• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Utflykt i verkligheten
    CAM86 skrev 2016-04-15 06:07:51 följande:
    Min Test dag idag! Det visade positivt... :D känns så himla overkligt alltihopa.. Nu är det bara att försöka njuta och se till att h*n vill stanna kvar i min mage i 9 månader! <3
    Åhh! Stort grattis!! Underbart! Håller alla tummar och tår att allt kommer gå bra nu. Solig
  • Lixom

Cam86 > Vad roligt, stort grattis!! Har du känt några symptom innan?

Jag har testdag nu på måndag, så nervös eftersom jag inte känner några symptom alls...

Till alla er som fått olika tråkiga besked; tänker på er och önskar er kraft och styrka... Det här är ingen lätt sits, man kan bara fortsätta framåt så gott det går. Stora kramar!

• Utflykt i verkligheten
    Lixom skrev 2016-04-15 08:59:59 följande:
    Cam86 > 
    Jag har testdag nu på måndag, så nervös eftersom jag inte känner några symptom alls... 
    Alltså det här med symptom... Det verkar växla från dag till dag! Kan det inte bara vara konstant. Sen undrar man ju också vad som kommer av Lutinuset också. Biverkningarna är ju desamma som symptom vid graviditet.

Har du känt någonting under ruvarperioden eller har det varit helt på noll?
  • Lixom

Utflykt i verkligenheten > Ja det är verkligen osmidigt att det är ungefär samma symptom vid användning av Lutinus som grav... Jag har haft pyttelite molvärk och ömma bröst, men det var i samband med äggplock/insättning och ett par dar efter. Sen inget. Jo, jag vaknar och är kissnödig kl 5 varje natt. Och fryser/svettas konstigt på nätterna. Men det har jag tolkat som Lutinus-biverkningar helt klart. Läste att progesteron är vätskedrivande.

Hur mår du? Känner mer nu? Spännande med allt :)

• Utflykt i verkligheten
    Lixom skrev 2016-04-15 09:23:26 följande:

Utflykt i verkligenheten > Ja det är verkligen osmidigt att det är ungefär samma symptom vid användning av Lutinus som grav... Jag har haft pyttelite molvärk och ömma bröst, men det var i samband med äggplock/insättning och ett par dar efter. Sen inget. Jo, jag vaknar och är kissnödig kl 5 varje natt. Och fryser/svettas konstigt på nätterna. Men det har jag tolkat som Lutinus-biverkningar helt klart. Läste att progesteron är vätskedrivande.

Brösten är något ömma men det har de ju varit sen jag startade med Gonal-F. Molvärken i magen har försvunnit, men kanske beror det på att magen börjar lugna ner sig efter alla sprutorna? Mår illa till och från, men det kunde gott ha eskalerat! Tröttheten hade också kunnat få öka på lite... Allt det där som allra andra gravida vill få bort vill jag ha massor av!!
  • CAM86

Tack alla <3 håller tummarna och skickar er alla massa styrke kramar och lycko önskningar.. Lixom - några symtom kanske jag haft som illa mående en morgon , andfådd väldigt fort när jag går på jobbet ( aldrig känt så förr) , samt ömma bröst..

• Sjöblomman
    CAM86 skrev 2016-04-15 06:07:51 följande:

Min Test dag idag! Det visade positivt... :D känns så himla overkligt alltihopa.. Nu är det bara att försöka njuta och se till att h*n vill stanna kvar i min mage i 9 månader! <3

Stort grattis! Vad roligt! <3
  • Lixom

Utflykt i verkligheten > Förstår det, man vill ju gärna _känna_ symtom faktiskt, när man har längtat så. Snart om nån vecka har du nog allt hahaha

Cam86 > ok lät ju ganska sparsamt, men ändå "kul" att känna av nåt :)

Spännande att följa!

• linoa131
    Lixom skrev 2016-04-15 09:23:26 följande:

Jag är påddag 9 efter befruktningen och känner typ inget som är speciellt nytt från vanlig lutealfas. Jag har ömna bröst men det brukar jag alltid ha. Jag är trött men det brukar jag alltidvvara. Kanske lite tröttare än vanligt men är stressigt på jobbet också. Det enda som var ovanligt är de där ägglossningliknande smärtor i äggstockarna. Morgonen efter insättningen på dag 6 kunde jag knappt gå. Precis som när jag har ägglossning. Känner någonigen detta?
  • Utflykt i verkligheten
    linoa131 skrev 2016-04-15 13:00:27 följande:
    Jag är påddag 9 efter befruktningen och känner typ inget som är speciellt nytt från vanlig lutealfas. Jag har ömna bröst men det brukar jag alltid ha. Jag är trött men det brukar jag alltidvvara. Kanske lite tröttare än vanligt men är stressigt på jobbet också. Det enda som var ovanligt är de där ägglossningliknande smärtor i äggstockarna. Morgonen efter insättningen på dag 6 kunde jag knappt gå. Precis som när jag har ägglossning. Känner någonigen detta?
    Fick också ont i äggstockarna!
Svar på tråden IVF mars/april