• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Fame
    BK1986 skrev 2016-04-14 19:06:37 följande:
    Jo precis. Man nu blir jag fundersam. Jag ska börja med sprayen mensens första dag. Det blir nästa helg. Men det kanske har att göra med att mina blödningar är så oregelbundna?

Ja, det är så jag tänker också. Läkaren sa att förväntat äggplock i slutet av maj/början av juni. Här gör de också både UL och blodprov efter 2 veckor med spray för att se att man är nedreglerad.
    Verkligen olika för olika individer, jag skulle börja spraya mensens tredje dag. Sedan UL och blodprov efter 2 veckor precis som du! Jag har förväntat ÄP vecka 19, dvs 2 veckor nedreglering o sen 2 för, tja.. igångsättning? Men jag försöker reservera mig för att det kan ta längre tid, om sprayen inte tar osv. 
  • BK1986
    Fame skrev 2016-04-14 20:43:57 följande:

Jag hade inga problem att få ut det, alla apotek här omkring hade hemma. Är vanlig behandling för andra sjukdomar :)

Jag blir djävulskt trött av sprayen. Det är säkert individuellt men förra gången blev jag sjukskriven efter ett par veckor o klarade bara att jobba 50% (med verklig ansträngning) o nu är jag inne på tredje dagen och fick lägga mig och vila två timmar på lunchen för att kunna ta mig igenom sista rycket på jobbet. Nu är det ju en kort tid och alla reagerar olika men visst är det tröttsamt med hormoner.. på många vis. 

Vad bra! Då ska jag in och beställa imorgon. :)

Åh, jag är redan trött sedan förra behandlingen. Är också sjukskriven på 50 % fram till 21/4 men ska försöka få komma på företagshälsovården och bli fortsatt sjukskriven. Hur har du det i övrigt med biverkningar?
    Fame skrev 2016-04-14 20:54:56 följande:

Verkligen olika för olika individer, jag skulle börja spraya mensens tredje dag. Sedan UL och blodprov efter 2 veckor precis som du! Jag har förväntat ÄP vecka 19, dvs 2 veckor nedreglering o sen 2 för, tja.. igångsättning? Men jag försöker reservera mig för att det kan ta längre tid, om sprayen inte tar osv. 

Ja då kör våra kliniker ungefär samma upplägg. :) Vad tar du för medicin sen?

Jag får fortsätta med Menopur men en högre dos. Sen behöver jag inte ta Orgalutran utan den ersätts med halv dos Suprecur. Hur är upplägget för dig?

Ursäkta 1000 frågor men långa protokollet är helt nytt för mig. :)
  • BK1986
    linoa131 skrev 2016-04-14 19:17:53 följande:

Ang Litunus, jag har missat att ta en som vanligt kl 14, det blev kl 17:30 .vad har det för betydelse?

Det är nog ingen fara tror jag. :)
  • celavie1
    Lillajag86 skrev 2016-04-13 22:46:24 följande:

Hej tjejer!
    Ville bara berätta att det inte blev någonting alls för oss denna gång. Av sju ägg blev endast två befruktade. Ett av dem hade min genetiska sjukdom och det andra hade inte utvecklats ordentligt och gick inte att analysera. Så ingen återföring alls. Är helt förstörd just nu... Vi kommer med största sannolikhet att få vänta till efter sommaren innan vi får försöka igen.

Så tråkigt :( Finns inget man kan säga. Det är så tufft och orättvist 
  • celavie1
    Sarah32 skrev 2016-04-14 11:42:58 följande:

Var på ultraljud idag och fick tyvärr också negativa besked:( Jag har fått en cysta på ena äggstocken som har "ätit upp" alla hormoner och därmed förhindrat att några äggblåsor har bildats. Jag fick avbryta behandlingen och ska sedan invänta mens för att återigen påbörja det långa protokollet med tätare ultraljud. Skulle åkt till jobbet efter lunch, men lämnade in att jag kompar hela dagen, för här sitter jag nu med tårarna rinnande nerför kinderna.....

Ingenting är väl förvisso kört, men det är en sådan anspänning man bygger upp och all denna väntan! Jag blir smått tokig! Ja, alla här förstår nog:(

Hoppas att det går bättre för dig och att du inte tvingas avbryta:( Jag ska bryta ihop lite mer idag för att sedan ta nya tag att skapa ny energi att börja om. Kram till dig!

