• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Fame
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-22 13:45:06 följande:

Uh. Är inte på bra och positivt humör idag. Det där går ju alltid upp och ner, men idag är hoppet långt borta. Läste någonstans att om man är en sådan som får få ägg trots hög stimulans med hormoner, så har man väldigt liten chans att bli gravid. Det gör ont i mig att behöva läsa det. Det ger ju liksom mig noll hopp om att vi någonsin kommer lyckas. Känns tungt idag.

Vet hur det kan kännas, blev så nerslagen när jag fick veta mitt AMH eller vad det heter, äggreserven. Men en liten chans kan räcka, vi behöver ju bara ett guldägg.. Inte ge upp!! Statistik säger ju bara något på gruppnivå, som individ kan allt hända. Många peppkramar!!
  • linoa131
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-22 13:45:06 följande:

Uh. Är inte på bra och positivt humör idag. Det där går ju alltid upp och ner, men idag är hoppet långt borta. Läste någonstans att om man är en sådan som får få ägg trots hög stimulans med hormoner, så har man väldigt liten chans att bli gravid. Det gör ont i mig att behöva läsa det. Det ger ju liksom mig noll hopp om att vi någonsin kommer lyckas. Känns tungt idag.

Det finns sådana dagar. få ägg går bra bara det rätta finns med! Klart du ska bli gravid! Varje försök har man rätt att hoppas till 100%! Vi är inga matematiker här.statistik är tråkigt. Ta nya tag om det inte fungerar men nu kör vi järnet!
  • Sjöblomman
    Lixom skrev 2016-03-22 19:42:00 följande:

Tack Sjöblomman!
    Jag kör korta och en dos på 300 IE.

Det låter på nåt vis mer betryggande att känna av lite mer som du då gör nu. Jag har ju inte riktigt koll på det långa eftersom jag är nybörjare på allt kring detta.

Har gjort två inseminationsförsök tidigare (donator) som inte lyckades.

Ok. Jag har 225 IE.
    Jo, det är väl bra att känna men inte så skönt och tidigare gånger har jag haft runt 15 ägg så jag hoppas det inte är någon överstimulering på gång...
  • BK1986
    linoa131 skrev 2016-03-22 20:04:25 följande:

Oj! Du kanske är gravid! Man får aldrig ge upp hoppet! Hade varit underbart. Men annars har du chans med ivf alldeles strax.

Det skulle vara så ofattbart att jag inte skulle kunna tro det. Men precis som du säger så betyder det ju att vi kanske får starta med sprutorna snart, och det skulle ju också vara riktigt bra. Så win-win! ;)
  • Regnbågsdröm
    linoa131 skrev 2016-03-22 20:08:47 följande:
    Det finns sådana dagar. få ägg går bra bara det rätta finns med! Klart du ska bli gravid! Varje försök har man rätt att hoppas till 100%! Vi är inga matematiker här.statistik är tråkigt. Ta nya tag om det inte fungerar men nu kör vi järnet!
    Nej jag vet. Klart det kan finnas ett guldägg. Men jag läste någonstans att just hög hormondos gjorde det sämre? Men jag kan ha missuppfattat det också. Blev mest ledsen när jag kände att hoppet bara sjönk.

Det här är vårt tredje försök, så känns som att de snart kommer säga att vi lika gärna kan ge upp för att det ändå inte går. Äh, som ni märker. En riktig negativ dag idag. Men det får väl lov att vara så ibland.
  • 13Juli

Styrka till Alla oss i tråden! Hoppas vi alla kommer att få uppleva att bära på ett liv i magen.

Även om det är tufft så måste vi tänka positivt och kämpa ända in i kaklet!

• Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-22 21:19:18 följande:
    Nej jag vet. Klart det kan finnas ett guldägg. Men jag läste någonstans att just hög hormondos gjorde det sämre? Men jag kan ha missuppfattat det också. Blev mest ledsen när jag kände att hoppet bara sjönk.

Det här är vårt tredje försök, så känns som att de snart kommer säga att vi lika gärna kan ge upp för att det ändå inte går. Äh, som ni märker. En riktig negativ dag idag. Men det får väl lov att vara så ibland.
    Åh! Önskar att jag kunde säga något som ger dig hoppet tillbaka!
    Det enda jag kommer på är att det här är vårt 8e försök och läkarna säger att det bara handlar om att rätt embryo ska sättas in. Så det är bara att kämpa på! KRAM
  • Nella79

Har en fråga , tar alla blodprov sprutdag 6? Idag var jag på första ultraljud men ingen sa något om blodprov. Lite orolig nu :(

• Ivfsyskon

Tog Ovitrellen ikväll. Nu blir det en medicinfri dag imorgon och sen äggplock. Spännande och samtidigt nervöst!

• linoa131
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-22 21:19:18 följande:

Det där med hormondosering tycker jag inte att du behöver oroa dig för! Läkarna vet vad de gör, ivf är något mycket framgångsrikt och verkar vara välbehärskat. Min plan är att ta ett privat försök, hoppas på många möjligheter till åtetförande,sen kanske man kommer fram i sahlgrenskas kö och kör 3 försök och om inget har hänt då kör vi säkert vidare. .. så i min värld är inte 3 försök mycket!
Svar på tråden IVF mars/april