BK1986 skrev 2016-03-20 10:35:57 följande:
Tänkte ringa kliniken imorgon och prata med dem igen. Vet ju efter förra gången att man gör ET bara efter någon dag. Det är såklart ett alternativ att min man stannar hemma. Men han hade liksom en enda stor grej planerat för sin egen skull i år (som dessutom bara händer vart tredje år) och det kändes bara så typiskt att han skulle missa det. :/
Det som gjorde att jag fick panik var att kliniken bara bestämt att lördag var min stoppdag helt plötsligt. Trodde att de skulle ringa upp och bestämma en dag framöver. För det är klart att vi funderar ju också på om vi lyckats på egen hand, och då finns det ju en risk att man "förstör" det genom att framkalla mens.
Men vi tänkte nog att jag plockar ut tabletterna imorgon och startar då istället.
Men tillbaka till dig! Haha bara att tänka tillbaka fick jag ångest. Nu blinkar vi framåt.
Ring kliniken, berätta allt som oroar dig imorgon, ni kommer säkert hitta en bra lösning på dina bekymmer. I värsta fall får din man taden roliga resan om 3 år igen och leder era ivf till barn så kan han nog vara glad med det ändå eller hur!