• Anonym (Ensam)

Vad tycker ni om min sambos beteende?

Jag känner mig så ensam. Fick reda på i förra veckan att jag är gravid, vilket är det sista jag önskar mig just nu. Är otroligt nere och är rädd för aborten då jag hört att det ska göra väldigt ont osv. Är i v.7. Ber min sambo ringa till gyn för att boka en tid åt mig för att jag vill inte gå igenom allt detta själv. I fredags hade han någon ursäkt men lovade att gå upp tidigt när de öppnade telefonväxeln idag (07.00). Han gick inte upp som lovat och nu kan han inte ringa på hela dagen eftersom han inte kan prata om sådant på jobbet. Bad att han går ut från jobbet i 2 minuter för att ringa, men tydligen går inte det. Bara ursäkter. Känner mig så ensam. Vad hade ni gjort i min situation? Problemet är mitt i slutändan så nu ska jag ringa och boka en tid för abort och sedan får vi se vad jag gör med slyngeln till sambo.

• Svar på tråden Vad tycker ni om min sambos beteende?
  • Anonym (Ensam)

Elaka svar. Måste ni vara så hårda. Okej jag förstår med telefonen och jag ska ringa själv. Han visar inga känslor så Hur ska jag ens veta om han mår dåligt? Jag visar det dock tydligt och i slutändan är det jag som kvinnan som får gå igenom allt.

• Anonym (H)
    Anonym (Ensam) skrev 2016-01-25 12:11:59 följande:

Elaka svar. Måste ni vara så hårda. Okej jag förstår med telefonen och jag ska ringa själv. Han visar inga känslor så Hur ska jag ens veta om han mår dåligt? Jag visar det dock tydligt och i slutändan är det jag som kvinnan som får gå igenom allt.

Du kan ju prova att fråga honom om hans känslor?
  • Fia 28
    Anonym (H) skrev 2016-01-25 12:14:30 följande:
    Du kan ju prova att fråga honom om hans känslor?
    Precis min tanke.
  • Anonym (Ensam)

Jag har frågat honom, han pratar inte om känslor. Men det är jag som ska få massa piller och blöda som en galning och ha ont, så det minsta han kan göra tycker jag är att stötta mig mer. Nu känner jag mig starkare på egen hand än att ha någon bredvid sig som det känns som han ändå inte bryr sig.

• Anonym (H)
    Anonym (Ensam) skrev 2016-01-25 12:16:14 följande:

Jag har frågat honom, han pratar inte om känslor. Men det är jag som ska få massa piller och blöda som en galning och ha ont, så det minsta han kan göra tycker jag är att stötta mig mer. Nu känner jag mig starkare på egen hand än att ha någon bredvid sig som det känns som han ändå inte bryr sig.

Han pratar inte om känslor skriver du, så att han verkar känslokall nu lär ju inte komma som en överraskning? Känns som att han verkar känslokall rätt ofta.
  • Anonym (hyuj)

Svaren är inte elaka. De är till för att få dig att ta dig i kragen och ta tag i det själv. Han får nämligen inte boka tid åt dig.

Han kanske inte mår dåligt? Han måste ju inte göra det fysiska med en abort och om han vill att du ska göra abort så är väl han rätt nöjd nu kan jag tänka.

Eller så tycker han detta är skitjobbigt och hans sätt att hantera skitjobbiga saker är att sticka huvudet i sanden. Hur brukar han göra annars? Är han en sådan som pratar känslor och är bra på att hantera svårigheter?

Fråga honom hur han mår.

Du kan göra aborten hemma och kräva att han ska vara med, då går du inte igenom det ensam. Om han vägrar vara med så gör aborten på sjukhuset och packa hans saker och be honom flytta. (Om det är din bostad)

• Anonym (Ensam)
    Anonym (hyuj) skrev 2016-01-25 12:21:35 följande:

Svaren är inte elaka. De är till för att få dig att ta dig i kragen och ta tag i det själv. Han får nämligen inte boka tid åt dig.

Han kanske inte mår dåligt? Han måste ju inte göra det fysiska med en abort och om han vill att du ska göra abort så är väl han rätt nöjd nu kan jag tänka.

Eller så tycker han detta är skitjobbigt och hans sätt att hantera skitjobbiga saker är att sticka huvudet i sanden. Hur brukar han göra annars? Är han en sådan som pratar känslor och är bra på att hantera svårigheter?

Fråga honom hur han mår.

Du kan göra aborten hemma och kräva att han ska vara med, då går du inte igenom det ensam. Om han vägrar vara med så gör aborten på sjukhuset och packa hans saker och be honom flytta. (Om det är din bostad)

Han brukar inte prata om känslor alls. Han vill inte ha barn och tycker att det är skönt att jag vill göra abort. Därför tycker jag att han har möjlighet att stötta mig mer. Abort hemma vill jag inte göra, det låter läskigt men hänger han inte med till sjukhuset så ber jag honom att inte komma hem förrän han funderat över hur man tacklar saker ihop som ett par.
  • Anonym (Kompis)
    Anonym (Ensam) skrev 2016-01-25 12:26:27 följande:
    Han brukar inte prata om känslor alls. Han vill inte ha barn och tycker att det är skönt att jag vill göra abort. Därför tycker jag att han har möjlighet att stötta mig mer. Abort hemma vill jag inte göra, det låter läskigt men hänger han inte med till sjukhuset så ber jag honom att inte komma hem förrän han funderat över hur man tacklar saker ihop som ett par.
    Det är nog bättre att du ber en vän vara med.

Jag var med en kompis när hon gjorde abort och det var inte lätt.
    Hon hade väldigt ont och det kom inte igång riktigt heller.
    Det tog med andra ord flera timmar.
    Till sist gick vi hem till henne och där släppte allt.

• Anonym (suck)

Varför använder ni inte ett p-medel om en abort är så hemskt?

• Anonym (Ensam)

Suck på dig med. Jag har ätit p-piller men tydligen haft en väldig otur då jag blivit gravid ändå.

Svar på tråden Vad tycker ni om min sambos beteende?