• Libra1

Höstbebisar efter IVF 2016

Pusheen skrev 2016-09-05 12:27:45 följande:

Visst är det någon här som testat de olika babyboxarna som finns gratis?

Vilka är bäst och är det bäst att hämta ut på plats direkt eller anmäla sig på nätet först?

Tänkte ta en ride och se om man kan få tag på något bra

Jag har hämtat ut några stycken. Apoteket Hjärtat, Lloyds Apotek och Libero. Libero är helt klart bäst av dessa. Hjärtat ok. Lloyds mest rabattkuponger. Men det kan vara olika.

Väntar på Kronans Apotek och Babyproffsen som är slut i butik. Apoteksgruppen måste jag köra och hämta.

Via Allt för föräldrar så får man en body och 25% på Kappahl.

www.babybox.se
  • Libra1

Jag är så glad att jag inte jobbar. Är galet tankspridd. Vill inte ens köra bil längre så det lägger jag på hyllan. :P

Vecka 34 idag. :)

• Libra1

Någon som fått klåda? Det finns tydligen något som kallad gravidklåda och beror på ökade gallsyror i kroppen. Det har börjat klia på mig. Uuuuuh!

• Libra1

Nu är det lite blandade känslor. Man vill träffa bebisen NU, men samtidigt är jag inte klar med att vara gravid. För oss kommer det inte bli fler försök. Så jag får försöka njuta så mycket det går nu sista tiden. :)

Har börjat få förvärkar men ingen FL på gång ännu. Puh!

• Libra1

Vår BM sa att Region Skåne också plockat bort TUL. Men vissa får det ändå. Vi går på spec MVC så där får vi en massa. :)

Man kan alltid göra UL privat annars. T ex på MamaMia.

• Libra1
    CB1982 skrev 2016-09-10 10:47:42 följande:
    Redan innan det tillkom komplikationer i min graviditet så berättade min barnmorska att man gör TUL vid ivf, detta är i Helsingborg så det är ju Region Skåne.
    Vår som gjorde RUL sa att de plockat bort det. Men det är nog lätt att få ändå. Konstigt att de säger olika.
  • Libra1
    CB1982 skrev 2016-09-10 10:55:40 följande:
    Jag är ganska trött på att vara gravid och längtar tills sonen kommer ut.

Liksom ni kommer inte vi heller göra fler försök. Tyvärr kostar det så mycket att man inte har råd.

Vi lyckades aldrig få några till frysen och det hade isåfall varit den enda chansen för eventuellt fler försök. Samtidigt har denna graviditeten skrämt mig en hel del så vet inte om jag skulle klara en ny graviditet. Samtidigt den psykiska påfrestningen som hela IVF karusellen består utav.

Men visst gick vi på samma klinik, Nordic IVF Center i Malmö?
    Både att det är dyrt samt att jag nog inte vågar vara gravid igen. Rädslan är enorm och tanken på att min kropp kan förstöra lyckan gör det hela väldigt skrämmande. Men försöker njuta lite nu när vi har kommit så här långt.

Ja Nordic IVF Center Malmö här också!!! :)
  • Libra1
    Gingerpool skrev 2016-09-12 09:49:01 följande:

Denna IVF-bebis föddes den 8/9 drygt fem veckor för tidigt. Min magkänsla sa att det var en liten tjej där inne och det var det också! Nu vilar vi på neo några dagar till innan vi förhoppningsvis får åka hem!

Åh! Grattis till tjejen. Första bebisen i tråden!!! <3
  • Libra1

Har någons bebis fixerat sig? Det känns lite annorlunda på mig. Ska till BM imorgon så får vi se. :)

• Libra1

Har ni börjat gå föräldrakursen? Vi har fortfarande inte fått några tider. Känns lite stressande! Vecka 35 imorgon. Ska visserligen på en föreläsning på Kvinnokliniken om 2 veckor. Fler som ska på den i Malmö?

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016