• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

Libra1 skrev 2016-04-20 13:07:58 följande:

Usch! Idag fick jag en blödning i samband med ett toalettbesök. Det slutade igen. Min BM tyckte vi skulle avvakta. Man blir så orolig. Vecka 14 nu.

Blä för blödningar! :( Vet du hur moderkakan sitter? Verkar vara vanligt att börja blöda vid den här tiden om moderkakan ligger lågt. Förstår att du är extra orolig med tanke på vad du har varit med om innan. Håller tummarna!

Jag hoppas att vi alla slipper blödningar snart så att vi kan njuta ordentligt av att vara gravida. Men på ett sätt känns det lite bättre att fler blöder, det verkar ju vara vanligt o gå bra i de allra flesta fall.
  • jewel

Idag har vi varit på privat ultraljud. Allt såg bra ut med bebisen, hon visade varenda liten kroppsdel kändes det som. Men en sak gör mig väldigt förbryllad. Barnmorskan sa att moderkakan sitter i bakvägen o inte alls långt ner. För två dagar sen sa läkaren på gynakuten att den sitter långt ner i framvägg. Vet inte riktigt vad jag ska tro nu...

• jewel
    stajlish skrev 2016-04-20 20:07:51 följande:

Grattis till alla era graviditeter här inne! Inte varit så aktiv de sista, men ska snart gå med i nån ny tråd för nu efter missfallet efter första IVF:en så ska vi äntligen köra igång med IVF 2 nu om någon vecka, spännande! =) Men blir så glad när jag läser om hur bra det gått för många av er som jag följt sen starten! Kram på er

Hoppas att eran resa var härlig! Kul att köra igång igen, stort lycka till!
  • jewel
    Amie77 skrev 2016-04-21 19:17:12 följande:

Hm, vad konstigt! Men jag skulle i så fall tro mer på det du hörde idag iom att hon tog sig god tid på ett annat sätt än gynakuten kan jag tänka mig.

Skönt att allt ser bra ut!!

Ja jag tror nog också att hon såg rätt idag, det var en äldre barnmorska med lång erfarenhet som gjort många ultraljud. O som du skriver så tog hon god tid på sig o kollade noga. Läkaren på gynakuten senast var ung o kanske inte jättevan vid detta. Hon gjorde först ett VUL o sedan på magen men då hade jag kissat innan så hon såg lite dåligt.. Jag har iaf mest haft brunt blod det senaste så jag hoppas att det inte kommer nåt mer färskt blod.
  • jewel
    irrbloss_83 skrev 2016-04-21 19:55:30 följande:

Vid VUL är det ju svårare att se, lättare att man vrider proben lite och tror att fram är bak och tvärtom. Jag skulle nog också lita på dagens, om barnmorskan verkade mindre stressad och gjorde abdominalt UL.... :)

Vad skönt att höra, ja så var det nog. Hade varit roligt om det här kan bli en ännu gladare tråd utan massa blod ;) Men jätteskönt att kunna få stöd här såklart!
  • jewel
    irrbloss_83 skrev 2016-04-21 20:53:43 följande:

På sätt och vis är det ju ändå en jätteglad tråd eftersom vi allihop (nästan) fått behålla våra små mirakel. Blod är jobbigt, men på nåt vis ändå ok så länge barnen mår bra. 

Och den första tiden är väl egentligen på sätt och vis den värsta. Risken är högst att saker går på tok, och blödningar och dylikt trassel är vanligast... Man får väl glädja sig åt att många av oss är uppe på tvåsiffriga veckor i alla fall :)

Ja absolut, det var därför jag skrev ännu gladare :) Det hade varit väldigt roligt att kunna följas åt här ända tills bebisarna är ute. Det är ju ett tag kvar men rätt som det är har tiden gått o vi får våra små mirakel. Längtar!
  • jewel

Åh jag vill också känna sparkar! Med dottern kände jag första tydliga sparken i v 22 (hade känt lite fladder från v 19 tror jag) så det kommer nog dröja. Går in i vecka 16 i morgon!

• jewel
    Libra1 skrev 2016-04-24 21:29:59 följande:

Jag hatar när det blöder och sen gör ont i ryggslutet. Idag blev det rött i toastolen. Allt såg ju så bra ut förra veckan. Vad kan ha gått fel nu? Vecka 14 nu. :(

Nej vad jobbigt! Det är verkligen hemskt med blödningar. Hoppas att det avtagit nu. Kram!
  • jewel
    Mariana79 skrev 2016-04-25 11:21:20 följande:

Kub utfört och vul.... Inget foster.. har tillbakavuxit... hinnsäck en hade ff vuxit, därav mina fortsatta symptom.. Fostret dog strax efter första vulet i v 7+3... tomhet, hopplöshet och tröstlöst....

Nej nej nej!!! :( Så ledsen för eran skull. Finns inte mycket mer att säga än att det är fruktansvärt tråkigt o jobbigt. Stor kram från mig!
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016