BK1986 skrev 2016-04-16 11:05:06 följande:
Samma här. Har varit lättad över att få köra korta, men då har en tredjedel av äggen inte varit mogna heller. Och ingen graviditet.
Får man några försök "gratis" i Norge eller betalar man själv redan från början?
Jag har blivit för gammal för att få ivf inom offentlig vård, så vi går på en privatklinik, som för övrigt är en av de främsta i Skandinavien. Vi betalar här i Norge ca 70000,- för 3 försök, samt de första 16 500,- för mediciner. Varje försök verkar för min del ligga på ca 27000,- för medicinerna, och det tar ca 2 månader innan man får pengarna tillbaka igen, så det blir ju att pussla.
Åldersgränsen för gratis ivf verkar ligga på 39-42 år om jag har förstått det rätt, och fyller 44 i sommar.
Jag fick 7 äggblåsor och 2 ägg på första försöket, 2 fina embryon vid ET och kom till 19 ruvdagar innan mensen kom. Då menade kliniken att jag hade för dålig blodcirkulation i livmodern. Andra försöket, 4 äggblåsor, ett tomt äggskal samt ett omoget ägg som aldrig blev befruktat, alltså ingen ET och avbrutet försök, så vi har fortfarande 2 försök kvar.
Har du fått nåt ca datum för start?