• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • ivfbullen
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-16 09:12:34 följande:
    Okej. Men då förstår jag inte varför det var så "busigt"? Det lät ju liksom som att ni gjorde något ni inte fick, därför jag reagerade också.
    Ja förlåt fel ordval istället för att skriva kort och gott vi blev kåta. ????????????
    Nu får vi nog bara vänta och se vad som sker på testdagen. Läste biverkningarna på Femanest och där står bl.a. om att man kan få blödningar. Vet inte om det är så i mitt fall. Bara vänta tydligen.... :/
  • ivfbullen
    ivfbullen skrev 2016-04-16 09:43:49 följande:
    Ja förlåt fel ordval istället för att skriva kort och gott vi blev kåta. ????????????
    Nu får vi nog bara vänta och se vad som sker på testdagen. Läste biverkningarna på Femanest och där står bl.a. om att man kan få blödningar. Vet inte om det är så i mitt fall. Bara vänta tydligen.... :/
    Oooo dumma telefon. La in tre skrattande smileys och det blev en massa frågetecken ??? Hoppas du inte tog det som ett kaxigt svar.
  • Sjöblomman
    ivfbullen skrev 2016-04-16 06:54:29 följande:

Vet inte vad jag ska tro. Igår kväll på ruvardag 9 tjuvtestade jag och fick svagt plus. Blev ju givetvis överlycklig även om jag vet att mycket kan ju hända fram tills vi är vid mållinjen... Någon timme senare fick jag mensvärk igen (haft det i ca 3 dagar nu) men det avtog. Jag och maken blev busiga och hade samlag, när jag döden går på toa så blöder jag som om det vore mens. Idag blöder jag likadant och hade några levrade klumpar (ursäkta detaljerna). Tror det är kört... Har testdag på tisdag. Vill bara gräva ner mig, orkar inte detta.

Känn absolut ingen skuld i att ni hade sex! Anledningen till sexförbudet är infektionsrisk och att det skulle gjort så att graviditeten avstannade är inte troligt! De som blir gravida naturligt har ju sex utan problem!

Hoppas hoppas att det inte är kört! KRAM
  • Regnbågsdröm
    ivfbullen skrev 2016-04-16 09:43:49 följande:
    Hehe, jag fattar Men ja, vänta och se! Hoppas på det bästa!
  • Sarah32

Så skönt, hoppas det blir så för mig med. Hur lång tid efter att du avbröt med hormonerna fick du mens?

celavie1 skrev 2016-04-16 08:27:20 följande:

Ja den försvann av sig själv och jag kände inte obehag. Det kan tydligen vara så. Jag hoppas det löser sig för dig. Kram

• mini72
    BK1986 skrev 2016-04-15 21:58:40 följande:

Härligt! Då hamnar vi nog i fas. Skönt att höra att det är någon fler som kör direkt utan att det går en månad mellan. :) Prick samma för oss med två korta och nu långt också. :)

Ska försöka mig på det där med kostplan också. Just nu tycker jag fortfarande synd om mig själv så det får bli till veckan.

Hur känner du inför att börja på långa protokollet?

För min del så har jag tidigare känt mig lyckligt lottad som fått köra kort protokoll, få fortgång i sakerna, också med tanke på min höga ålder, och få äggplocksdatum relativt snabbt. Men så sitter jag också här nu utan att det resulterat i gravidite. Jag känner verkligen att jag litar på min klinik, och att de önskar det här minst lika mycket som jag. Så den här gången väljer jag att tro att långt protokoll är det rätta. Min kostplan är 10 veckor lång, så jag kör den parallellt med allt det här nya.

Håller tummarna för dig också! Kram! :)
  • BK1986
    mini72 skrev 2016-04-16 10:11:47 följande:

För min del så har jag tidigare känt mig lyckligt lottad som fått köra kort protokoll, få fortgång i sakerna, också med tanke på min höga ålder, och få äggplocksdatum relativt snabbt. Men så sitter jag också här nu utan att det resulterat i gravidite. Jag känner verkligen att jag litar på min klinik, och att de önskar det här minst lika mycket som jag. Så den här gången väljer jag att tro att långt protokoll är det rätta. Min kostplan är 10 veckor lång, så jag kör den parallellt med allt det här nya.

Håller tummarna för dig också! Kram! :)

Samma här. Har varit lättad över att få köra korta, men då har en tredjedel av äggen inte varit mogna heller. Och ingen graviditet.

Får man några försök "gratis" i Norge eller betalar man själv redan från början?
  • mini72
    BK1986 skrev 2016-04-16 11:05:06 följande:

Samma här. Har varit lättad över att få köra korta, men då har en tredjedel av äggen inte varit mogna heller. Och ingen graviditet.

Får man några försök "gratis" i Norge eller betalar man själv redan från början?

Jag har blivit för gammal för att få ivf inom offentlig vård, så vi går på en privatklinik, som för övrigt är en av de främsta i Skandinavien. Vi betalar här i Norge ca 70000,- för 3 försök, samt de första 16 500,- för mediciner. Varje försök verkar för min del ligga på ca 27000,- för medicinerna, och det tar ca 2 månader innan man får pengarna tillbaka igen, så det blir ju att pussla.

Åldersgränsen för gratis ivf verkar ligga på 39-42 år om jag har förstått det rätt, och fyller 44 i sommar.

Jag fick 7 äggblåsor och 2 ägg på första försöket, 2 fina embryon vid ET och kom till 19 ruvdagar innan mensen kom. Då menade kliniken att jag hade för dålig blodcirkulation i livmodern. Andra försöket, 4 äggblåsor, ett tomt äggskal samt ett omoget ägg som aldrig blev befruktat, alltså ingen ET och avbrutet försök, så vi har fortfarande 2 försök kvar.

Har du fått nåt ca datum för start?
  • Lixom

Ivfbullen > oj, håller också tummarna för att det inte är kört, vad jobbigt att först få positivt besked och sen blöda :( Vår klinik sa inte att vi behövde vänta med sex, mer än 2-3 dar, så ja det är väldigt olika...

• Lixom

Jag har testdag på måndag. Skulle ju gärna testa imorgon istället, för att få smälta ett besked oavsett vad det blir... O inte gå direkt till jobbet. Samtidigt är det väl alltid dumt att testa för tidigt?

Svar på tråden IVF mars/april