• Ccilla

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Mariana79 skrev 2016-11-15 21:06:05 följande:
    Jo det är ju det. Jag har bytt jobb nu från rörligt till stillasittande. Men jag försöker ta en 30 min prom på lunchen iallafall de dagar det går. Det är het enkelt bara att kämpa på :) Lycka till du med :)

Tack detsamma:) Man får inte ha nåt lockande gott hemma..
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-11-15 22:07:16 följande:
    Nej det har inte kommit nå mer! Bara vänta och se!

Bra! Då hoppas vi på nåt tillfälligt!
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-11-28 11:01:11 följande:
    Då har vi vart på vul! Jag svävar på moln, där i magen fans en liten böna på 12 mm med ett fint tickande hjärta! Några kritiska veckor till att härda ut!

Åh så roligt engsan!!! Nu kommer allt gå bra! Stor kram och grattis :)
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-12-22 14:51:00 följande:
    Lyckan är total :) Var på ultraljud igen, och det var en fin och livfull liten krabat på 4,2 cm, stämde exakt med datum för bf vi fick från kliniken. Nu önskar jag er andra ett stort lycka till och det fan värt allt kämpande när man till slut får utdelning för mödan! God jul och gott nytt år till er alla och massa kärlek

Vilken underbar julklapp! Grattis! Har tänkt på dig. Hoppas du kan slappna av och bara njuta nu :) God Jul och gott nytt år
  • Ccilla
    engsan skrev 2017-02-03 08:25:28 följande:
    Jag har bekräftad hypotyreos sedan 4 år tillbaka. Min sköldkörtel har vart förstorad lika länge. Men dom har aldrig kollat upp den. Bara skrivit ut mediciner. Nu i november när jag blev gravid fick jag automatiskt besöka en läkare när vi gick till mvc. Jag ifrågasatte då varför man inte kollar upp den när det är en knöl. Fick till svar att det är olika rutiner i olika landsting men att hon skulle skicka en remiss att kolla upp den då det inte var gjort. I måndags var jag då och gjorde ultraljud på den och det visade sig att jag många förstorade lymfkörtlar kring sköldkörtel och hon ville göra en biopsi på en gång. Provsvaren kom igår med besked elakartad cancer! Vet egentligen inte mkt mer än att den kommer opereras bort snart och sen får man se om strålbehandling blir aktuellt. Dock fick jag beskedet från min vårdcentral och min allmänläkare ville inte uttala sig mer då det inte är hennes område utan väntar på att en kirurg kommer ringa idag och vi får tid till möte för mer information. Ang graviditeten så vet jag inte hur det kommer bli. Hon sa igår att operationen kan man göra under graviditet men tiden efter måste jag ta ställning till med kommande läkare! Hon trodde inte att det hade något samband med behandling för ivf då det är helt olika hormoner och område. Men vad vet man! Känner mig helt tom! Hur länge har jag haft cancer? I fyra år sedan knölen kom? Hade jag inte frågat om remissen hade jag antagligen inte fått veta detta på många år kanske! Jävla sjukvård, fan för mig själv att jag inte frågat tidigare!

Men engsan så tråkigt att höra! Hoppas verkligen att allt kommer bli bra. Lider med dig. Fy fan så orättvist livet kan vara! Stor kram till dig!
  • Ccilla
    engsan skrev 2017-02-04 10:59:22 följande:
    Tack Fick i alla fall besked igår att det är den "snällaste" typen av dom elaka! Så nu är det bara att kämpa på

Fy då! Detta fixar du! Du har ju redan bevisat att du är en fighter med ivf. Berätta gärna hur det går för dig. Stort lycka till och kram
  • Ccilla
    engsan skrev 2017-03-05 21:51:13 följande:
    Hej Jag mår ungefär som att jag skulle blivit överkörd av tåget. Men bebisen mår bra och op gick bra enligt läkarna. Fruktansvärt ont efter att ha legat fastspänd på operationsbordet i över 7 timmar! Igår var första dagen jag kunde äta vanlig mat och sovit hyfsat i natt i egen säng. Så skönt att detta är gjort och jag hoppas aldrig mer behöva genomgå något liknande. Dessa dagar vill jag kunna stryka ur almanackan så fort det övergår till det bättre!

Så skönt att operationen gick bra och att du och bebisen mår bra! Det var en lång operation! Förstår att du är mörbultad.. Är du sjukskriven nu så du kan återhämta dig ordentligt?
  • Ccilla
    engsan skrev 2017-03-06 08:29:35 följande:
    Ja jag är sjukskriven minst 4 veckor med förlängning om det behövs! Ja väldigt lång op. Har legat fastspänd med huvudet på hårt underlag hela op och det har som satt sina spår i nacke, hals, bröstkorg och öm i liksom hela huvudet! Men det går ju i alla fall över så småningom.

Då hinner du ta hand om dig.. Fick dom bort all cancer? Vet bara på dom operationerna jag gjort hur kroppen påverkas. Och dom har inte varit lika långa som din. Försök att komma igång så fort det går med lite promenader så du blir starkare.
  • Ccilla
    engsan skrev 2017-03-06 19:22:51 följande:
    Dom har fått bort allt dom kunde se fanns i alla fall. Men sen vet vi inget mer! Det återstår att se. Sen ska ju radiojodbehandlingen ta hand om resten!

Det verkar ju lovande. Du börjar med joden efter födseln då? Nä är det beräknat?
  • Ccilla
    engsan skrev 2017-03-07 08:11:47 följande:
    Tilläggskomentar Glömde skriva att bf är 13 juli

Hoppas det värsta är över och att allt kommer bli bra nu! Kram
  • Ccilla
    engsan skrev 2017-07-20 23:35:32 följande:
    Kl 19.17 tisdag 18/7 föddes en frisk vacker pojke på 53 cm och 3860gr! Är så otroligt tacksam över att äntligen fått bli mamma för andra gången. Det har ju vart långt ifrån enkelt och självklart! Många år av kämpande för att få barn är över, men nu väntar kampen mot cancern istället. Ta hand om er, var rädd om er och ta vara på dagarna! Man vet aldrig vad som väntar runt hörnet! Kram

Stort grattis engsan! Så roligt:) Håller tummarna att allt går bra med cancern. Det här fixar du! Jag själv har mer eller mindre gett upp det här med barn. Tredje försöket tog sig inte och kliniken har skrivit ut mig. Läkaren anser att äggdonation är det som gäller. Jag tror inte jag orkar gå igenom det. Kram till dig och lycka till!
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?