• Libra1

Höstbebisar efter IVF 2016

irrbloss_83 skrev 2016-08-14 11:32:40 följande:

Jag sitter och skriver på inköpslista till bebis, och "fönstershoppar" (kan man göra det på internet också?) på babyproffsen och bamba osv. Vad otroligt mycket saker man skulle kunna köpa....

Nej, dagens projekt blir att skriva klart lilla inköpslistan och sen måla spjälsängen en gång till, så är den klar sen förutom madrass. :)

Det är så roligt. Jag sitter och kikar varje dag. Skickar en massa bilder till mannen så han blir tokig. Hi hi!

Idag har jag handlat lite på Bonprix. Man får passa på när det är lite rea nu. De hade också amningsBHar som såg bra ut och som inte var så dyra. Man måste tydligen ha lite till sig själv också. Äsch!!! :P

Jag vill börja packa bbväskan nu. Men svårt när man använder det mesta fortfarande. Har ni börjat fundera på den?
  • Libra1
    Sally Cinnamon skrev 2016-08-16 12:00:27 följande:

Onödigaste grejerna i vår bb-väska förra
    ggn var nog blöjor (det finns ju där!) och kläder som inte går lätt att amma i. Tänk skjorta! Kan ev ha haft lite smink med också, det användes inte :D

Mitt järn har precis som förra grav störtdykt ner till 103 trots tillägg så nu blir det Niferex till att börja med så får vi se. Har så mkt halsbränna också, var det inte nån av er som sa att Novalucol hämmar järnupptaget? Det kan definitivt vara boven här.

Funderar på vattengympa. Är det nån av er som går på det? Förra gången gick jag på pilates men den kursen drar igång så sent här så kommer hinna föda innan den är slut, annars var det bra!

Smink har jag inte riktigt förstått varför man vill ha med sig. Man ska ju föda. He he!!!

Novalucol, Gaviscon etc hämmar järnupptaget ja. Försök att inte ta det samtidigt. Jag tar Omeprazol för halsbrännan. Kan inte sova annars.

Tycker det är så dyrt med vattengympa, yoga och massage, allt det där jag skulle behöva gå på. Jag gör yoga via youtube. Funkar!!! :)
  • Libra1
    Frmid skrev 2016-08-16 12:24:16 följande:
    Det tänkte jag börja med, promenader är lite svårare nu. Så jag tänkte varva simning och cykla med hemma-yoga :) Kan du skicka nån länk med tips?
    Denna gillar jag!!! :)

• Libra1
    Sally Cinnamon skrev 2016-08-16 14:28:59 följande:
    Nej, haha, vet inte vad jag tänkte med sminket! Var nog en ren rutin-neccessärpackning. Jag har inte använt mitt friskvårdsbidrag i år så tänkte passa på att använda det på lite lyx :)
    Hi hi! Perfekt med friskvårdsbidraget. Jag är sjukskriven och vet inte om man får använda det då.
  • Libra1
    Pusheen skrev 2016-08-16 14:47:06 följande:

Apropå varmare jacka, jag köpte en jättefin på Tradera.

Där kan man hitta lite saker till bra pris.

Libra; äter du omeprazol varje dag? Jag har gjort det ett tag nu och så tänkte jag att det kanske inte är så bra?

Provade med ett uppehåll på två dagar men det kom tillbaks med besked och jag kunde knappt somna. Det var hemskt.

Antar att jag mår bäst av att ta dem varje dag.

Tänkte frågat min doktor om det här med men kollar med dig om din dr har sagt ngt om hur länge man kan ta dem?

Man bör inte gå på dem för länge för magen vänjer sig vid dem. Så det är bra att göra uppehåll ibland. Men just nu kan jag inte sova utan. Jag gick på dem ganska länge innan när jag hade sår runt magmunnen. Prata med din läkare. Min säger att de är helt ok att ta. Jag har ett bråck på magmunnen som gör allt mycket värre. :-/
  • Libra1
    CB1982 skrev 2016-08-16 15:32:14 följande:

Hej alla!