Det råkade jag också ut för då vi skulle starta vårt första försök. Den försvann dock vid följande mens. Det kommer ordna sig 
  • celavie1
    ivfbullen skrev 2016-04-14 14:28:33 följande:

Så många tråkiga besked här :(

Här kommer tyvärr ett till....
    Vi har gjort tabben att flytta från ett län till ett annan (pga jobb) under IVF behandlingen utan att tänka på att det påverkar vår IVF.. När vi fick reda på att vi inte får vara kvar i vår klinik om vi gör flyttanmälan så drog vi ut på det så länge det gick. Vi sålde inte huset direkt osv. Men givetvis gjorde vi en eftersändning på vår post så att vi inte går miste om den. Vad gör då skatteverket? Jo de folkbokför oss nu på vår nya adress utan att fråga oss först och så med ett beslut som ska gälla med omedelbar verkan!

Pratade med vår klinik idag och de kollade på folkbokföringen och yes, det stämde, skatteverket har bytt direkt. Så blir jag nu inte gravid med denna lilla embryo (är på ruvardag 8) så måste vi påbörja en ny resa med ny väntetid hos vårt nya län!

Är så sjukt ledsen!!!

Men vilket elände! Men vi hoppas ju att du inte ska behöva börja köa igen 
  • celavie1
    linoa131 skrev 2016-04-14 19:17:53 följande:

Ang Litunus, jag har missat att ta en som vanligt kl 14, det blev kl 17:30 .vad har det för betydelse?

Samma här idag! Läste någonstans att det inte var så känsligt om man blev lite sen med rackare
  • celavie1

Många tråkiga besked i tråden idag. Själv känner jag mig bara neutral. I helgen ska min mens troligtvis komma om det inte tagit sig. Vet inte hur jag kommer reagera om jag ser rött. Kanske bara lägger mig ned och drar täcket över huvudet. Brösten är ömma som sjutton men jag tycker magen inte molar som den gjorde tidigare. Är rädd för att det ska betyda något. Kanske bara finns makaroner därinne.....

• Fame
    BK1986 skrev 2016-04-14 21:16:32 följande:
    Vad bra! Då ska jag in och beställa imorgon. :)

Åh, jag är redan trött sedan förra behandlingen. Är också sjukskriven på 50 % fram till 21/4 men ska försöka få komma på företagshälsovården och bli fortsatt sjukskriven. Hur har du det i övrigt med biverkningar?
    Fame skrev 2016-04-14 20:54:56 följande:

Ja då kör våra kliniker ungefär samma upplägg. :) Vad tar du för medicin sen?

Jag får fortsätta med Menopur men en högre dos. Sen behöver jag inte ta Orgalutran utan den ersätts med halv dos Suprecur. Hur är upplägget för dig?

Ursäkta 1000 frågor men långa protokollet är helt nytt för mig. :)
    Samma för mig så vi är i samma fas, typ :) Jag har tagit suprecur mot endometrios innan, detta är min första IVF. Jag skriver rätt utförligt på min blogg, ivfknyttet.blogspot.se om du vill läsa mer. 
    Jag ska ta gonal-f och sen ovitrelle som ägglossningsspruta. Har hämtat ut alltihop nu, jäklar vilka priser! 2600 bara för en spruta, tur man får högkostnadsskydd.. Som jag förstår det ska jag fortsätta med suprecur tills nån gång när-det-nu-blir under processen med sprutor. 

Jag hade hoppats på kort protokoll men eftersom jag inte hade haft blödning på ett år nu så tyckte de att jag borde byta slemhinnor (låter ju himla fräscht..) först. Sa de varför ni skulle ha långt? :)
  • Sjöblomman
    BK1986 skrev 2016-04-14 19:06:37 följande:
    Jo precis. Man nu blir jag fundersam. Jag ska börja med sprayen mensens första dag. Det blir nästa helg. Men det kanske har att göra med att mina blödningar är så oregelbundna?

Ja, det är så jag tänker också. Läkaren sa att förväntat äggplock i slutet av maj/början av juni. Här gör de också både UL och blodprov efter 2 veckor med spray för att se att man är nedreglerad.
    Samma som för mig.
Svar på tråden IVF mars/april