Höstbebisar efter IVF 2016
Tack så mycket tjejer! Det känns så skönt! Och det var så roligt att se lilla livet igen, det är verkligen en pigg liten krabat :)
Nu är nästa steg RUL:et. Förhoppningsvis kan vi få reda på kön då, är så nyfiken! :)
Tack så mycket tjejer! Det känns så skönt! Och det var så roligt att se lilla livet igen, det är verkligen en pigg liten krabat :)
Nu är nästa steg RUL:et. Förhoppningsvis kan vi få reda på kön då, är så nyfiken! :)
Om det går vill vi veta kön, inte för att det spelar någon som helst roll men det känns roligt att veta tycker jag. Med dottern fick vi en riktig surtant som gjorde RUL så hon ville inte säga riktigt. Hon skyllde på att det inte gick att se men att det kanske var en tjej, kändes verkligen som hon tyckte vi var dumma som ville veta. Vi kände oss inte nöjda med det svaret vi fick så vi gjorde ett privat köns-ul några veckor senare o fick då veta att det var en tjej. Nu för tiden tror jag att de säger vad det är utan att sura, men det gäller ju att bebisen ligger så att det syns.
Precis så är det för oss också. Det spelar egentligen ingen roll men jag vill veta allt jag kan få veta om den lilla där inne.
Vi har också ett spikat pojknamn, och har haft sen långt innan vi började med IVF:andet. Tjejnamn däremot... Där har vi ett mellannamn klart men sen vet jag inte. Vi har några förslag men inget som känns 1000% rätt.
Hej!
Har nu blött i 2 dagar, inte extrema blödningar och det var värre igår än nu.
Ska träffa läkaren på mödravården senare idag.
Är rädd då jag även har ont i magen och ryggen.
Inte känns bebis sparka heller men vet ju att det kan vara så en del dagar.
Så blir väl ett ultraljud idag för att kolla. Är rädd men hellre veta än att gå och inte veta.
Förlorade ett barn i v 16 för 16 år sedan och det har jag tänkt på mycket nu igår och idag.
Rädd för samma besked som då.
Men måste försöka hålla hoppet uppe...
Hej!
Allt såg bra ut, blödningen kom från livmodertappen och det skulle inte vara någon fara utan väldigt vanligt.
Jag gick in i v 17 idag (16+0)
Nu hoppas jag på att slippa fler blödningar.
Man blir ju så orolig...
Och jag som i stort sett bara dricker vatten i vanliga fall är nu jättesugen på smaksatta drycker. Vad konstigt det kan vara :)
Jag försökte lägga in en bild men tror inte att det lyckas. Är iaf i v 16+6 idag o magen känns väldigt stor! Men det är mest mysigt som tur är :)
Vecka 18! :)
Wow vilken kula! Vad fin du är :)
Jag ska till MVC i morgon men det mötet bokade jag in för att jag tyckte att det var så lång tid tills nästa gång i v 21. RUL är om två veckor i v 20.
Min barnmorska ska ha skickat remiss om att jag vill få kejsarsnitt men jag tror att det kommer dröja länge innan jag får veta nåt. Hoppas att vi alla som vill ha kejsarsnitt kommer få det!
Jag förstår inte riktigt varför folk ska kommentera om ens mage när det är en bebis där i. Inte annars heller iofs men det är väl inte lika vanligt ;) Jag tycker att det är mysigt med en stor mage!
Ni som har haft blödningar, hur är det med era avslag? Har ni också mycket bruna flytningar? Jag har fått lite mer den senaste veckan. Speciellt på morgonen. Det droppar några droppar ner i toan och är väldigt brunt och gammalt. Hur länge ska detta hålla på? Fick min blödning i vecka 8/9 och är snart i vecka 14.