Jag varit väldigt trött och inte orkat gå in här förrän idag. Det går varit mycket information och jag har fått träffa personalen på Neonatal avdelningen om information vad som händer om bebis tittar ut innan v 35 samt ställt frågor om jag vill att han ska ha ersättning eller donerar bröstmjölk tills min kommer igång. Känns skönt att veta att allt är klart om något dramatiskt skulle hända.

Annars mår han fortfarande bra och jag har slutat blöda. Men fortfarande sängliggande och även om man vet varför man måste vara sängliggande så är det tufft. Vet ju inte hur länge jag kommer vara sängliggande men de säger att det är ovanligt att gå till tid och att de flesta med moderkakan som när jag lossna föder innan v 35.

Angående förlossnings vätska.

Jag har en väska hemma klar för bebis saker, jag har packat ner blöjor för det fick vi inte mer än några få i den där påsen man får i samband med födslen sist. Så här delas inte blöjor ut.

Annars gör de kontroller för att se att det är lugnt, att bebis växer och mår bra. Skulle något avvika så blir det snitt, antingen slut eller planerat.

Behöver köpa amningsbehå men skjutit det framför mig länge nu. Får väl titta på nätet.

Tack för alla värmande ord från er alla <3

Vad skönt att blödningarna slutat och att ni båda verkar må ok. Måste kännas tryggt att de har koll på er. Hoppas bebisen kan stanna kvar ett bra tag till. Tänker på dig! <3
  • Libra1

Hej! Hoppas ni mår bra!

Själv mår jag lite sådär. Har fått galet ont i levern så har varit på spec MVC idag och ligger nu på Prenatal med en go spruta i kroppen. Blev livrädd för att det skulle vara havandeskapsförgiftning men det var det som tur inte. Bara min lever som bråkar. Har opererat bort gallblåsan tidigare.

Någon mer med gall/leverproblem?

• Libra1
    jewel skrev 2016-08-18 16:09:27 följande:
    Jag blev så arg när jag läste på din blogg att läkaren på MVC inte ville ta prover på dig o att hon säger att det är bebisen som sparkar. Plus att du inte fick sjukskrivning. Läkare som inte lyssnar alltså! :( Ville skriva till dig då men jag har aldrig lyckats kommentera på bloggen tyvärr när jag försökt. 

Jag fick gallstensanfall första gången för ca två år sen, då ringde jag 112 o fick åka ambulans till sjukhuset. Låg inlagd två dagar innan de kom fram till vad det var, men de kollade aldrig gallan (bara hjärtat o aortan). Sedan har det hänt några gånger efter det innan graviditeten men det har inte varit lika illa alls o nu vet jag ju vad det är som händer o kan hantera det hyfsat. Men jag har fått ca 5 gallstensanfall under graviditeten o de blir bara värre o värre. Senaste gången var för bara några dagar sen, fruktansvärt! 

Jag är inte så insatt dock, känner att jag borde kolla upp detta bättre. Hur är det sammankopplat med levern? 
    Den där läkaren igår lyssnade inte så bra! Förstår inte var MVC hittar dessa läkare. Vad gör de för nytta?

Jag tycker du ska kolla upp din galla. Kontakta din VC. För det är inte bra om levern blir påverkad av anfallen. Levern producerar galla och gallblåsan förvarar den. Är gallblåsan full med sten eller om det blir stopp i gallgångarna så kan levern bli påverkad. Ha koll på feber, gulsot och ljus avföring. Du behöver Spasmofen för att få bort krampen. BM idag menade på att det är bättre att mamman får medicin än att bebisen blir stressad. Mina gallstensanfall började när jag var gravid förra gången och det blev bara värre och värre. Nu har jag opererar bort gallblåsan. Men kan fortfarande få småkramper ändå.

Vill du veta mer så får du gärna maila mig!!! :)
  • Libra1
    CB1982 skrev 2016-08-18 16:13:45 följande:
    Nu blev jag lite ororlig jag med.

Jag opererade bort min galblåsa 2003.

Kan det störda levern?

För den medicinen jag får för att stoppa blödningen skall inte ges om man har leverskador.
    Det stör ev bara levern om du fortfarande får kramper eller ont under höger revben. Man har inte leverskador i sig. Det är skillnad på inflammation (hepatit etc) och bara smärta. Mina levervärden var bra idag trots stark smärta. Så ingen fara! :)
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016