Höstbebisar efter IVF 2016
Åt påsklunch med mina arbetskamrater idag.. En kollega noterade att jag inte rörde laxen och frågade menande om jag inte åt lax!
Haha! Lyckades hålla masken....
Åt påsklunch med mina arbetskamrater idag.. En kollega noterade att jag inte rörde laxen och frågade menande om jag inte åt lax!
Haha! Lyckades hålla masken....
Tänker ungefär som du Soffan83.
Gingerpool - BF 15/10
jewel - BF 16/10
Soffan83 - BF 19/10
Frmid - BF 19/10
CB1982 - BF 20/10
Queen5683- BF 26/10
Sally Cinnamon - BF 28/10
Iskristall - BF 31/10
Pipam - BF 3/11
Mariana79 - BF 4/11
Pusheen - BF 8/11
Amie77 - BF 12/11
Irrbloss_83 - BF 12/11
Kajo - BF 16/11
Jag tror jag fått någon form av graviditetsdepression...
Jag bara gråter, får panikångestattacker, sover jättedåligt, vaknar med hjärtklappning, konstant ångest.
Jag borde vara lycklig och glad och jag känner det bara såhär. Jag är lycklig över barnet men jag kan liksom inte riktigt ta in det och jag oroar ihjäl mig.
Jag ringde BM redan förra veckan. Det är mitt jobb som gör det helt ohållbart. Hög arbetsbelastning och jag löser det inte... Känner inte alls igen mig själv.
Hon beordrade mig vila och sen träffade jag läkare nu på förmiddagen. Hon sjukskrev mig 2 veckor heltid och sen ska jag jobba deltid till att börja med.
På läkarintyget står det "depressiva symptom" och sen sa hon att nu när jag väl är gravid så går proppen liksom ur och min kropp reagerar på det tillsammans med alla hormoner. Typ.
Ska träffa vårdcentralens psykolog också som jag stått på kö till skitlänge. Sökte i början på året då allt var nattsvart.
Nu är jag helt slut.
Jag har också fått mer mensvärk senaste veckan. Eller, det "drar" mer i magen, speciellt när jag ligger ner och ska vända mig osv.
Jag mår pyton rent fysiskt, symptomen har förstärkts och det beror nog på att kroppen tillåter det och att den slappnar av.
Imorgon ska vi på ultraljud igen. Skönt!
Igår fick vi se vilden igen! Nu har vi hittat vårt arbetsnamn för graviditeten och det är just "vilden". Herregud vad den viftade och gjorde kullerbyttor!
Helt sjukt vad mycket som hänt sedan vecka 8...
Idag gick jag in i vecka 12.
Och bilden...
Här går det också framåt! Vecka 14 nu.
Nya jobbiga symptom är förstoppning, hemorojder, huvudvärk och början till foglossning. Samt att jag fortfarande knappt kan äta något varmt efter 15.00.
Tjoho.... Imorgon börjar jag jobbar deltid igen efter 3 veckors sjukskrivning. Skönt!
Jag är i vecka 15 och har en rejäl kula! Får kommentarer hela tiden typ "det kanske är tvillingar"... "Vart ska det där sluta" osv....
Jag är bara 153 så magen har liksom ingen annanstans att ta vägen än fram... Haha!