• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • Marre22

Vi har inte ens börjat... medicinen har hämtats ut och det är nog 1,5 vecka kvar.

Men jag känner inte alls igen min sinnesstämning, och det är så svårt att förklara.

Denna förbannade längtan, oro, rädsla, nervositet... tar sig inte alls roliga former hos mig.

Jag är inte den jag vill vara just nu.

Freakade ut fullständigt på väg till jobbet idag, helt utan anledning, förmodligen för att allt fick komma ut. En bagatell som fick det att brista...

Helt söndergråten och känslig... i den så vackra bilen där det ryms en barnvagn, på väg från huset på fina gatan, omgiven av barnfamiljer.

Det fula trynet kom fram idag...

Usch, vilken hemsk start på dagen...

• KaosArt
    Marre22 skrev 2016-05-04 09:39:51 följande:

Vi har inte ens börjat... medicinen har hämtats ut och det är nog 1,5 vecka kvar.

Men jag känner inte alls igen min sinnesstämning, och det är så svårt att förklara.

Denna förbannade längtan, oro, rädsla, nervositet... tar sig inte alls roliga former hos mig.

Jag är inte den jag vill vara just nu.

Freakade ut fullständigt på väg till jobbet idag, helt utan anledning, förmodligen för att allt fick komma ut. En bagatell som fick det att brista...

Helt söndergråten och känslig... i den så vackra bilen där det ryms en barnvagn, på väg från huset på fina gatan, omgiven av barnfamiljer.

Det fula trynet kom fram idag...

Usch, vilken hemsk start på dagen...

Åh vännen, jag förstår dig precis. Kroppen är fyllt med spänningar, nervositet, rädsla, oro ja massor av känslor. Det rinner över. Jag tappade det igår. Skulle hälsa på en vän, kom och såg att hon var ute på gården och att det var andra människor där med henne. Klarade inte av att gå fram till dem, vände och åkte hem och bröt ihop. Kunde inte ta det att hälsa på människor, le och spela. Kände mig jätte löjlig att jag reagerade så.

Men va fan, vi är alla i en väldigt påfrestande och jobbig situation där allt ställs på sin spets hela tiden. Det kommer att rinna över flera gånger till. Men det är så jävla jobbigt.

Men jag tycker inte det är en ful sak, det är en vacker längtan. Men som gör jävligt ont.

Kram på dig <3
  • KaosArt
    halfmoon skrev 2016-05-03 20:51:11 följande:

Ja, var en lättnad att få börja nu. Annars hade vi fortsatt med insemination i Danmark.

Nix, inget hittat hos mig. Allt verkar så här långt fungera som det ska.

Precis, de går in med nål och hoppas att de hittar spermier hos honom. Sen gäller det bara att de är mogna också. Tydligen så är spermier som man plockar från testiklar inte alltid lika mogna.

Så det är många om och men innan det här är i hamn. Är mest orolig för att det inte ska finnas tillräckligt med ok spermier så att inga ägg blir befruktade.

Okej, låter som ett obehagligt ingrepp på honom. Men antar att han får behövlig osv.

Jaha, ja då får vi verkligen hålla tummarna för att spermierna de hittar är mogna!

Ja de är ju så himla många saker som ska klicka för att allt ska fungera, många steg på vägen.

Förstår verkligen din oro att hitta tillräckligt med ok spermier, men det är bra att ni får den här chansen nu :)
  • KaosArt
    stajlish skrev 2016-05-03 18:56:01 följande:

Okej. Går de bra med sprutorna? Okej. Ja, snart dags för plock för dig/er då! :)

Jodå det går okej, har märkt att ju längre ut mot sidan av magen ju ondare gör det, så försöker hålla mig under naveln typ. Men de blir svårt att variera område då eftersom vi också tar två sprutor ni med. :)

Ja vi tog blodprov idag igen och var på vul.

Tror de var typ 16 äggblåsor, 2 över 16, typ 5 under 10, resten där emellan. Ska de vara runt 16-20 eller? Har för mig något sånt. Så kanske blir några dagar sprutor till.

Får se sen när kliniken ringer hur det blir.
  • KaosArt

FruA78- hur går det för dig? Du hande äp på fredag?

Finee- har mensen kommit igång? :)

• Marre22
    KaosArt skrev 2016-05-04 10:28:59 följande:

Jodå det går okej, har märkt att ju längre ut mot sidan av magen ju ondare gör det, så försöker hålla mig under naveln typ. Men de blir svårt att variera område då eftersom vi också tar två sprutor ni med. :)

Ja vi tog blodprov idag igen och var på vul.

Tror de var typ 16 äggblåsor, 2 över 16, typ 5 under 10, resten där emellan. Ska de vara runt 16-20 eller? Har för mig något sånt. Så kanske blir några dagar sprutor till.

Får se sen när kliniken ringer hur det blir.

Åååh va spännande!

Lova att uppdatera sedan!
  • Regnbågsdröm

Resan slutar här. Ruvardag 11, floder med blod. Jag bryter ihop nu. Fullständigt. Ta hand om er alla! Hejdå.

• malre

Men nej! Beklagar verkligen... ????

Regnbågsdröm skrev 2016-05-04 12:11:38 följande:

Resan slutar här. Ruvardag 11, floder med blod. Jag bryter ihop nu. Fullständigt. Ta hand om er alla! Hejdå.

• halfmoon

Finns inga ord mer än skit också. Är ledsen för er skull! :(
  • KaosArt

Åh nej :( är så ledsen för er skull!

Skickar kramar till dig!
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj