• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Regnbågsdröm
    BK1986 skrev 2016-03-22 08:38:05 följande:

Uppdatering härifrån: Ringde kliniken och förklarade läget igår. Sköterskan var förstående och sa att hon tyckte att vi skulle vänta och ta det när det passade oss. Sen gick jag på toa och vad händer om inte en blodblandad flytning. Började kolla datum och det skulle kunna vara en nidblödning! Vågar inte hoppas på det, det skulle vara helt sjukt. Inget mer blod hittills idag så vi får väl se vad som händer. Mest troligt är det bara en helt vanlig mellanblödning.

Annars hoppas jag verkligen att det är mensen som är på G så att vi får börja snart. :)

Det är säkert mensen! Jag har märkt sen jag började med IVF att mensen börjar som en liten blödning. Så var det aldrig för mig förut, då hade jag typ en flod direkt liksom
    Stort lycka till! Hoppas på det bästa för er!
  • Regnbågsdröm

Uh. Är inte på bra och positivt humör idag. Det där går ju alltid upp och ner, men idag är hoppet långt borta. Läste någonstans att om man är en sådan som får få ägg trots hög stimulans med hormoner, så har man väldigt liten chans att bli gravid. Det gör ont i mig att behöva läsa det. Det ger ju liksom mig noll hopp om att vi någonsin kommer lyckas. Känns tungt idag.

• BK1986
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-22 09:01:16 följande:

Det är säkert mensen! Jag har märkt sen jag började med IVF att mensen börjar som en liten blödning. Så var det aldrig för mig förut, då hade jag typ en flod direkt liksom

Stort lycka till! Hoppas på det bästa för er!

Ja det är ju det man tänker. Dock har jag inte blött någonting idag, så lite skumt är det allt. Brukar aldrig ha mellanblödningar. Men kroppen är väl utspårad efter förra behandlingen. Kram!
  • BK1986
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-22 13:45:06 följande:

Uh. Är inte på bra och positivt humör idag. Det där går ju alltid upp och ner, men idag är hoppet långt borta. Läste någonstans att om man är en sådan som får få ägg trots hög stimulans med hormoner, så har man väldigt liten chans att bli gravid. Det gör ont i mig att behöva läsa det. Det ger ju liksom mig noll hopp om att vi någonsin kommer lyckas. Känns tungt idag.

Skitdagar får man ha. Det är så lätt att googla och läsa spaltmeter om saker och bli nedslagen. Men som vanligt får man bryta ihop och komma igen. Det finns ju också dem som har alla odds emot sig och ändå lyckas. Så fortsätt kämpa. Håller tummarna för er! Kram!
  • Lixom

Hej,
    jag hoppar in här i tråden för vill gärna följa och kunna ha någon att fråga om råd.

Lixom - 39 år. Första IVF-försöket nu i Köpenhamn. ÄP satt till slutet av nästa vecka. Vi gör TESA/ICSI pga min man är steriliserad.
    Är ganska nervös för allting. Tar Gonal-f nu men har inte känt någonting alls ännu, ska till läkaren på torsdag för att se om något har hänt.

Håller tummarna hårt för alla här i tråden!

• Sjöblomman
    Lixom skrev 2016-03-22 19:10:10 följande:

Hej,
    jag hoppar in här i tråden för vill gärna följa och kunna ha någon att fråga om råd.

Lixom - 39 år. Första IVF-försöket nu i Köpenhamn. ÄP satt till slutet av nästa vecka. Vi gör TESA/ICSI pga min man är steriliserad.
    Är ganska nervös för allting. Tar Gonal-f nu men har inte känt någonting alls ännu, ska till läkaren på torsdag för att se om något har hänt.

Håller tummarna hårt för alla här i tråden!

Välkommen!

Hur länge har du tagit gonal-F? Kör du korta?
    Jag kör långa nu, har tidigare använt gonal-F både vid två korta och ett långt. Nu är jag inne på sprutdag 5 och fick ordentliga känningar redan igår. Svullen och öm, känns trångt där inne. Tidigare försök har jag inte känt något förrän tidigast dag 8-9...
  • Lixom

Tack Sjöblomman!
    Jag kör korta och en dos på 300 IE.

Det låter på nåt vis mer betryggande att känna av lite mer som du då gör nu. Jag har ju inte riktigt koll på det långa eftersom jag är nybörjare på allt kring detta.

Har gjort två inseminationsförsök tidigare (donator) som inte lyckades.

• linoa131
    Sjöblomman skrev 2016-03-22 19:14:31 följande:

Välkommen!

Hur länge har du tagit gonal-F? Kör du korta?

Jag kör långa nu, har tidigare använt gonal-F både vid två korta och ett långt. Nu är jag inne på sprutdag 5 och fick ordentliga känningar redan igår. Svullen och öm, känns trångt där inne. Tidigare försök har jag inte känt något förrän tidigast dag 8-9...

Känningar låter lovande .
  • linoa131
    BK1986 skrev 2016-03-22 08:38:05 följande:

Uppdatering härifrån: Ringde kliniken och förklarade läget igår. Sköterskan var förstående och sa att hon tyckte att vi skulle vänta och ta det när det passade oss. Sen gick jag på toa och vad händer om inte en blodblandad flytning. Började kolla datum och det skulle kunna vara en nidblödning! Vågar inte hoppas på det, det skulle vara helt sjukt. Inget mer blod hittills idag så vi får väl se vad som händer. Mest troligt är det bara en helt vanlig mellanblödning.

Annars hoppas jag verkligen att det är mensen som är på G så att vi får börja snart. :)

Oj! Du kanske är gravid! Man får aldrig ge upp hoppet! Hade varit underbart. Men annars har du chans med ivf alldeles strax.
Svar på tråden IVF mars/april