jewel skrev 2016-08-18 16:09:27 följande:
Jag blev så arg när jag läste på din blogg att läkaren på MVC inte ville ta prover på dig o att hon säger att det är bebisen som sparkar. Plus att du inte fick sjukskrivning. Läkare som inte lyssnar alltså! :( Ville skriva till dig då men jag har aldrig lyckats kommentera på bloggen tyvärr när jag försökt.
Jag fick gallstensanfall första gången för ca två år sen, då ringde jag 112 o fick åka ambulans till sjukhuset. Låg inlagd två dagar innan de kom fram till vad det var, men de kollade aldrig gallan (bara hjärtat o aortan). Sedan har det hänt några gånger efter det innan graviditeten men det har inte varit lika illa alls o nu vet jag ju vad det är som händer o kan hantera det hyfsat. Men jag har fått ca 5 gallstensanfall under graviditeten o de blir bara värre o värre. Senaste gången var för bara några dagar sen, fruktansvärt!
Jag är inte så insatt dock, känner att jag borde kolla upp detta bättre. Hur är det sammankopplat med levern?
Den där läkaren igår lyssnade inte så bra! Förstår inte var MVC hittar dessa läkare. Vad gör de för nytta?
Jag tycker du ska kolla upp din galla. Kontakta din VC. För det är inte bra om levern blir påverkad av anfallen. Levern producerar galla och gallblåsan förvarar den. Är gallblåsan full med sten eller om det blir stopp i gallgångarna så kan levern bli påverkad. Ha koll på feber, gulsot och ljus avföring. Du behöver Spasmofen för att få bort krampen. BM idag menade på att det är bättre att mamman får medicin än att bebisen blir stressad. Mina gallstensanfall började när jag var gravid förra gången och det blev bara värre och värre. Nu har jag opererar bort gallblåsan. Men kan fortfarande få småkramper ändå.
Vill du veta mer så får du gärna maila mig!!! :)