• Ccilla

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

engsan skrev 2016-04-09 10:37:44 följande:
    Jo det var länge sedan! Har nog inte vart ut och tagit ett glas vin själv utan gubbar å så på 10 år! Ha ha så det var på tiden! Ja nu på mensdag 3 ska jag börja med nå tabletter som är ungefär som pergotime fast dom heter nå annat. Så blir det vul på typ dag 13 och så får vi se då vilken dag det blir återföring!

Spännande! Lycka till! Nu är det vår tur :)
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-04-09 20:54:20 följande:
    Ja det får vi verkligen hoppas! Men jag känner mig så tvivlande. Tycker det är så konstigt när mensen kom så långt efter tabletterna och det känns som att jag försöker lura min kropp hela tiden med massa preparat! Ibland tänker jag att jag kanske stressar på allt detta för mkt. Kanske skulle vara bättre att vänta på att få en egen mens men hur ska man ännu orka vänta på den???

Men du har väl inte mens så ofta? Eller kommer jag ihåg fel? Vad ska man göra om inte allt fungerar som det ska då måste man hjälpa naturen på traven. Tycker inte heller om alla dessa preparat. Jag är livrädd för piller i alla dess former och vad trycker man i sig nu..
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-04-09 21:17:54 följande:
    Jag har ju bruka få mens dag 30-50 oftast men sista mensen innan ivf:en så hade det ju gått 86 dagar och den hade inte kommit. Ja det är så att man får ta hjälp när det behövs men ibland känner jag att kroppen kanske inte är mottaglig för återföringen när man medicinskt framkallar allt. Men å andra sidan så lyckas ju många denna väg så det kan ju fungera. Bara hoppas vi också lyckas nu!

Det får vi hoppas! Jag har också oregelbunden, allt från 28-45 dagar. Denna gången ska vi frysa om det finns möjlighet. Hade missat att det räknades som ett halvt försök.. Läst någonstans att man får lättare missfall om man är stimulerad!? Bara att hålla tummarna att allt går vägen! Klockan tickar emot mig..
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-04-10 10:40:33 följande:
    Vi fick ju bara ett till frysen, så nästa äp skulle han köra lite hårdare med alla sprutor för att få ut lite fler ägg. Men nu satsar vi på vårt frysta först och får se hur det går! Idag ska jag börja ta letrozol tabletterna men blir lite osäker då mensen är så liten blödning. Inte i närheten av det jag brukar ha. Men jag startar väl i alla fall idag och får hoppas allt är som det ska vara. Kanske bara blir liten blödning när man framkallar blödningen. Men har för mig det kom mkt mer sist. Kliniken har ju inte öppet idag heller så man kan fråga dom!

Jag har för mig att när jag tog provera en gång så kom det inte så mycket. Dom sa att det var bra att ta en proverakur för att ägget fäster bättre. Hoppas det blir så för dig :) Har dom inget journr man kan ringa på helgen? Det har Nordic ivf.. Jätte bra!
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-04-10 21:55:26 följande:
    Aha nej jag har då inget jour nummer, men jag vet inte om det finns! Men jag har tagit första dosen letrozol ikväll så får vi väl se vad som händer! Hur långt har du kommit nu då?

Andra ultraljudet imorgon. Då vet jag nog när äggplocket blir! Puh..
  • Ccilla

15 fina äggblåsor varav den ena 18 mm. Äggplock blir på onsdag 8.30 :)

• Ccilla
    Mariana79 skrev 2016-04-11 10:29:59 följande:
    Underbart resultat! Grattis!!

Tack:) Hur mår du Mariana?
  • Ccilla
    Minimasken skrev 2016-04-11 10:48:14 följande:
    Lycka till ????

Tack :)
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-04-11 11:03:21 följande:
    Det var ju härligt att höra. :) kul! Den 20:e ska jag börja testa med äl test och vul den den 21:a. Sen blir det återföring 6:dagen från LH omslag!

Då har du lite väntan nu. Men spännande!
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?