på att inte ta nått test alls igen. Ja lär ju se om nått växer tänker ja hehe. Men kliniken vill väl ha svar. E bara så rädd att ja ska ha fått tidigt missfall o ja inte blöder på grund av lutinus men känner jag min kropp rätt så borde ja blöda igenom den ändå de gjorde ja sist med progesteron men man känner ju inte sin kropp när man gör ivf. Avsaknaden av symptom gör ju inte heller saken bättre bara de där iliningarna i brösten som kommer o går. Åh så nervös orkar inte. Gav upp hoppet när d började blöda sen att få upå hoppet för att få ner den igen känns som dejavu.
    Du ska se Filli att det är positivt igen, alltså har du fått positiv test och så liten blödning på dag 9 så kan det ju faktiskt vara en nidblödning men jag är ju inte någon expert på området. Men tror du kan känna dig lugn! För mig kommer det rejält med blod och mensvärken ökade i takt med mängden blod.
    Så håll nu hoppet uppe om du fått plus och inte blödig mer än det! Kram
    Mår bättre vet jag inte men jag måste ju upp igen på nå sätt. Tårar verkar det finnas kvar av mer efter helgen så det är vara ladda upp för nästa försök!
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?