• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

Kajo skrev 2016-05-10 11:11:46 följande:

Jo jag känner mig lite orolig. Jag ringde faktiskt till kk och pratade med en sköterska. Hon lugnade mig ganska mkt och sa att det är gammalt blod som ska ut och att det kan ta lite tid. Jag får för mig att pyret växer lite nu och tar mer plats och då trycks hematomet ut (min egen teori). Vi ska göra kuben imorgon så då ska jag be barnmorskan titta på hematomet med.

Så mysigt att lyssna på hjärtljudet. Är det för att du bett om det eller är det rutin i v18? När har du ditt rul?

Vad bra att du ringde. Tror inte heller att det är så farligt med gammalt blod. Skönt att det blir ultraljud för dig imorgon!

Hjärtat slog så fint så! 146 slag/min. Ja jag bad om att få göra det, hade inte haft denna tiden annars. Men det var bra att jag gick dit för mitt Hb låg på 107 nu trots järntabletter. Så de tog blodprov för att se hur det står till med järndepåerna. Vill inte tappa allt järn o få rastlösa ben som förra graviditeten, det är så hemskt!

Jag har RUL om exakt två veckor idag! :)
  • jewel
    Kajo skrev 2016-05-11 16:18:37 följande:

Det gick jättebra idag! Är så lättad och lycklig! 1:9966. Och pyret sprattlade och vinkade till oss! Nu dröjer det 4-6 veckor innan nästa ultraljud. Har du fått er tid för rul än?

Så härligt att allt gick bra! Det är så roligt att se bebisen röra på sig. Längtar till nästa ultraljud!
  • jewel

Vi har använt frysta spermier vid våra försök o jag har fått för mig att tjejspermier är lite tuffare o klarar mer så de kanske pallar nerfrysning o upptining bättre. Men det är bara min egen teori. Pojkspermier ska väl generellt vara snabbare så de kanske lyckas bättre när det är färska spermier. Vi får se vad som kommer ut i höst! ;)

• jewel
    Kajo skrev 2016-05-13 08:34:44 följande:

Jag räknade på det nu, mitt rul kommer ske på dag 19+5. Är inte det ganska sent?

Jag har på dag 19+1, hade på dag 19+3 med dottern. Känns bara bra att det är i v 20 så man kan se bättre, som JOLI skrev. Men väntan är ju jobbig såklart! ;)
  • jewel
    JOLI skrev 2016-05-17 22:44:29 följande:

Fick se den lille busen idag! En riktig vilding verkar det vara där inne. Tårarna bara forsade ner av lycka!

Tänk vad lyckliga vi är, som har kunnat få denna hjälp på vägen, till ett litet mirakel. Helt fantastiskt! Så galet imponerande med alla hjälpmedel som finns.

Underbart! Ja visst är det fantastiskt o vilken tur vi har haft som lyckats!
  • jewel
    Libra1 skrev 2016-05-20 19:10:48 följande:

Idag har vi lyssnat på hjärtljud. Det är en livlig liten krabat där inne.

Måste också börja med järntillskott. Någon som testat Duroferon? Min mage gillar inte Niferex så ska testa det istället.

6 dagar till RUL!!! :)

Trevlig helg!

Jag äter två tabletter Duroferon varje dag, det funkar jättebra för mig. Niferex klarade jag inte av förra graviditeten så det har jag inte testat nu.

Härligt att höra hjärtljuden! Jag känner bebisens rörelser varje dag nu, det är så lugnande. Kände första sparken utanpå magen igår, så mysigt!

För oss är det 4 dagar kvar till RUL, längtar!!! :)
  • jewel
    JOLI skrev 2016-05-20 21:07:47 följande:

Åh vad mysigt att få höra bebis hjärta! Gjorde ni det hemma eller hos BM? Enligt min BM lyssnar man inte på hjärtat förrän vecka 24, för tidigare än så är det svårt att höra. Lite besvikelse, jag trodde det var väldigt mycket tidigare.

Har ni någon erfarenhet av sådan apparat man kan lyssna på hjärtat med själv? Är lite sugen.

Det beror nog på barnmorskan. Jag lyssnade i v 18 denna graviditet o v 16 i förra, samma bm. Många tror jag vill vänta till efter RUL men det går ju att höra mycket tidigare. Att ha en doppler hemma hade varit jättemysigt men det verkar vara osäkert om det kan innebära risker för barnet så jag vågar inte köpa nån. När man väl känner rörelser så känns det mycket tryggare så det bästa är nog att hålla ut tills dess. Så känner jag iaf :)
  • jewel

Ja visst är det härligt att lyssna på hjärtljuden! <3

Jag gick in i v 20 idag! Imon kl 10 är det dags för RUL, ska bli så roligt att se bebisen igen o förhoppningsvis få veta om det är en liten pojke eller flicka. Jag känner mig så säker på att det är en tjej så om det är en kille kommer jag nog bli förvånad :) Men glad för vilket som såklart!

• jewel

Jag känner förresten rörelser o sparkar varje dag nu, så mysigt! Kände första sparken utanpå magen förra veckan. Just nu känner jag att jag alltid vill vara gravid, det är så mysigt!

• jewel

Nu har jag varit på RUL. Allt såg bra ut men jag ska tillbaka nästa vecka för det var två grejer de inte kunde se. O jag som var så säker på att det är en tjej blev väldigt förvånad när jag såg tydligt att det är en liten lillebror! <3

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016