• Pipam

Höstbebisar efter IVF 2016

Mitt misslyckade, avbrutna IVF försök blev ett pluss!

Fick omslag på digitalt idag och är BIM -3.

Stimuleringen gav bara ett enda ägg så vi fick försöka själva istället för äggplock. Hade inga förhoppningar men tji fick jag!

Hade menopur 125 ie, orgalutran, Ovitrelle och nu luutinus. Så en hel stimulerad cykel utan äggplock och FET. Får jag vara med ändå? :)

BF ca 3 november!

• Pipam

Jag vill helst berätta för allt och alla! Men de närmaste kommer vi berätta för och jag har berättat för två vänner som vart med under processen.

Det är ju sådär att man är rädd att något händer. Men samtidigt så vill jag ha stöd av dem jag väljer att berätta för.

• Pipam

Hon ville egentligen jag skulle komma redan i nästa vecka, är i vecka 5 nu, men jag fick inte till det. Så måndag den 7e ska jag dit.

Jag har hypotyreos så det är viktigt att TSHt kollas så snabbt som möjligt :)

• Pipam

Kan man få en bild från ultraljudet man gör? Vilken vecka gör ni det i? Graviditetsvecka alltså? Enligt app så är jag i vecka 5, 4+2. Hur tidigt kan man se hjärtslag?

• Pipam

KUB ger väll bara en sannolikhet för ex downs? Och om man fått "sämre värden" och vill veta säkert så kan man göra ett fostervattensprov?

Idag har jag testat på min egen officiella testdag (fick ingen från kliniken eftersom försöket blev halvt om halvt, hon sa bara att jag skulle testa om 3 veckor. (Nästa lördag alltså). Idag kändes mer rimligt, 2 veckor efter ÄL.

Såg fint ut idag också :)

• Pipam
    Dalkullan skrev 2016-02-27 09:40:43 följande:

Grattis igen!;D Så härligt med dom där dubbla sträcken! Vad menar du att försöket blev halvt om halvt?

Det blev aldrig äggplock eftersom jag bara hade ett ägg. Men fick fortsätta 3 dagar med stimulering och sen ÄL spruta och försöka själva. Det fungerade.. tar fortfarande luutinus också.
  • Pipam

Igårkväll och nu på morgonen har jag en liten dipp... Är jag verkligen gravid? Är det ett utomkveds? Typ så.

Ska göra teoriprovet för körkortet idag och jag kan ju säga att jag inte vart riktigt lika fokuserad sedan plusset! Håll tummarna för mig....

• Pipam
    Dalkullan skrev 2016-02-29 14:05:41 följande:

Pipam - Vad skönt, bra jobbat!:D Känns tryggt att komma ha dig ute i trafiken som klarar ett teoriprov trots alla såna här grubblerier;D Grattis!

Hihi! Eller hur! 59 av 65 dessutom! Haha! Åh... En vecka till uppkörning. Är ganska nervös att jag ska börja må illa och börja spy innan.

Har uppkörningen på förmiddagen... :O
  • Pipam
    Filli89 skrev 2016-03-02 13:56:08 följande:

Tjejer talade precis med kliniken. Ja frågade gällande lutinusen o ja talade om att ja tyckte det var läskigt att sluta bara så där , frågade även vf vissa tar de fram till v12. Hon sa att de kvinnor som gör det har ingen egencykel och det är en annan typ av behandling dvs har man mens och äl osv av sig själv utan att framkalla de klarar kroppen av att behålla embryot själv om inget annat skulle vara fel. Men dessa kvinnor som inte har cykel har heller ingen slemhinna som byggs upp så de behöver hjälp med det och även när den har byggts upp så behöver man hjälp för att hålla kvar de df tar de progesteron sent in i graviditeten.

Tänkte kan vaa lugnande att få veta lite vf de är så olika. Hoppas ni har en bra dag. Kram

Ja, superbra!! Jag har faktiskt funderat mycket om varför jag ska fortsätta och jag har ingen egen mens (knappt) och inte egen ÄL heller spontant... (I princip) skönt att veta!!!!
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016