• lallallalla

Höstbebisar efter IVF 2016

Oj, vad spännande Amie och Libra!

Hoppas ni båda får som ni vill nu, en som startar och en som inte startar?

Det måste ju ändå kännas bra om slemproppen hinner släppa, men utan att värkarna startar innan snitt. Då vet man ju att det är bra tidning. :)

Själv har jag 2 v till BF och vaknade till en kräksjuk dotter... timing det också.. :(

• lallallalla
    lallallalla skrev 2016-10-09 10:13:40 följande:

Oj, vad spännande Amie och Libra!

Hoppas ni båda får som ni vill nu, en som startar och en som inte startar?

Det måste ju ändå kännas bra om slemproppen hinner släppa, men utan att värkarna startar innan snitt. Då vet man ju att det är bra tidning. :)

Själv har jag 2 v till BF och vaknade till en kräksjuk dotter... timing det också.. :(

Sorry... Jewel och Libra... :)
  • lallallalla
    jewel skrev 2016-10-09 19:26:21 följande:

Hur går det för dig, Libra?

Här har det inte hänt så mycket mer än rosa flytningar o svaga förvärkar hela dagen. Imorgon ska vi på inskrivning inför snittet på tisdag, får se vad de säger då. Nu har vi iaf lämnat dottern hos sin mormor så det känns skönt att inte behöva tänka på henne om vattnet skulle gå eller så.. Hon ska bli ompysslad med bio o fika på stan så hon kommer nog ha det toppen även om hon är rätt mammig just nu. 

Blir ni kvar på sjukhuset imorgon redan?

Skönt att allt är förberett. :)
  • lallallalla
    jewel skrev 2016-10-09 22:16:16 följande:

Nej men inskrivningen är hela förmiddagen o vi har en bit att åka till sjukhuset så det blev enklast att hon sover där några nätter. Hon är van vid att sova hos mormor, jag o mannen var t ex i New York en vecka när hon var två år helt utan problem (mest vi som saknade henne tror jag...) :)

Aha, då förstår jag. Jag tänkte först att det var lite synd om dig som måste sova på sjukhus en extranatt före snittet.

Vad mysigt för tjejen att få lite mormortid i lugn och ro. :)
  • lallallalla
    Libra1 skrev 2016-10-10 05:23:24 följande:

Det stannade nog av här också. Känner inget för tillfälligt. Så var nog bara falskt alarm. Jag som längtar så!!! :)

Spännande med KS imorgon. Ett stort lycka till!!!

Åhh, det är så spännande. Hoppas det bara är en liten paus för dig. Jag längtar mig blå här också. Det räcker liksom inte att räkna dagar längre, man är hela tiden på spänn för att nåt ska hända. :P
  • lallallalla
    Pusheen skrev 2016-10-11 12:12:43 följande:

Nyss lämnat förlossningen. Busungen hade vänt sig rätt. Så skönt att slippa vända! Hen var inte fixerad utan låg rörlig så nu hoppas jag att hen lägger sig till rätta där nere!

Måste vänt sig i förrgår kväll, var ett jäkla bökande och stökande då

Åh, vad skönt! :)

Rörlig och ruckbar kan ju bebisen vara ändå tills det är dags, men huvudet åt rätt håll vill man ju ha. Min bebbe har varit ruckbar i en månad och igår sa BM att nu har hon sjunkit ner rejält. Men är fortfarande ruckbar. Jag tänker att hon får lättare att vrida sig vid förlossningen då, så jag är nöjd utan fixering. :)
  • lallallalla
    jewel skrev 2016-10-11 17:00:17 följande:

Nu är lillebror här! <3 Allt har gått jättebra, han är så söt! Ganska stor, 4,2kg o 52cm men jag tycker att han ser jätteliten ut ändå :)

Tiden på uppvaket var inte så kul men snittet gick jättebra. Tydligen var det enorma mängder fostervatten :)

Så härligt att han är här nu!

Åhh, GRATTIS!! Skönt att allt gått bra. Nu får ni njuta av nya familjemedlemmen! <3
  • lallallalla
    Libra1 skrev 2016-10-11 17:24:29 följande:

Jag har börjat få värkar bakåt nu. Kan det vara på g? Precis hemkommen från BM och hon trodde inte det var långt kvar. Spännande!!! :)

Ihh, spännande. Gjorde BM nån koll av tappen?
  • lallallalla

Och här har proppen gått! Jag vet att det inte betyder så mycket, men det känns superspännande ändå. :)

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016