Höstbebisar efter IVF 2016
Vi gör RUL den 14e juni, då är jag i vecka 20... :)
Jag får vänta läääänge känns det som!
Vi gör RUL den 14e juni, då är jag i vecka 20... :)
Jag får vänta läääänge känns det som!
Jag med SallyCinnamon! :)
På tisdag är det RUL... En eeeevighet har gått tills dess...
Har vart på RUL idag! Allt såg bra ut och vi väntar en liten pojk!
Hej tråden!
Har inte vart så aktiv men här rullar det på. Är i vecka 25 nu... Känns som jag har alla problem man kan ha, dock lätta besvär. Sammandragningar vid ansträngning, lite foglossning, lågt järnvärde, karpateltunnelsyndrom med domningar i både händer och fötter samt värk, svullen i kroppen, täppt i näsan, läcker bröstmjölk.... Känner mig sjukt gravid med andra ord!
Lilleman sparkar och grejjar så det syns även på utsidan...
Trots att det är tungt och småjobbigt så är det ju underbart!
Hej alla!
Jag varit väldigt trött och inte orkat gå in här förrän idag. Det går varit mycket information och jag har fått träffa personalen på Neonatal avdelningen om information vad som händer om bebis tittar ut innan v 35 samt ställt frågor om jag vill att han ska ha ersättning eller donerar bröstmjölk tills min kommer igång. Känns skönt att veta att allt är klart om något dramatiskt skulle hända.
Annars mår han fortfarande bra och jag har slutat blöda. Men fortfarande sängliggande och även om man vet varför man måste vara sängliggande så är det tufft. Vet ju inte hur länge jag kommer vara sängliggande men de säger att det är ovanligt att gå till tid och att de flesta med moderkakan som när jag lossna föder innan v 35.
Angående förlossnings vätska.
Jag har en väska hemma klar för bebis saker, jag har packat ner blöjor för det fick vi inte mer än några få i den där påsen man får i samband med födslen sist. Så här delas inte blöjor ut.
Annars gör de kontroller för att se att det är lugnt, att bebis växer och mår bra. Skulle något avvika så blir det snitt, antingen slut eller planerat.
Behöver köpa amningsbehå men skjutit det framför mig länge nu. Får väl titta på nätet.
Tack för alla värmande ord från er alla <3
Jag ska jobba till 35+2. (Sista sept).
Jag har semester sparad och även komp så jag behöver inte ta någon FP innan bebis kommer. Om han inte kommer tidigare då. (1 nov BF)
Jag har ju vart sjukskriven 50% sedan första juni så även om det känns "tidigt" att gå hem så behöver jag det verkligen. Sover de flesta nätter knappt pga domningar och nervsmärtor (bebis trycker ner till vänster på bäckenet så det strålar ner i ljumsken och benet). Har jag haft en dålig natt har jag ont i hela kroppen hela dagen efter... Kan inte ens klaga på trötthet, det är värken och smärtan som är det värsta.
Just nu mår jag i övrigt ganska bra!
Jag har svårt att sova pga smärta och är ordinerad 2 alvedon varje kväll. En fantastisk skillnad gör det för mig!
Idag hos BM så kunde hon fortfarande inte avgöra hur han ligger, hon bad en annan barnmorska känna och det var samma för henne. Det enda de var överens om var att han inte låg med huvudet nere. Är i v.34 nu. Ska tillbaka nästa torsdag så ska de känna igen och kan de inte avgöra blir det ultraljud och ev vändningsförsök i v.36.
Bebis ligger fortfarande i tvärläge eller säte, det går inte att känna mer än att han inte ligger med huvudet där han ska.
Är i vecka 35. På måndag är vi skickade på lägeskontoll, Ultraljud. Skönt att få se hur han ligger även om jag oroar mig ganska mycket nu.
Jag jobbar 1 vecka till och börjar få lite separationsångest... Men snart lär man ju ha fullt upp ändå.. Haha!
Min bebis vänder och vrider sig fortfarande, gjorde ultraljud förra veckan men efter det har han snurrat igen. Nu känner jag dock ungefär vad som är vad och håller koll på vart hickan är.... Ska skriva förlossningsplan på måndag så tänker jag kanske man kan skriva in att man vill kolla vart bebis är så snart det sätter igång? Får fråga...
Precis som ni andra upplever är min oro också maxad igen. Mår skitdåligt och har superångest mellan varven. Förmodligen för man är så nära mål nu.
Är inbokad 2 gånger i veckan hos BM fram till BF. Bara för att få lyssna på hjärtat och mäta samt ta blodtryck. Känns skönt även om det inte hjälper helt. 26 dagar kvar.
Dock har jag inte så ont längre, magen har sjunkt och jag har vart ledig en vecka nu. Pysslar hemma och vilar mycket. Skönt!
Här verkar det också vara falsklarm... I söndags fick jag onda sammandragningar under kvällen. Tog två alvedon och fick sova, igår hade jag onda värkar hela dagen med en paus mitt på dagen så jag sov 1,5 timme. Kände inte om de var regelbundna för jag tyckte det var svårt att känna var de började och slutade, hade molvärk inemellan. Tillslut ringde jag förlossningen för jag ville ha en koll, blev så orolig. Kollen visade att tappen var förkortad, hon fick in "en fingertopp" men inte mer och CTGt visade regelbundna sammandragningar. Bebis hade en jättefin kurva.
Fick tabletter att sova på och har sovit hela natten. Inga onda värkar, däremot har jag känt sammandragningar under natten. Hå hå ja ja.. Nu molar det lite bara, men inte alls som igår så förmodligen falsklarm.
Går in i vecka 38 (37+0) imorgon.
Grattis CB och lycka till idag med snittet Jewel, och med vändningsförsöket pushen.